Motor

Calfee Bamboo – bicicleta din bambus și cânepă

scris pe 10 Oct 2011 de Constantin Barbu 14595 vizualizări
feat bike-2

Bicicletele din fibră de carbon sau titan nu mai sunt de mult timp ceva nou. Bazate pe tehnologii din epoca de aur a ingineriei aerospațiale, vehiculele cu pedale se întrec în a folosi materiale cât mai ușoare și, adesea, foarte greu de produs. Calfee Design a ales să folosească un material disponibil din abundență, ieftin și extrem de ușor pentru bicicletele sale: bambusul.

Cadrul bicicletei Calfee Bamboo este creat pentru a avea, în primul rând, un impact minim asupra mediului: construcția este formată din mai multe tije de bambus, legate cu încheieturi din cânepă. Fiecare exemplar este fabricat manual, iar lemnul este afumat și tratat termic pentru a preveni degradarea în timp. Calfee a ales inițial fibra de carbon pentru a crea încheieturile structurii de rezistență, dar după mai multe teste a ajuns la concluzia ca cele două materiale nu sunt întru totul compatibile și nu oferă rezultate optime pe termen lung.

Așa s-a ajuns la cânepă, care oferă o elasticitate superioară și o durabilitate mult îmbunătățită în acest context. De altfel, producătorul este atât de încrezător în calitatea cadrelor încât a ales să ofere o garanție de zece ani pentru fiecare exemplar vândut.

Construcția unui cadru durează aproximativ 40 de ore, iar rezultatul final are o greutate de doar 2-3 kilograme. Calfee oferă mai multe varinate geometrice pentru modelul Bamboo, iar clienții au la dispoziție mai multe opțiuni de personalizare. Detalii complete pe calfeedesign.com.

7 comentarii

  • dc pe 10 Oct 2011

    Pacat ca pretul e de doar $4995, in rest e perfect :D

    Reply
  • Bikerman pe 11 Oct 2011

    “ieftin și extrem de ușor pentru bicicletele sale: bambusul”

    Nu inteleg de ce autorul textului prezinta aceste produse drept ieftine. Cred ca e cel putin in dezacord cu realitatea.

    Reply
    • Constantin Barbu pe 11 Oct 2011

      Materialul in sine este extrem de ieftin, comparativ cu fibra de carbon, de exemplu. Pretul final rezulta din prelucrare si din maiestria celui care modeleaza materialul brut.

      Reply
    • gogu pe 11 Oct 2011

      Vorbim de o bicicleta facuta manual, inca nu a intrat in productia de serie, deci nu avem ce compara.
      Cea de care vorbesti este de mult in productie de serie, procedura de productie a fost optimizata in timp.

      Reply
  • Bicilist amator pe 11 Oct 2011

    Sa ne uitam pe piata si sa vedem ce biciclete gasim la 5000 de dolari, oare or fi mai bune si mai ecologice?
    Aceasta bicileta este un moft si nu reprezinta un stil sau o tendinta, nu are treaba cu ecologia si nu inteleg de ce se arunca in piata asta a mofturilor lucruri care pretind ca sunt ecologiste.
    Ca sa produci 5000 de dolari ar insemna sa poluezi de cel putin 3 ori mai mult decat daca ai cumpara o bicileta normala de 400-500 de dolari, aceasta bicicleta si ceea ce reprezinta ea e ce e mai prost in trendul ecologist [editat de StyleReport.ro].
    ecologia trebuie sa fie pentru toti si produsele rezultate din aceasta reintoarcere la natura si conservare ar trebui sa fie accesibile nu stupid de scumpe.

    Reply
  • Dan pe 11 Oct 2011

    Avind in vedere cei 5000 de para’ si eu am bicicleta de sosea Focus Cayo Expert pe Ultegra (model 2010) si am dat aprox 1650 de dolari pe ea nu vd de ce as fi mai ecologist de atit ?! Adica cit bambus se taie si ramin ursii panda fara sursa de mincare si alea alea…pina se gasesc trunchii de dimensiunile exacte necesre la bicicleta Calfee ? Eu zic ca cel putin 100 …ptr 1
    Apoi bambusul vine din china. Pina in California…ce mai ziceti de carbon footprint. Asa fibra de carbon e facuta in Germania …si daca nu luam ultegra si luam ceva angrenaj italian era si mai bine…dar nu ptr mine. Ca Shimano e tata lor. Apoi rotile sunt facute in RO din aluminiu….si cauciucurile in indonezia (schwlbe) din cauciuc natural si artificial.
    Deci eu fac un efort imens .
    Asa ca sa ne concentram pe lucrurile fezabile. Deocamdta unii merg la servici cu masini TD de 3 litri . Chiar e necesar asta? Sau ii speiem ca trebuie sa isi ia biciclete de 5000 de para…din bambus ?
    Si k sa inchei …fibra de carbon…e reciclabila !!! plus ca durez o veshnicie …

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului