Motor

Bugatti Veyron 16.4 – sfârșitul producției

scris pe 29 Iun 2011 de Constantin Bacheș 18970 vizualizări
veyron

Pentru doritorii celui mai puternic automobil de stradă, vineri a fost o zi tristă. Bugatti a anunțat oficial că ultimul exemplar al modelului Veyron 16.4, cu numărul 300, a fost vândut unui client european și urmează a fi livrat în toamna lui 2012.

Bugatti Veyron 16.4 s-a impus în toată lumea ca simbol al supercarului absolut, fiind prezentat încă de la început în forma unei ediții limitate de 300 de unități. Veyron în varianta coupé a reușit să continue cu succes tadiția mărcii, fiind mereu în atenția publicului datorită performanțelor incredibile. Pentru cine mai are 1,5 milioane de euro de cheltuit, Bugatti ține să comunice încă disponibilitatea pentru varianta cabrio, Grand Sport. Versiunea „descoperită” este și ea o apariție deosebită, capabilă să atingă 407 km/h, dacă este montat acoperișul transparent sau 360 km/h, decapotată.

Dezvoltarea lui Bugatti Veyron s-a dovedit a fi o grea încercare pentru grupul Volkswagen care a cumpărat drepturile mărcii în 1998. Se știa că Veyron va fi cel mai puternic automobil de stradă, dar în realitate lucrurile au fost mult mai greu de realizat decât s-a crezut. În 1999, publicul a văzut la Salonul de la Tokyo un concept EB 18/4 Veyron, al patrulea din aceeași poveste, și a fost anunțat că în curând va fi disponibilă și versiunea de serie cu o viteză maximă de peste 400 km/h. Istoria notează însă 6 ani de cercetări și investiții serioase până când, pe 29 aprilie 2005, un Veyron a reușit să depășească pragul de viteză promis viitorilor proprietari.  De abia atunci s-a intrat în faza finală și premiera mult așteptată a putut avea loc șase luni mai târziu.

Deși contestat, Veyron chiar a reușit să își atingă scopul. Rămâne în istorie ca primul model de serie cu o caroserie monococă realizată integral din fibră de carbon, iar rigiditatea torsională de 60.000 Nm este în continuare neegalată. Motorul de 8l cu 16 cilindri cu patru turbine asigură o putere de 1001 CP, asigurând o viteză maximă de 407 km/h și o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 2,5 secunde. Transmisia cu 7 trepte și două ambreiaje continuă să se clasifice printre cele mai performante din istorie, fiind în stare să gestioneze un cuplu motor de 1250 Nm și să schimbe vitezele în mai puțin de 150 milisecunde. Sistemul de frânare reprezintă o altă operă de artă capabil să oprească bolidul de la 100 km/h la 0 în 2,3 secunde și 31,4 m. Versiunea Super Sport de 1200 CP, limitată la 30 de exemplare, atinge o viteză maximă de 415 km/h și frânează mai repede.

Clientul european care a achiziționat ultimul Veyron nu a mai deținut un Bugatti, dar în mod sigur devine proprietarul celui mai râvnit exemplar din seria de 300. În cadrul numărului limitat, Bugatti a integrat câteva ediții speciale exclusiviste. În 2007 a fost prezentată ediția de 5 unități „Pur Sang” individualizată prin jantele cromate și caroseria argintie. A urmat versiunea unicat realizată împreună cu Hermès pentru care interiorul a fost finisat cu piele și personalizat cu detalii din domeniul genților de călătorie. Sang Noir a fost o ediție de 15 unități cu exterior complet negru și interior portocaliu deschis. Pentru 2009 și aniversarea a un secol de Bugatti, marca a prezentat un exemplar unicat vopsit în cunoscuta schemă de culori „Bugatti Blue”.

Versiunea cabrio a apărut în august 2008 și a intrat în producție în 2009. Pentru moment este singurul model disponibil în oferta Bugatti.


2 comentarii

  • cet23 pe 29 Jun 2011

    Tot respecul pt VW, ce a reusit sa faca din Bugatti.
    Pentru cine nu stie, Bugatti a fost marca care, in perioada interbelica, concurand direct cu Roll-Royce a scos o masina… masina absoluta: Bugatti Royale. Construita in numai 7 exemplare, era o minune, din toate punctele de vedere. Nu vreau sa intru in detalii, cautati pe net, dar era ceva absolut masina aia! O legenda care a confirmat geniul lui Etore Bugatti, creatorul masinii si a marcii. Geniul in cel mai pur sens al cuvantului!
    VW, actualul proprietar al lui Bugatti, a inteles acel spirit! Si l-a respectat! A creat o masina unica in prezent (chiar daca nu de calibrul acelui Royale), dar unica. Au pus tot ce-au avut ei mai bun, tehnic vorbind, sa creezi o masina care sa merite numele de Bugatti. Pe urma ce-a mai facut VW? A limitat numarul de exemplare la 300. Nu stiu daca a avut profit cu modelul asta (ma indoiesc), dar puteau sa ajunga la profit bunicel daca o lasau sa fie construita dupa cerere, in cat mai multe exemplare. Dar ce-a facut VW? 300 de masini si gata! Bugatti e un Bugatti si punct!Bugatti nu e genul de masina pe care s-o intalnesti in zeci de exemplare prin Bucuresti sau Paris si nu din cauza pretului. (oricum foarte mare). Tot respectul pt VW ca a inteles si aceasta latura a personalitatii lui Bugatti: e o masina absoluta si e rara! E normal sa fie asa!
    Eu daca vad pe cineva in Maybach sau in Porche, ma cam lasa rece. Sunt destui oameni cu bani! Dar daca imi apari cu un Bugatti, eu imi scot palaria in fata ta! Inseamna ca nu e vorba la tine de smecherii ieftine si penibile, inseamna ca ai ceva mai mult decat bani!

    Reply
  • Alexandra pe 29 Jun 2011

    O stire interesanta, dar fara nici un impact asupra nimanui. Nu stiu cine din Romania vroia sa-si cumpere si acum nu mai poate…. cred ca nimeni.

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului