Motor

Boeing va livra primul avion 787 Dreamliner – cel mai avansat avion de pasageri din lume

scris pe 08 Aug 2011 de Constantin Barbu 19132 vizualizări
787

Compania aeriană japoneză ANA va fi prima din lume care va folosi cel mai nou model de avion Boeing, numit 787 Dreamliner, pe ruta Tokyo – Hong Kong. Avionul este la ora actuală cel mai eficient din punctul de vedere al consumului de combustibil dintre toate produsele Boeing, dar lansarea sa a fost întârziată de mai multe ori în ultimii ani pe fondul mai multor probleme tehnice și a lipsei unor componenete.

Conform companiei producătoare, aproximativ 50% din structura primară de rezistență a aeronavei este construită din materiale compozite ușoare, în loc de aluminiu, de unde și eficiența cu până la 20% mai mare comparativ cu alte avioane de aceeași dimensiune, informează Reuters.

Primul 787, operat de All Nippon Airways (ANA), va avea o capacitate de 264 de locuri, dintre care 12 la business class, și o rază de acțiune de până la 8200 de mile nautice (~15 000 km). În ciuda întârzierilor semnificative, Boeing a primit 827 de comenzi pentru noul avion, dintre care 55 doar din partea ANA, la un cost de aproximativ 200 de milioane de dolari pentru fiecare exemplar.

Avionul nu este cel mai mare din lume, această onoare revenind modelului Airbus A380, dar, conform producătorului, este cel mai avansat avion civil din punct de vedere al tehnologiilor folosite. Aeronava oferă mai mult spațiu pentru pasageri și compartimente mai spațioase pentru bagaje de mână și include un sistem de ajustare a cantității de lumină care intră în interior prin hublouri, înlocuind astfel sistemul clasic, care bloca integral lumina cu un panou din plastic. Pentru a crește nivelul de confort, avionul va avea o presiune a aerului în interior mai mare decât cea standard, presiunea resimtitiă fiind similară cu cea de la o altitudine de 1800 de metri, comparativ cu 2400 de metri, cât este ea în prezent în majoritatea avioanelor.


Numele avionului, Dreamliner, a fost ales în urma unui sondaj online la care au participat mai mult de jumătate de milion de persoane. Celelalte alternative de nume ar fi fost eLiner, Global Cruiser și Stratoclimber.

9 comentarii

  • Adrian M pe 08 Aug 2011

    @Constantin: Vezi ca Boeing inca nu a livrat primul 787 companiei ANA, asa cum spune titlul stirii, spera sa o faca in septembrie: “Boeing plans to deliver the first 787 to ANA in September”. Doar a terminat de vopsit primul exemplar ;)

    Reply
  • Dan pe 08 Aug 2011

    niciodata. nu mi se pare o companie sigura. numarul de accidente comparativ cu avioanele airbus e de %%%% mai mare

    Reply
  • Luft Bauer pe 08 Aug 2011

    Fuer Dan: Despre statistici: …numa’ de bine!!!
    1. Avionele NU cad singure (decat arareori!) ci pilotate de cate un…bizon!
    2. Daca nu cad din cauza bizonului de la mansa, cad din cauza altor…bizoni care, fie nu isi fac treaba pentru care sunt platiti, fie se lacomesc sa castige mai mult in detrimentul celor care platesc ca sa…ajunga la destinatie intr-o singura bucata care mai si …respire pe deasupra!
    3. In sfarsit, statisticile “corect ajustate” sustin teoriile, chiar daca acestea sunt…negate vehement de FAPTE! Ce vreau sa spun: NU tin partea concernului Beoing, dar tin la CORECTITUDINE. Ca sa nu comparam mere cu pere iti dau un exemplu exagerat: cele mai proaste/nefiabile masini din Romania sunt Logan-urile, recte Sandero-urile. Sunt pline service-urile de ele, si comparativ cu alte marci, au cele mai multe ore de manopera. Corect! DAR daca iei in calcul faptul ca peste jumatate din totalul parcului auto este format din aceste marci, si raportezi nr. de ore de service PE UNITATE/Marca, lucrurile se…schimba DRAMATIC! Boeingul este mult mai vechi in serviciu decat Airbusul. P-orma, Airbusul dispune (asta e!) de tehnolgie mai noua (ca si medie). In sfarsti, mare parte din Arbus are componentele …Hergestelt in Deutschland, care, ORICE ar spune carcotasii, sunt cu MULT peste meid in iuesei…

    Reply
    • Knightmare pe 08 Aug 2011

      Airbusul dispune de tehnologie mai noua numai daca o sa compari un A380 nou nout cu un 747 vechi de 30 de ani. Ca sa spui ca cineva are per total tehnologie mai buna ca americanii trebuie sa fi cel putin glumet. Cit despre made in Germany de catre muncitori turci, nici macar nemtii nu mai cred in povesti din astea de adormit copiii. Daca te gindesti putin ca acum 20 de ani culmea tehnologiei germane erau Trabantul si Wartburgul poate iti mai temperezi entuziasmul de doi lei…

      Reply
      • test pe 03 Sep 2011

        Ma scuzi te rog ca te contrazic, insa culmea tehnologiei germane in urma cu 20 de ani erau aceeasi ca si acum: Daimler Benz, BMW, Audi, Bosch etc…

        Reply
    • ConstruireaCasei.wordpress.com pe 09 Aug 2011

      Da si Nu!

      Scrii bine pana la final unde faci aprecieri eroante despre produsele fabricate in SUA vs. Germania! Putine din piesele Airbus sunt facute in Germania! Se fac in toata Europa, inclusiv in Romania (!). De ex. Turbomecanica Bucuresti face rotoare pentru motarele de Airbus (este adusa piesa bruta, apoi frezata si retrimisa in Germania pentru verificari si montaj)

      Practic te contrazici cu prima parte. Vinovate nu sunt componentele ci oamenii, verificaril pe care (nu) le fac, …

      Reply
  • Aeroplan pe 09 Aug 2011

    Cele mai sigure avioane din lume, fara nici o fatalitate, sunt:

    Boing 777, Boing 717 si Airbus 340. Tinand cont ca 777 are peste 5.5 milioane de zboruri (peste dublu fata de A340), e de departe cel mai sigur avion din lume, pentru un avion de mare serie care e de peste 10 ani in productie.

    http://airtravel.about.com/gi/o.htm?zi=1/XJ&zTi=1&sdn=airtravel&cdn=travel&tm=24&gps=484_297_1349_830&f=00&su=p978.3.121.ip_&tt=13&bt=0&bts=0&zu=http%3A//www.airsafe.com/events/models/rate_mod.htm

    In afara de asta, aproape 75% din componentele oricarui avion de linie, vin din SUA, indiferent daca e Airbus sau Boeing.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_parts_industry

    aerospace component industry and market is concentrated geographically in the United States (75 per cent), although Europe (14 per cent) and Japan (5 per cent) are important centres.

    Reply
    • Dan pe 09 Aug 2011

      Statisticile de la sfarsit sunt pentru toata industria aviatica, deci si militara. daca iei doar industria civila, e altceva. airbus are doar o singura fabrica in sua, dar si boeing are fabrici in europa (italia). cat despre tehnologia americana, mie mi se pare cu mult sub cea japoneza sau germana. parerea mea. iar ce sunt turcii in germania sunt mexicanii si guineii in sua. da, industria germana de auto a plecat de jos, dar uite acum unde a ajuns comparativ cu cea din state…

      Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului