Motor

BMW prezintă noua generaţie M6 Coupé şi Cabrio

scris pe 12 Feb 2012 de Constantin Bacheș 13226 vizualizări
Motor - BMW m6

Cea mai sportivă Serie 6 a tuturor timpurilor impresionează prin imaginea spectaculoasă, dar mai ales prin noul propulsor V8 biturbo de 560 CP care aduce 10% mai multă putere faţă de generaţia anterioară. M6 Coupé este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde, respectiv 4,3 secunde pentru M6 Cabrio.

Pentru a doua generaţie M6, BMW renunţă la motorizarea V10 în favoarea unui V8 de 4,4 l echipat cu tehnologia M TwinTurbo. Astfel s-a obţinut cea mai mare putere din segment, noul M6 oferind 560 CP/6.000 -7000 rpm. Cuplul motor este de asemenea la un nivel foarte ridicat – 680 Nm disponibili pe o plajă cuprinsă între 1500 şi 7000 rpm – cu 30% faţă de prima generaţie.

Demarajul de la 0 la 100 km/h durează 4,2 secunde în cazul versiunii Coupé şi 4,3 secunde pentru Cabrio. Noul M6 ajunge de la 0 la 200 km/h în 12,6 secunde iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Cu toate acestea, în cazul pachetului M Driver, limitarea este ridicată şi astfel M6 poate atinge 306 km/h.

Performanţele dinamice sunt dublate de un nivel optimizat al consumului de carburant. Înregistrând o scădere a cifrelor cu 30% faţă de modelul pe care îl înlocuieşte, noul M6 are nevoie în medie de 9,9 l pentru a parcurge 100 km în cazul Coupé-ului şi de 10,3 pentru Cabrio. Rezultatele se datorează introducerii sistemului Auto Start-Stop şi tehnologiilor Efficient Dynamics, toate prezente în echiparea standard.

Transmisia se face în spiritul M doar pe roţile din spate prin intermediul unei cutii de viteze cu 7 trepte şi două ambreiaje „M Double Clutch” cu Drivelogic (sistemul inteligent de schimbare a vitezelor). BMW a adăugat de asemenea sistemul Launch Control şi asistenţă la viteze scăzute. Există acum şi un nou volan M cu padele pentru schimbarea treptelor de viteză. Tracţiunea şi stabilitatea, mai ales atunci când se accelerează în timpul schimbării direcţiei de mers, au fost optimizate prin introducerea unui diferenţial activ pentru puntea spate, capabil să distribuie variabil puterea între cele două roţi. Misiunea de a menţine greutatea la o valoare scăzută este o altă victorie BMW, noul M6 oferind un raport de 3,3 kg pentru fiecare cal putere, o valoare de referinţă în segment.

Întreg şasiul este personalizat în spiritul M, de la modul în care se comportă suspensia şi până la noul sistem de frânare cu discuri din carbon şi ceramică. Sistemul dinamic de control al stabilităţii permite şi un condus sportiv, la fel cum şi răspunsul acceleraţiei poate fi setat pentru a se obţine un comportament de competiţie.

Imaginea inconfundabilă este definită de detaliile specifice M regăsite atât la exterior dar şi în habitaclu. Standard sunt oferite jante de 19 inci cu design personalizat şi opţional BMW echipează noul M6 cu jante de 20 inci. Pasagerii din faţă beneficiază de scaune sport M cu centuri de siguranţă integrate şi tapiţerie din piele Merino.

Aşa cum procedează în cazul modelelor M, BMW include în echiparea standard dotări pe care clienţii versiunilor normale le primesc doar contra cost. M6 oferă în standard faruri adaptive cu noua tehnologie LED, tehnologiile de acces la internet, sistemul Head-Up display personalizat cu informaţii M, Night-Vision şi numeroase alte dotări premium. Opţional, M6 primeşte Confort Access, scaune active, volan încălzit, sistem de asistare la închiderea portierelor, sistem de navigaţie profesional şi „bijuteria” audio proiectată de Bang & Olufsen.

1 comentariu

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului