Automobile

BMW 640d – O poveste despre status și tehnologie

scris pe 16 Feb 2016 de Constantin Bacheș 5723 vizualizări
Deschidere_BMW_640d_Munich

BMW și-a propus să reînvie faima Seriei 6, iar astăzi, la peste 10 ani de când a reintrodus GT-ul de clasă mare, povestea se construiește firesc, de parcă ar fi existat din totdeauna, fără întrerupere.

Este aproape seară și virez încet la drepta spre intrarea impunătoare a hotelului Kempinski din Munchen. Este cel mai reprezentativ hotel de lux din capitala bavareză numai și pentru că este, privind în istorie, primul hotel adevărat de cinci stele din Germania, deschis din 1858. Portarului îi atrag imediat atenția farurile clare cu LED care, culmea, reușesc să se facă remarcate în contextul în care sute de lumini strălucitoare împodobesc zgomotos cea mai faimoasă stradă din oraș, Maximillian Strasse. Nici nu are rost să încerc să număr supermașinile care mă înconjoară. Sunt doar supercar-uri.

În acest peisaj simt cum oamenii care trec pe stradă întorc imediat capul după mine. Și nu pentru că aș fi o celebritate. Motivul este altul: sunt într-o mașină a cărei prezență se ridică la același nivel cu orice altă mașină a cărui preț este, poate, și de trei ori mai mare.

Primul Seria 6 a fost prezentat în 1976 ca un GT sportiv dar și ca o mașină pe care să o poți conduce ușor în fiecare zi. A reușit să se impună mai repede decât sperase BMW și s-a menținut în rândul celor mai apreciate modele din segment pentru aproape 15 ani. La momentul la care producătorul și-a propus mai mult, într-o perioadă în care toată lumea își dorea mai mult, urmașul, botezat Seria 8 și proiectat să concureze Ferrari, a eșuat.

Anul 1999 a readus ipoteza unui nou Seria 6 la Salonul auto de la Frankfurt. Prototipul care anunța reluarea poveștii a cules admirația tuturor pasionaților de pe planetă. În concluzie, BMW a înțeles că este momentul să reînceapă o poveste întreruptă, poate, doar din cauza unei strategii mult prea ambițioase și a unor probleme tehnice care, între timp, fuseseră depășite.

Ce se întamplă acum, la a doua generație a noului “6”, nu mai are nevoie de prea multe explicații. Indiferent dacă ai idee despre ce însemna Seria 6 în trecut sau doar te uiți, pur și simplu, la silueta masivă a coupe-ului, mesajul unui produs premium de nișă este evident. Proporțiile sunt atent desenate urmând definiția unui GT autentic, cu o capotă masivă deasupra motorului și un spate plonjat. La prima vedere, îți apare în față o mașină care arată la fel ca în 2011. Doar analiza unui cunoscător va recunoaște câteva inserții cromate noi, un desen discret modificat al stopurilor și farurile LED.

În interior, aceleași linii pe care deja le cunoști și care se diferențiază de un Seria 5 prin linia bordului și a consolei prelungite spre tunelul central. Primul indiciu că ești într-un model de generație nouă devine planșa de bord. Ceasurile analogice au fost înlocuite cu un diplay TFT care se schimbă În funcție de modul de condus ales. Desenele care îți apar în spatele volanului se modifică. În modul ECO totul este colorat în albastru iar în loc de turometru ai un sistem care îți monitorizează permanent grija pentru un consum redus. Setat în modul sport, pe aceeași plansă de bord culoarea dominantă devine roșu iar atenția se concentrează exclusiv asupra turației motorului și a vitezei.

Senzațiile la condus se ridică la nivelul prestigiului dar, chiar și așa, Seria 6 se simte parcă mai bine într-un regim calm. Puterea motorului diesel de 313 CP este impresionantă când îți dorești un condus sportiv, dar gabaritul nu te face să îți dorești prea multe demaraje bruște. În schimb, dacă te găsești pe drumurile virajate din zona munților Tirol din Austria, atunci s-ar putea ca zâmbetul de pe față să ți se imprime pe nesimțite și să rămână acolo pentru mai multe zile… Într-adevăr “plăcerea de a conduce” un Seria 6 este un argument decisiv în favoarea unui GT BMW în comparație cu modele concurente care punctează la capitolul imagine la fel sau chiar mai mult.

Înaintând lin în coloana care s-a format la intrarea în hotelul Kempinski ma bucur că sunt cu un model sport care poate fi condus și încet. La un moment dat, atenția îmi este absorbită de zâmbetul portarului și nu observ când Ferrariul din față s-a oprit. Fără să înțeleg cum și de unde, frânez brusc, chiar dacă nu atinsesem pedala. În timp ce pulsul îmi acclerează peste 100 bpm, înțeleg că sistemul electronic tocmai mi-a salvat economiile de o viață. Seria 6 arată ca un GT clasic dar, pe dedesubt, are acum tot ce știe BMW să ofere la capitolul tehnologie.

Modelul testat:

BMW 640d, lungime 4894 mm, lățime 1894 mm, înălțime 1369, ampatament 2885 mm, motor 6 cilindri în linie 3,0 l diesel, 313 CP, propulsie pe roțile spate, transmisie automată cu 8 rapoarte, viteza maximă 250 km/h, accelerație 0-100 km/h în 5,3 secunde, preț de la 86.000 euro (TVA inclus). Consum mediu înregistrat în test 7 l/100 km.

Testul a fost efectuat pe traseul Munchen – Innsbruck – Absam – Salzburg și retur (aprox 1100 km)

 

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului