Motor

BMW 430d xDrive Coupe – Sportability

scris pe 03 Iul 2017 de Constantin Bacheș 2755 vizualizări
BMW 430d _opening1

Apelez la fermecătoarea limbă engleză pentru a găsi descrierea Coupe-ului BMW din clasa medie. Adică exact la intersecția dintre „Sport” și „Usability”.

Despre Seria 4 se scrie deja de mulți ani, de când BMW a decis să aloce o cifră diferită pentru Seria 3 Coupe cu două portiere și, mai recent, pentru Seria 3 Coupe cu patru portiere căreia i-a spus „GranCoupe”. Ce mi-a stârnit însă interesul cel mai mult asupra mașinii pe care am condus-o acum este motorizarea de 3,0 l, adică 6 cilindri de toată frumusețea, într-o vreme în care lumea se îndreaptă accelerat spre propulsoarele cât mai mici și spre soluțiile electrice.

Mai mult decât atât, înainte de a mă urca la volan, m-am documentat puțin la capitolul performanțe și am zâmbit. În dreptul accelerației de la 0 la 100 km/h stă scris 5,2 secunde. Adică ceea ce revine unui model „normal”, în urmă cu un pic peste 20 de ani era o realizare greu de atins și pentru M3. Îmi aduc aminte foarte bine primul M3 pe care l-am văzut vreodată în România și era un Coupe din seria E36 facelift, produs în 1995, care tocmai primise motorul de 321 CP. Iar toată lumea strânsă în jurul acelui M3 vorbea doar despre un demaraj de la 0 la 100 km/h în 5,5 secunde…

Astăzi, marea „victorie” de atunci, care îi făcuse să roșească de invidie inclusiv pe proprietarii de Porsche și Ferrari, se pierde pe lista performanțelor oferite „la pachet” cu un design încă deosebit de frumos. Seria 4 a primit recent un upgrade estetic discret, dar insesizabil pentru cine nu este prea pasionat de mașini. În rest, este acel BMW pe care, din exterior, îl observi din punctul de vedere al prestigiului mărcii, dar despre care nu bănuiești că are toate trăsăturile unui model sport autentic. În dreptul combinației dintre motor și cutia automată cu 8 rapoarte pot trece cam toate cuvintele de laudă pe care le cunosc dar, surpriza, vine mai ales de la modul în care direcția se adaptează perfect modului de condus.

Greutatea suplimentară a motorului „mare” se face simțită, în comparație cu motorizările mai mici și mai populare, dar asta nu înseamnă mai puțină precizie la utilizare. Dacă, pe autostradă, anticipezi un comportament performant, o surpriză plăcută este caracterul comod din traficul de oraș de fiecare zi. Aici BMW își demonstrează cu adevărat succesul. Adică același Coupe cu performanțe de M3 și motorizare de 3,0 l devine mașina de oraș care nu îți cere absolut niciun compromis în schimbul sportivității. Un plus vine și de la portbagajul cu adevărat util, chiar și dacă ai de călătorit cu „arsenalul” unei familii cu copii.

Da, mai există multă plăcere într-o „adunare” de 6 cilindri, mai ales că, privind înapoi în istoria BMW, aceasta este formula care le-a adus faima de marcă „sport” de care se bucură și în prezent. 430d Coupe rămâne una dintre plăcerile „vinovate” de care te mai poți bucura până când electricitatea va deveni condiția absolută a industriei auto. Iar o configurație M sport, la care adaugi, cu precauție, sistemul de tracțiune integrală xDrive, sună a poveste frumoasă în care simți că are rost să investești!

Modelul condus:

BMW 430d xDrive Coupe, lungime 4640 mm, lățime 1825 mm, înălțime 1377 mm, ampatament 2810 mm, motor 6 cilindri în line 3,0 l diesel, 258 CP, tracțiune integrală, transmisie automată cu 8 trepte, viteza maximă 250 km/h, accelerație 0-100 km/h în 5,2 secunde, preț de la 54.000 euro (TVA inclus). Consum mediu înregistrat în test 7,5 l/100 km.

 

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului