Motor

BMW 420d xDrive Gran Coupe – Profil „de colecție”

scris pe 17 Iul 2014 de Constantin Bacheș 5641 vizualizări
bmw

Noul Seria 4 Gran Coupe continuă „obsesia” coupe-urile cu patru uși chiar dacă BMW Seria 3 poate fi luat oricând drept cel mai sportiv sedan din clasa medie. Ce contează? Portierele fără ramă și plafonul plonjat sunt diferențe pe care un pasionat și le va dori cu orice preț! Oare?

Este greu să nu faci comparația dintre un Seria 4 Gran Coupe și un Seria 3 Sedan atât timp cât, în ambele situații, ai același BMW cu spirit sportiv și spațiu pentru patru pasageri. Atunci când a fost introdus numele de „4” în loc de banalul apelativ „Seria 3 Coupe”, decizia era motivată, cel puțin teoretic, de o caroserie cu două portiere și mici modificări estetice.

 

Astăzi, Gran Coupe-ul 4 se întoarce la ideea lui 3 păstrând, e adevărat, aceleași mici diferențe estetice de la varianta cu două portiere. Altfel spus, BMW oferă două alternative pentru amatorii unui sedan sportiv. Acolo unde Seria 3 apare însă ca o alegere comună, un 4 Gran Coupe devine o declarație de stil.

 

După trei zile cu 420d Gran Coupe cu tracțiune integrală, senzația rămâne tot aceea cunoscută de la Seria 3. Comportamentul unui diesel de 184 CP legat la o cutie de viteze automată cu 8 trepte te face să plutești prin oraș sau la drum lung, dar nu este tocmai combinația sportivă pe care o ai în minte când privești silueta exclusivistă a unui Gran Coupe. Poziția la condus, mai joasă, și suspensia reglabilă M (opțional) aduc o oarecare diferență față de Seria 3 dar numai pentru un utilizator cu experiență.

 

Plusul real rămâne legat de capitolul design. Gran Coupe transmite un mesaj discret publicului „normal” dar este genul de mașină care naște pasiuni în ochii „cunoscătorilor”. Tocmai pentru că este o abordare atât de „îndrăzneață”, vor exista mereu acei pasionați care te opresc pe stradă și se declară invidioși. Ideea de Gran Coupe și acele câteva detalii pe care nu le primești de la nicio altă caroserie „obișnuită” ar trebui să fie destul pentru a accepta un preț substanțial mai mare față de Seria 3.

 

Concluzie

La prima impresie, BMW a declinat încă un model de clasă medie pe o platformă pe care oferă deja o limuzină, un break, un fel de GT (Seria 3 GT), un coupe și un cabrio. La o analiză pragmatică, Gran Coupe rămâne la fel de greu de înțeles. Dar, chiar și așa, câțiva „nebuni” tot își vor dori să conducă ceva ce pare poziționat, „din start”, ca o mașină de colecție! Eu, în mod sigur, sunt unul dintre ei!

Modelul condus:

BMW 420d xDrive Gran Coupe, echipare Luxury Line, motor 2,0 l motorină, 184 CP, tracțiune integrală, transmisie automată cu 8 rapoarte, accelerație 0 – 100 km/h în 7,5 secunde, viteza maximă 229 km/h, preț de la 44.268 euro. Consum înregistrat în test 7,4 l/100 km.

Testul a fost efectuat pe traseul București – Sinaia și în București. Mașina a fost pusă la dispoziția StyleReport.ro de BMW România.

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului