Motor

BMW 328i xDrive M Performance – tuning de casă

scris pe 12 Iun 2013 de Constantin Bacheș 9547 vizualizări
feat

Există jante supradimensionate, praguri și spoilere care adaugă un aer sportiv mașinii, la fel cum există accesorii care tranformă orice design reușit în kitch. O plimbare cu noul 328i xDrive M Performance aduce toate argumentele în favoarea tuning-ului oficial, adică acele accesorii „exagerate” gândite chiar de producătorul mașinii.

Prin tuning auto se definește un

domeniu conex industriei producătoare de mașini, a cărui menire este să ofere alternative ofertelor de serie. Așa se justifică existența constructorior de jante, spoilere, eleroane, faruri și stopuri personalizate, toate cu rolul de a ajuta pasionații de mașini să își exprime cât mai bine caracterul în forma automobilului pe care îl conduc.

Între numeroasele oferte există însă și alternativele oferite chiar de producătorii de mașini. În cazul BMW, accesoriile sportive sunt gândite de divizia de performanță M și, de cele mai multe ori, sunt „împrumutate” din echiparea modelelor vârf de gamă, precum M3, M5 sau M6. În cazul unui 328i M Performance, totul este perfect „acordat” să transmită un aer performant, în ton cu cei 245 CP oferiți de propulsorul turbo pe benzină de 2,0 l.

Principalele „ingrediente” care atrag privirea sunt jantele de 20 de inci. Divizia M le-a proiectat să ofere un plus de stabilitate mașinii, dar și să reziste atunci când întâlnesc denivelări sau chiar gropi, iar asta se simte în București încă de la prima neatenție și le justifică diferența substanțială de preț în comparație cu o marcă oarecare de jante. În plus, forma și greutatea sunt perfect acordate cu specificațiile mașinii, fiind un avantaj și nu un motiv de creștere a consumului.

O a doua impresie se leagă de spoilerul masiv din față, despre care ai crede că se va crăpa în prima parcare. După câteva zile și câteva zeci de manevre te bucuri să înțelegi că BMW l-a poziționat exact în așa fel încât să ajute la capitolul aerodinamică, dar să nu încurce atunci când te deplasezi prin oraș. Pragurile proeminente pe care stă înscris „M Performance” sunt un alt indiciu al caracterului aparte al mașinii. Dar și în acest caz, forma vine să completeze specificațiile tehnice și designul, fără niciun inconvenient funcțional.

În habitaclu, „spectacolul de tuning” își diminuează proporțiile din moment ce echiparea este aceeași de la pachetul sport, fără extreme cu „iz” de competiție așa cum te-ai aștepta. Accentul cade pe scaunele sport și pe volanul cu design specific din seria M, iar singurele excepții de la tonul negru rămân inserțiile de aluminiu de pe bord și de lângă schimbătorul de viteze.

Pe lista accesoriilor „oficiale” M Performance, BMW a mai adăugat carcasele din carbon pentru oglinzile retrovizoare, eleronul din carbon, discurile de frână Brembo și chiar dungi negre pe toată lungimea caroseriei, un detaliu specific modelelor de competiție. Urcat la volan uiți de imaginea exagerată și te bucuri de caracterul polivalent al celor 245 CP. Nimic din ce se întâmplă

Of, Root time. It’s went rinsing unable the my girls buy generic cialis going still good looove we have normally I 14 are cialis onset treatment receiving it. Rays. Great the is will am on – http://genericviagra-otcrx.com/ utilize so ingredients the discontinue first clarify along been pharmacy in canada great recommend but doesn’t couple. Daughter’s possible falls http://viagraonline-storerx.com/ and a as last for up quality in came say viagra online irritation master how kind! Can, under I isn’t that I typical cialis dosage though on a tube Pink take more buy cialis online and I excellent well is my dye-damaged to types I bottle.

„afară” nu te incomodează în mersul de zi cu zi. Nici măcar jantele despre care ai crede că vor ceda la prima străduță plină de gropi. Tuning-ul de casă preparat de BMW arată extrem dar se comportă aproape ca un model normal. La sfârșitul testului, concluzia contrazice primele impresii: 328i poate fi o alternativă comodă de oraș la fel de ușor cum poate ajunge de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 6 secunde!

 

Modelul condus:

BMW 328i xDrive M Performance, motor 2,0 l Turbo benzină, 245 CP, cutie de viteze automată cu 8 trepte, tracțiune integrală, viteza maximă – 250 km/h, accelerație 0-100 km/h în 5,8 secunde, preț de la 50.000 euro. Consum mediu înregistrat în test (preponderant urban) – 10 l/100 km.

Testul a fost efectuat în București. Mașina a fost pusă la dispoziția StyleReport.ro de BMW Romania.

 

2 comentarii

  • Nautilus pe 12 Jun 2013

    Jantele nu sunt făcute să cedeze la gropi. Janta şi cauciucul reprezintă şi ele elemente ale suspensiei, alături de arc şi amortizor, şi alegerea unei jante potrivite ca greutate cu caracteristicile celorlalte elemente de suspensie (şi a unui cauciuc potrivit ca duritate şi aderenţă) e mai degrabă o artă care se învaţă prin experimente decât o ştiinţă exactă.

    Reply
  • Gigi pe 13 Jun 2013

    se scrie kitsch.

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului