Motor

De pe velodrom pe stradă – Derringer Cycles

scris pe 29 Iul 2011 de Constantin Bacheș 12306 vizualizări
berringer

Având ca sursă de inspirație trecutul glorios al motorsportului din anii 1920, atelierul Derringer din Los Angeles construiește numai la comandă biciclete „hibrid” care impresionează prin design dar și prin nivelul de personalizare oferit clienților.

Creațiile Derringer se găsesc la intersecția dintre necesitatea de a deține un mijloc de locomoție eficient și dorința de a te asocia cu obiecte unicat a căror construcție o poți direcționa în detaliu. Ideea siluetelor clasice aparține designerului Adrian Van Anz, iar inspirația a venit de la începuturile motorsportului când motociclete cu forme similare reușeau să atingă viteze de peste 100 km/h și se dovedeau extrem de periculoase. Mai exact, profilul aparte face trimitere la cursele moto de pe velodromurile din lemn unde s-au născut primele vedete din sportul american.

„Bolizii” Derringer se pot conduce doar de la pedale dacă scopul este un comportament 100% eco. Altfel, separat sau în paralel, se apelează la contribuția motorului de 49 cmc care asigură suficientă putere pentru o viteză de peste 50 km/h. Consumul coboară și până la 1,3 l/100 km, iar capacitatea rezervorului este de 6,8 l. Transmisia către roată se face prin intermediul unui ambreiaj centrifug care permite ca pedalele să rămână pe loc și atunci când se apelează exclusiv la motorul în patru timpi Euro 2.

Spectacolul începe la configurare. Posibilitățile de exprimare ale viitorilor clienți sunt practic nelimitate. Pot alege de la nuanțe cu semnificații aparte până la mânere cu forme deosebite, șei manufacturate din piele cu aspect „vintage” și anvelope fabricate ca în urmă cu 100 de ani. Un detaliu la fel de important este forma și finisarea rezervorului pentru ca la final imaginea produsului să pară „împrumutată” dintr-un muzeu moto. Capitolul accesorii se prezintă la fel de captivant, fie că se vrea o cască anume sau haine în spiritul mărcii. Derringer povestește cu mândrie de fiecare bicicletă în parte și de modul cum ea reflectă fidel caracterul utilizatorului. Toate creațiile sunt unicat, unele fiind expuse deja în muzee de artă. Prețul este de aproximativ 3500 dolari și pot fi utilzate fără permis de conducere.

2 comentarii

  • Nautilus pe 04 Aug 2011

    Notă: nu pot fi utilizate fără permis de conducere – din punct de vedere legal sunt mopede, supuse înmatriculării cu număr galben de scuter :)

    Din punct de vedere estetic, sunt o capodoperă a stilului Diesel Punk. Undeva între Indiana Jones şi H.P. Lovecraft, mai aproape de ultimul dacă e mai politically-correct s-o călăreşti prin Innsmouth decât prin Berlinul Omului cu Mustăcioară.

    ~Nautilus

    Reply
  • jocessor pe 16 Jan 2014

    Buna i spectacol ce faceti i mi place stilul vechi traditional defapt de aicea a pornit totul sunt un fan de motociclete cafe racer si acuma am iceput sa fac biciclete designed de mine si am o intrebare daca puteti sa ma ajutati de unde pot sa gasesc piese de ex roti si cauciucuri late ect

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului