Motor

Bentley Continental GT – O vară perfectă

scris pe 17 Sep 2018 de Constantin Bacheș 6042 vizualizări
NewBentleyContinentalGT

Există ceva magic legat de vară pentru că este, aproape fără excepție, anotimpul vieții perfecte.

Am renunțat de mult să mai caut răspunsuri la întrebarea ce aș face dacă aș avea toți banii din lume. Am renunțat pentru că viața m-a adus în fața oamenilor care au mai mult decât pot cheltui. Am vorbit cu ei și am înțeles că fiecare moment din viață vine „la pachet” cu anumite standarde, pretenții și aspirații. Așa că nu ai cum să știi ce ai face până nu ești în poziția să îți permiți să faci. La fel de bine am înțeles că „fericirea” chiar nu se cumpără cu bani și că banii trebuie să fie doar un mijloc prin care să își hrănești „pe alocuri” mintea și sufletul.

Sunt la momentul la care mă simt în stare să filosofez pentru că am ajuns la sfârșitul unei zile perfecte. Aerul „scump” pe care îl respir se leagă de poate cel mai faimos restaurant din Porto Cervo. Adică la Tanit, un loc pe care stă scris cu litere de suflet „La Dolce Vita”. Încă de la intrare te întâmpină un Fiat 500 din spatele căruia parcă te aștepți să iasă Sophia Loren într-o rochie vaporoasă de in. Iar aici, în același loc de unde nu a lipsit vreo personalitate din ultimele decenii, mai am și privilegiul să stau la cea mai frumoasă masă. Priveliștea de la cină îmbină într-un contur magic ultimele sclipiri ale apusului cu siluetele yachturilor de zeci de milioane de euro. Am fost martorul unor preparate de excepție în stilul italian bazat pe gustul aparte al ingredientelor.

Am început cu stridii pescuite chiar din apele insulei și am continuat cu o capodoperă de arome de pește, fructe de mare și specialități locale. Cum era și normal, momentul desertului este cel mai așteptat și mă reped cu lingurița spre cele câteva farfurii pe care ospătarul le-a așezat strategic „la mijloc”. Chiar așa. Între zâmbetele care îmi apar pe față involuntar ca efect al zahărului apuc să mă gândesc la ideea de vară perfectă. Dincolo de scoici, pește, brânzeturi, specialități locale și desert, mă gândesc că cineva, care poate să își permită o viață perfectă, ar trebui să caute o vară care nu se termină niciodată.

Nu sunt pentru prima oară în Sardinia, dar această călătorie îmi va rămâne în suflet în mod sigur. Înțeleg cum se simte o vară perfectă în ton cu decorul pitoresc al zonei de nord a insulei. Iar pentru două zile, am simțit gustul celui mai nou Bentley, adică o parte din viața perfectă, acea parte ușor de înțeles și de apreciat de către oricare pasionat de mașini. Continental GT a fost gândit să îți ofere totul și să nu îți ceară decât zâmbete în schimb. La fel cum simt și eu acum, după mai multe „ture” pe străzile uneia dintre cele mai frumoase destinații de vară din lume.

Porto Cervo este o invenție din vremurile noastre deși, privind anumite construcții, ai crede că descoperi un sat de pescari construit de când lumea. Înainte de anii 1960, însă, în locul lui Porto Cervo nu era nimic în afară de natură sălbatică. Noul Continental este o creație modernă despre care, la fel, ai crede că se identifică cu tot ce a însemnat Bentley vreodată. În realitate, Continental definește „o stare” pe care marca britanică, acum sub patronajul Volkswagen, reușește să o reproducă întocmai ca în urmă cu un secol.

Ceea ce se conduce astăzi sub numele Bentley este o mașină adresată exact căutătorilor vieții perfecte. Așa că nimeni care consimte să plătească peste 200.000 de euro pentru „o mașină” nu o să accepte să sufere câtuși de puțin. Nici măcar în ceea ce privește o poziție sportivă la volan. Am trăit în noul Continental GT pentru două zile și nu am reușit să descopăr defectul „fatal” care să se așeze în dezacord cu ideea de „vară perfectă”.

Atmosfera rafinată din interior, ușurința de a conduce „un monstru” V12 și razele „fine” ale unui soare proiectat „să bronzeze” exact cât trebuie sunt ingredientele care alcătuiesc peisajul ideal. Iar într-un peisaj ideal nu mai există ideea de „consum mediu pentru 100 km”, „spațiu în portbagaj”, „vizită la service” și nici chiar „limită de viteză”. O plimbare prin Porto Cervo nu te lasă să atingi viteze prea mari. Poți însă să înțelegi că mai există mașini cu care să îți dorești o relație de durată și în 2018, anul în care lumea vorbește despre propulsii electrice și despre facelift-uri peste facelift-uri.

Pentru Continental GT, lumea își păstrează valorile autentice pe bază de sunet autentic de motor, parfum de piele și finisări imperfecte. Așa că noua generație nu a anulat nimic din ce era deja frumos la celelalte două generații contemporane. Desigur că un inginer de la Bentley are multe de povestit despre evoluție, dar eu o să remarc noile linii de design exterior cu un desen hipnotizant al farurilor și display-ul de la bord care înlocuiește ceasurile analogice. În plus, display-ul central care afișează navigația și informațiile sistemului multimedia se poate ascunde „cuminte” în spatele unui furnir impecabil, tocmai pentru a nu altera senzația de „clasic” atunci când nu este cazul.

Ce am simțit mereu când am ajuns într-un Bentley, rămâne valabil și acum. A avea și a conduce unul în fiecare zi are ceva din legătura emoțională care se naște între tine și acel obiect de care nu poți să te desparți. Pentru că îți place cum timpul și-a pus amprenta asupra culorii și pentru că fiecare detaliu are o poveste anume. Când ești la volanul noului Continental GT primești senzația de viață perfectă. Pentru că, „pe alocuri”, există lucruri menite să îți hrănească mintea și sufletul în doze incredibil de intense. Atât de intense încât plătești imediat ce ajungi în momentul la care îți permiți. Și vara perfectă nu se termină niciodată.

Modelul condus:

Bentley Continental GT, motor benzină W12 de 6,0 l, bi-turbo, 635 CP, transmisie automată, tracțiune integrală, lungime 4850 mm, lățime 1954 mm, înălțime 1405 mm, ampatament 2851 mm, 0-100 km/h în 3,7 secunde, viteza maximă 333 km/h.

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului