Motor

Avanpremiera Salonului Auto de la Frankfurt: Audi, BMW, Mercedes, Porsche

scris pe 09 Aug 2011 de Constantin Bacheș 9273 vizualizări
frank

Dacă în martie se deschid invariabil porțile salonului auto de la Geneva, toamna este împărțită alternativ evenimentelor de profil de la Paris, respectiv Frankfurt. Drept urmare, 2011 este anul Germaniei și deloc întâmplător producătorii locali și-au programat o demonstrație de forță. La o lună până la cel mai important eveniment auto al toamnei, Stylereport.ro prezintă noua tendință eco.

Față de anii trecuți, nevoia de senzațional determină producătorii să joace „cu cărțile pe față” și preferă să anunțe dinainte lista noutăților ce urmează a fi dezvăluite în stand. Iar după cum se vede de pe acum, se prevede un viitor electric, hibird și o toamnă marcată de numeroase premiere în segmentul prețurilor ridicate.

Audi se va prezenta la Frankfurt cu noile modele facelift A5 și S5 dar pregătește și versiunea sportivă pentru limuzina A7. Astfel, despre S7 se presupune că va avea un propulsor V8 de 4.0 l și o putere de 450 sau 550 CP în funcție de numărul turbinelor. Ca tehnologie și design, versiunea S va prelua limbajul gamei Audi supersport, care se traduce prin jante mai mari, un sistem de frânare îmbunătățit, un spoiler redesenat și patru evacuări. În segmentul mașinilor de oraș, Audi va lansa „City Concept”,  o soluție pentru aglomerațiile urbane cu propulsie electrică.

Audi S5

Pentru BMW, Frankfurt este un moment foarte important dată fiind lista premierelor. Principala noutate o reprezintă lansarea sub-brandului BMW i, exemplificat prin două concepte ce urmează să intre în producția de serie. BMW i3 promovat sub numele de MegaCity va fi disponibil la vânzare anul viitor și va fi primul model al mărcii i. Structura deosebit de ușoară este fabricată din aluminiu și plastic ranfortsat cu fibră de carbon și poate transporta 4 pasageri, având un portbagaj de 200 l.

BMW i3

Propulsia se face exclusiv electric pe roțile din spate cu ajutorul unui motor ce oferă 170 CP și permite o accelerație de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 8 secunde. Încărcarea completă a bateriilor durează  6 ore la o priză normală iar dacă mașina este conectată la un sistem de încărcare special, timpul poate fi scurtat la aproximativ o oră. Există și un sistem PRO ECO pentru o eficientizare a consumului de energie electrică iar BMW anunță și o versiune de i3 la care se va adăuga un motor convențional pentru extinderea autonomiei anunțată deocamdată în jurul valorii de 136 km.

BMW i3

BMW i8 este un model hibrid ce poate fi alimentat și direct de la priză. Se folosește de un motor convențional turbo cu 3 cilindri și capacitate de 1,5 l capabil să furnizeze 220 CP. În combinație cu motorul electric, același de la i3 dar cu 130 CP, modelul i8 este anunțat cu o accelerație de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 5 secunde și un consum de 3 l /100 km. Soluția hibrid de 350 CP oferă tracțiune integrală și o atunomie de aproximativ 30 km dacă se conduce exclusiv electric. La fel ca la i3, BMW anunță performanțe uluitoare grație tehnologiilor avansate și a greutății reduse obținute prin utilizarea materialelor deosebit de ușoare.

BMW i8

BMW prezintă în premieră mondială a doua generație a Seriei 1 cu un design evoluat și dimensiuni mai mari pentru a genera un interior mai confortabil și un portbagaj mai încăpător. Toate motorizările vor avea 4 cilindri iar versiune de bază, 116d, va oferi 116 CP. Noua Serie 1 va fi gândită pe nivele de echipare, Urban și Sport, în funcție de care designul și combinațiile de culori sunt diferite. Așa cum era de așteptat, noul model primește toate noutățile tehnice, inclusiv dotările specifice EfficientDynamics.

BMW Seria 1

Tot la Frankfurt se dezvelește oficial noul Seria 3 care va debuta la vânzare la începutul anului viitor și noul BMW M5 a cărui motorizare V8 de 552 garantează o accelerație de la 0 la 100 km/h în numai 4,5 secunde.

BMW M5

Mercedes-Benz se folosește de Salonul auto de la Frankfurt pentru a aduce în premieră a treia generație a clasei ML, modelul care a inaugurat segmentul SUV premium. Noul ML are un design redesenat ș i vine cu cele mai noi tehnologii Mercedes-Benz, în special orientate pentru a se obține un consum redus de carburant. În premieră pentru segmentul SUV-urilor, noul ML va fi oferit și cu o motorizare de 4 cilindri și 201 CP cuplată la o cutie de viteze automată cu 7 trepte. Este anunțată și o versiune hibrid, ML 300, dar și versiunea sport ML 63 AMG de 536 CP.

Noua generație a clasei ML

Mercedes-Benz prezintă și noua generație a clasei B, pe care se pare că o va diferenția definitiv față de noua clasă A. B-ul, al cărui interior a fost deja dezvăluit, se prezintă ca o alternativă premium pentru clasa compactă în care Mercedes-Benz a reușit să adapteze toate sistemele și dotările specifice până acum modelelor mai mari. În peisajul foarte atent finisat, producătorul declară că a înglobat un amestec de soluții estetice venit chiar de la clienți prin intermediul centrului de cercetare Daimler AG. Volanul este preluat de la noul CLS în timp ce designul gurilor de ventilație are ca sursă de inspirație SLS AMG.

Interiorul noii clase B

Tot în standul Mercedes-Benz, se vor mai găsi versiunea roadster a supersportivului SLS AMG, noul SLK 55 AMG de 415 CP și, posibil, noul coupe cu 4 uși BLS. Ca extravaganță, se prezintă și conceptul van-ului Viano Vision Pearl, pentru care producătorul a folosit universul ambarcațiunilor ca sursă de inspirație.

Porsche va atrage toată atenția pasionaților de supersport o dată cu lansarea mondială a noului 911, ajuns la venerabilă vârstă de 48 de ani. Noua generație continuă tradiția de design a modelului și nu aduce modificări radicale. Se pare că cele mai importante intervenții estetice de la exterior au fost dictate de introducerea farurilor cu tehnologie LED și de un spoiler spate optimizat din punct de vedere aerodinamic. Interiorul se inspiră din tendințele observate la Panamera iar tehnologia înglobată în noul model va încerca să mențină 911 în fruntea unui segment extrem de disputat.

Lista premierele Salonului de la Frankfurt continuă pe măsură ce data deschiderii oficiale pentru public, 17 septembrie, se apropie. La fel și lista speculațiilor va crește, multe dintre zvonuri urmând a fi infirmate sau confirmate de eveniment.

2 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului