Motor

Audi reînvie „mitul” RS4 Avant

scris pe 15 Feb 2012 de Constantin Bacheș 7070 vizualizări
Motor - Audi RS 4

După o absență de 4 ani, Audi prezintă o nouă generație a celui mai sportiv break din segmentul premium. RS4 are acum 450 CP grație cărora accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde. Alături de performanțe, același model pune la dispoziția pasagerilor un portbagaj de până la 1430 l.

Spre deosebire de alte modele Audi din gama S, supersportivul RS4 este disponibil doar în versiune Avant (break) și dispune de același motor oferit pentru coupe-ul RS5. Noul V8 4.2 FSI furnizează 450 CP și un cuplu motor de 430 Nm fiind dublat, în spiritul modelului, de o serie de transformări menite să garanteze un comportament supersportiv în ciuda profilului aparent utilitar. RS4 Avant are un demaraj de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde și accelerează până la o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h sau, la cerere, la 280 km/h. Consumul mediu al noului propulsor este anunțat oficial la un nivel de 11 l/100 km, o cifră remarcabilă date fiind performanțele dinamice. Transmisia se face prin intermediul unei cutii de viteze automate S tronic cu 7 trepte iar, pentru șoferii care își doresc un ritm mai alert, vitezele pot fi schimbate și manual prin intermediul padelelor din aluminiu de la volan. Asemeni oricărui model supersport, RS4 dispune și de sistemul Launch Control care cuplează automat ambreiajul pentru un demaraj optim.

Noul RS4 Avant este echipat standard cu tracțiunea integrală quattro și beneficiază de un diferențial central evoluat. Pentru a se menține o greutate redusă a modelului, o serie de elemente ale șasiului sunt realizate din aluminiu. Tot de șasiul modificat se leagă și noul sistem de servoasistare electromecanică a direcției capabil să varieze până la 100% gradul de asistare, tocmai pentru ca șoferul să obțină precizie maximă la manevrare în funcție de viteză. Mai mult, sistemul operează corecții discrete ale direcției în timpul manevrelor executate la limită sau în timpul frânării pe suprafețe unde aderența roților diferă. Garda la sol a noului RS4 este cu 20 mm mai joasă comparativ cu versiunea normală A4 Avant, iar jantele oferite standard sunt de 19 inci. Sistemul de frânare este de asemenea supradimensionat, discurile ce echipează roțile din față oferind o arhitectură specifică menită să permită utilizarea într-un regim intens fără riscul supraîncălzirii. Audi oferă și opțiunea unor discuri din fibră de carbon și ceramică.  RS4 dispune standard de sistemul Drive Select ce permite șoferului să aleagă între modurile Comfort, Auto și Dynamic, fiecare dintre ele determinând alte specificații pentru direcție, transmisie și accelerație, inclusiv un alt sunet al evacuării. Tot ca o trăsătură aparte a modelului, opțional se adaugă posibilitatea setării dinamice a suspensiei cu rol de a menține stabilitatea la un nivel ridicat în cazul unui condus sportiv.

Dincolo de imaginea inconfundabilă personalizată cu ajutorul unui kit exterior specific RS4, caroseria este alungită cu 20 mm față de versiunea standard A4 Avant și cu 24 mm mai lată. Sunt oferite 8 culori pentru exterior, iar indiferent de nuanța caroseriei, interiorul este complet negru, doar cu opțiunea unui plafon gri deschis. Alternativa scaunelor sport incluse în echiparea de bază este reprezentată de scaunele scoică sau de scaunele deluxe cu sistem de climatizare. Personalizarea în spiritul RS continuă până la cele mai mici detalii, inclusiv modul de finisare al butoanelor și al afișajului MMI. Pachetul de dotări opționale oferă toate sistemele Audi de asistență a șoferului și de comunicare, inclusiv posibilitatea conectării la internet prin intermediul Bluetooth. Livrările sunt programate să înceapă în această toamnă pentru un preț anunțat în Germania la 76.600 euro.

Primul Audi RS4 Avant Quattro a fost produs între 2000 și 2001 în aproximativ 6000 de unități. Asemeni modelului pe care îl înlocuia, faimosul RS2 dezvoltat împreună cu Porsche, RS4 era oferit doar în versiune break (Avant) și dispunea de o serie de modifări specifice dezvoltate și oferite exclusiv de Audi. Prețul inițial începea de la aproximativ 104.000 mărci germane. Între 2006 și 2008, a fost comercializată o a doua generație RS4 disponibilă de această dată și ca sedan și cabriolet.

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului