Motor

Audi R18 e-Tron – prima maşină hibrid care câştigă cursa de 24 de ore de la Le Mans

scris pe 19 Iun 2012 de Bogdan Ștefănescu 6997 vizualizări
feat_etron_quattro

Ediţia 80 a celebrei curse de anduranţă de la Le Mans a fost câştigată în premieră de o maşină hibrid, diesel-electric. Producătorul german Audi a ocupat primele două poziţii ale podiumului cu prototipul R18 e-Tron, avangarda pentru un model de serie care va alimenta un motor electric folosind energia recuperată din frânare.

Spre deosebire de majoritatea maşinilor hibrid, propulsate cu ajutorul unor baterii mari, Audi R18 e-Tron foloseşte un motor compact turbo-diesel V6 pentru roţile din spate, ajutat de un acumulator de energie volantă care alimentează un motor electric. Acesta stochează energia produsă în mers sau la frânare şi livrează 500 kJ roţilor din faţă, oferind tracţiune integrală şi reducând considerabil consumul de carburant – fără să afecteze performanţele maşinii.

Modelul hibrid şi-a făcut debutul anul acesta în mai, la cursa de 6 ore de la Spa-Francorchamps, după ce anul trecut Audi încercase pentru prima dată în competiţie prototipul diesel R18 ultra, care dezvoltă o putere de 397 kw cu un motor V6 de 3,7 L.

De altfel, triumful Audi de la Le Mans 2012 nu însemnat doar primele două poziţii câştigate cu hibridul e-Tron, ci şi bronzul şi locul 5, obţinute de echipaje care au rulat pe Audi R18 ultra. În cursă s-a mai aflat un prototip hibrid, pe lângă modelele Audi, însă bolidul  Toyota TS 030 Hybrid a abandonat după ce a acroşat un Ferarri.

Tehnologia cu care Audi a câştigat prestigioasa cursă franceză nu este încă disponibilă publicului larg, însă producătorul german promite să o integreze în gama e-Tron de serie, concept prezentat întâia dată la Salonul Auto de la Frankfurt în 2009.

1 comentariu

  • Lucian pe 19 Jun 2012

    In caz de accident o volanta la cateva zeci de mii de rotatii pe minut se transforma intr-o adevarata bomba. La partea buna acest dispozitiv poate contribui la stabilizarea masinii in curbe prin efect giroscopic. Oricum aceasta solutie nu va fi disponibila prea curand la preturi rezonabile si intre timp tehnologia ultracapacitoarelor s-ar putea sa se dezvolte atat de mult inca volanta sa devina depasita.

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului