Motor

Audi A7 – “Extravaganța” de fiecare zi

scris pe 09 Mar 2016 de Constantin Bacheș 4352 vizualizări
Audi_A7_deschidere

Abordarea nonconformistă a ideii de Audi “Coupe cu 4 uși” a fost atât de bine primită încât nimeni nu și-a mai pus problema despre ce înseamnă A7 în contextul mărcii. Astăzi, la patru ani de la premieră, modelul are un loc garantat în categoria “Extravaganțelor” și promite, de asemenea, să fie ușor de utilizat ca mașina de fiecare zi.

Discuția despre supermașinile care se pot folosi la fel de ușor indiferent de ce ai de făcut sau unde trebuie să ajungi, se raportează la cât de pasionat de design și de condus este posesorul. Cu cât este mai pasionat, cu atât va fi mai pregătit să nu bage în seamă accesul greoi la volan dată fiind poziția joasă de condus sau spațiul simbolic din portbgaj. Când mă refer la supermașini, nu am în minte doar modele cu două locuri și sute de cai putere. Consider că în clasa aparte intră și alegerile dotate cu destul curaj încăt să iasă din segmentul comod al limuzinelor, break-urilor, monovolumelor sau al SUV-urilor.

Privit din exterior, un A7 are toate argumentele să se califice în categoria mașinilor care atrag admirație, indiferent de gradul de cultură auto al privitorului. Chiar și astăzi, după patru ani de la lansare, designul sportiv declarat, mai ales datorită spatelui plonjat, rămâne un exercițiu actual. Nimeni nu se gândește că ar fi un A6 pe dedesubt, ci mai repede îl vede ca pe o versiune Coupe pentru limuzina de lux A8. Faceliftul operat recent a adus un plus de eleganță, actualizând cu tehnologia LED blocurile optice, dar linia generală a rămas aceeași.

Aerul exotic dispare însă la interior, unde, dincolo de finisări de lux, un A7 are tot ce însemnă practic într-un Audi. Sentimentul că orice comandă este ușor de utilizat te trimite cu gândul la o calitate cu care, de altfel se pot lăuda, modelele din grupul Volkswagen. Accesul către locurile din spate este momentul în care îți amintești că ești totusi într-un concept de nișă. Într-adevăr, plafonul foarte înclinat îi incomodează pe cei înalți și face ca A7 să nu fie soluția ideală pentru drumuri lungi atunci când ai o familie numeroasă.

De pe scaunul șoferului însă Audi își demonstrează succesul în segmentul premium în fiecare secundă. Se conduce ușor, precis și are o ținută de drum excelentă. Iar dacă sub capotă se află un 2.0 l TFSI benzină, caracterul polivalent rămâne un punct forte: 252 CP cu un consum mediu în regim mixt de 8,5 l/100 km. Aproape imposibil dacă te gândești că plăcerea de urca în turații este o senzație de care nu ai cum să te bucuri în cazul faimosului V6 TDI. La capitolul tehnologii, seriozitatea germană a mărcii completează cu atenție orice rămăsese “în urmă” față de momentul premierei, așa că faceliftul se poată lăuda cu toate sistemele de asistență activă la condus și cu un sistem de navigație atât de deștept încât știe să tranforme comenzi vocale precum “mi-e foame” sau “vreau la concert” în destinații precise.

Modelul condus:

Audi A7 2.0 TFSI, lungime 4974 mm, lățime 1911 mm, înălțime 1420 mm, ampatament 2914 mm, motor 4 cilindri 2,0 l benzină, 252 CP, tracțiune pe roțile față, transmisie automată cu 7 trepte, viteza maximă 250 km/h, accelerație 0-100 km/h în 6,9 secunde, preț de la 60.000 euro (TVA inclus). Consum mediu înregistrat în test 8,5 l/100 km.

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului