Motor

Arrinera Venocara – primul supercar polonez

scris pe 29 Mai 2012 de Constantin Bacheș 12342 vizualizări
Motor - Arrinera

Într-o industrie dominată de Italia și Germania, primul supercar polonez a intrat în ultima fază înainte de startul oficial al vânzărilor. Alături de un design îndrăzneț, Arrinera oferă un motor de V8 de 650 CP grație căruia accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,2 secunde. Prețul anunțat: 115.000 euro.

Debutul unui producător polonez în liga exclusivistă a șocat pe toată lumea la prezentarea conceptului Arrinera în urmă cu un an. Forma foarte apropiată de imaginea Lamborghini desenată de un designer polonez și soluțiile tehnice promit însă un produs cu adevărat performant. Secretul din spatele inițiativei se leagă și de talentul legendarului Lee Noble, designer și proiectant britanic responsabil în ultimele 3 decenii de succesul mai multor supercar-uri precum McLaren F1 sau alte creații lansate sub nume propriu. Noble crede în Arrinera și drept dovadă, de la momentul prezentării inițiale, compania sa a fuzionat cu partenerii polonezi.

Arrinera beneficiază de un V8 supraalimentat de origine GM, același motor regăsit și la Corvette ZR1. Șasiul este tubular, iar pentru caroserie se folosesc exclusiv materiale performante precum carbon, kevlar și aluminiu. Greutatea nu depășește 1.300 kg iar dimensiunile exterioare corespund cerințelor în domeniu: lungime 4,4 m, lățime 2 m și înălțime 1,2 m. Lee Noble a proiectat și optimizat suspensia independentă de tip multi-link care promite să facă diferența față de modelele cunoscute din segment.

Interiorul respectă toate principiile unui supercar autentic și completează gama dotărilor de lux cu specificații regăsite în modelele de concurs – centuri de siguranță cu patru puncte de prindere și bări suplimentare de ramforsare. Ca o noutate, clienții pot cere o cameră cu detecție termică necesară pentru condusul pe timp de noapte. Astfel, imaginile apar pe un ecran montat pe consola centrală iar pasagerii pot observa corpurile oamenilor sau ale animalelor încă de la peste o sută de metri distanță.

Arrinera accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,2 secunde și atinge o viteză maximă de 340 km/h. Pe lista performanțelor se mai precizează accelerația de la 0 la 200 km/h în 8,9 secunde dar și posibilitatea de a frâna de la 200 km/h la 0 în 133 m.

Producătorul a deschis lista comenzilor și speră să livreze primele unități înainte de sfârșitul anului. Arrinera așteaptă clienți din Europa, Orientul Mijlociu, China și Statele Unite.

9 comentarii

  • ix pe 30 May 2012

    Bările suplimentare de ramforsare…. nu erau absolut necesare..

    Reply
    • gigi pe 30 May 2012

      Si eu care credeam ca atragi atentia autorului : pluralul este bare

      Reply
      • Radu pe 31 May 2012

        La multi “jurnalisti” de-ai nostri limba romana e optionala. In alt articol am citit despre “marsalier” :) )

        Reply
  • ion pe 30 May 2012

    au putin mai multa imaginatie decat chinezii :) )

    Reply
  • Lucian pe 30 May 2012

    Pretul de 115.000 pentru o masina din aceasta liga e un adevarat chilipir. Masina seamana nepermis de mult a Lamborghini, dar oricum bravo polonezilor!

    Reply
  • Lucid pe 30 May 2012

    Ce porcarie !!!
    O chinezarie poloneza mult mai scumpa.

    E aproape cat un Ferrari California 2012 (pret la dealer in New York ~$170k). Caruta asta poloneza patratoasa costa 115k-euro (deci $147k), presupunand ca chiar o vor da la pretul de catalog si acesta nu va mai creste.

    Un Porsche 911 Carrera din 2012 costa $108k si e super masina. [editat de StyleReport.ro]

    Reply
    • Mr John pe 31 May 2012

      corect dar trebuie apreciat initiativa..sper sa incerci si tu in viata sa creezi ceva si ai sa vezi ca nu e usor ,poate apoi iti mai temperezi toxicitatea..

      Reply
      • eu pe 31 May 2012

        Aproape corect, doar ca fiecare e liber sa aprecieze ce vrea. Unii raman la apreciat initiative, iar altii apreciaza reusite. Unii apreciaza concurentii, altii campionii.

        Reply
    • Lucian pe 31 May 2012

      E o greseala sa compari asa preturile din America cu cele din Europa, o conversie a preturilor mai aproape de realitate ar fi de 1 dolar la 1 euro. Comparatia cu Porsche Carrera si Ferrari California este iarasi nepotrivita, primele doua fiind GT-uri de 350-450 CP iar Venocara un supercar de 650 CP – pur si simplu nu sunt in aceeasi categorie. Un supercar cu “nume” costa cel putin 250.000 de euro. “Caruta” poloneza patratoasa are motor american, transmisie probabil americana sau germana, suspensii la fel, sasiul proiectat de un englez… Ce mai ramane polonez din ea?

      Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului