Motor

Aniversarea unei legende, Chevrolet Camaro

scris pe 17 Feb 2012 de Constantin Bacheș 11561 vizualizări
Motor - Chevrolet

Cu ocazia împlinirii vârstei de 45 de ani, Camaro urmează să fie produs și într-o ediție limitată. Noul pachet de personalizare „45th Anniversary” adaugă o schemă de culori specială pentru exterior, un logo dedicat și o serie de îmbunătățiri tehnice care de anul acesta vor fi prezente la toată gama.

Camaro a ajuns la primii clienți americani în 1967, fiind gândit de la început ca un contracandidat pentru modelul de succes Ford Mustang. De atunci și până în prezent, disputarea titlului de cel mai popular sportscar american a rămas o prioritate pentru Chevrolet și Ford. Cu atât mai mult cu cât, spre deosebire de Mustang, producția lui Camaro a fost întreruptă între anii 2002 și 2009.

Ediția limitată, prezentată cu ocazia împlinirii a 45 de ani de la prima din cele cinci generații Camaro, se distinge în primul rând prin exteriorul negru și prin logo-ul stilizat de pe capotă. Jantele de 20 de inci au un design aparte iar farurile de ceață și stopurile sunt fumurii. Interiorul cu tapițerie neagră din piele este de asemenea personalizat cu logo-ul ediției. Cusăturile sunt executate cu cele trei culori reprezentative pentru Camaro – roșu, alb și albastru.

Motorizarea V8 de 432 CP în cazul transmisiei manuale, respectiv 405 CP pentru cutia de viteze automată, permite o accelerație de la 0 la 100 km/h cuprinsă între 5,2 și 5,6 secunde în funcție de varianta de caroserie, coupe sau cabrio. Pe lista dotărilor standard sunt incluse o serie de echipamente premium noi, precum camera de luat vederi pentru mersul cu spatele ale cărei imagini sunt transmise pe un display înglobat în oglinda retrovizoare.

Ediția limitată de 45 de ani va fi urmată în acest an de versiunea de superperformanță Camaro ZL1, despre care Chevrolet afirmă că va fi cel mai avansat model al segmentului din punct de vedere tehnic. Camaro este disponibil și în România din 2011 pentru un preț de pornire de 49.900 euro.

7 comentarii

  • lucian banica pe 17 Feb 2012

    este formidabil. daca as dispune de bani mi as lua cate un camaro,mustang si corvette- in ele se vede toata istoria auto a americii.

    Reply
  • lucian banica pe 17 Feb 2012

    daca as dispune de bani mi as lua cate un camaro,mustang si corvette- in ele se vede toata istoria auto a americii.

    Reply
  • xan pe 17 Feb 2012

    Camaro – legenda spune ca e un animal de preerie care se hraneste cu mustangi.

    http://www.motortopia.com/cars/1967-chevrolet-camaro-383

    Reply
  • roman pe 17 Feb 2012

    volan de opel insignia :) )

    Reply
    • volanescu pe 17 Feb 2012

      da. pai nu stiai ca gm apartine lui opel ?:-)

      chvy de ioropa inseamna aveo si cruze.
      adica niscai daewoo, convertite.
      chevy america inseamna, camaro, corvette, malibu, impala, etc.
      plus o serie mare de pick trucks si suv.
      adica, alta gasca’n alta traista.

      Reply
  • Oli pe 17 Feb 2012

    Am condus recent 2 modele Camaro. Unul RS V6, versiune de baza si un SS V8 cu 461HP manual.

    RS-ul era pe cutie automata si se conduce foarte usor. Mi-a placut sa ma “joc” cu el.

    SS-ul pe cutie manuala se conduce foarte, foarte greu, schimbatorul este foarte dur si ambreiajul e foarte greu de controlat.

    Ca si parere generala, Camaro-ul pe exterior arata splendid si nu am cuvine de repros, la fel si de motor.

    Din pacate, interiorul este foarte gol, ingust si rece. Totodata, parbrizul este foarte mic si vizibilitatea e redusa.

    Daca as avea banii respectivi, nu as cumpara un Camaro. Il mai inchiriez odata pe an sa ma distrez cu el o zi dar nu e o masina de zi cu zi.

    Reply
  • ice4you pe 17 Feb 2012

    @volanescu – Opel apartine concernului GM si nu invers! ;)

    @Oli – Camaro nu este o masina de zi cu zi si nici nu si’a propus vreodata asta! :) Este mai degraba aceea masina a tarziului adolescent rebel care trece printr’o criza datorata schimbarilor hormonale si in acelasi timp se adreseaza celor care prefera masinile mai putin tehnologizate si care merg pe conceptul “brut force” … muscle car.

    A fost, este si va ramane o legenda dorita de orice barbat care stie ce sa ceara de la o masina. Din pacate doar vis pentru multi ;)

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului