Motor

Alfa Romeo Giulietta Sprint – O gură de aer italian

scris pe 18 Mar 2015 de Constantin Bacheș 7144 vizualizări
deschidere_Alfa_Romeo

Despre automobilele italiene se pot face multe critici dar niciodată nu va fi un reproș lipsa de personalitate. Alfa Romeo se poate lăuda, încă, cu un temperament care te duce cu gândul acolo sus, acolo unde “niște mașini roșii” bântuie vise și transformă bărbații în copii.

Când ajungi la Centrul de vânzări al grupului Fiat din Milano te gândești că nu există un alt loc pe Pământ în care să te îndrăgostești mai tare de mașinile italiene. Printre vânzătorii îmbrăcați relaxat din showroom-urile înlănțuite pe câteva sute de metri, toate caroseriile, pe care altfel le ignori pe stradă, sunt învăluite într-o aură de poveste. Magia continuă chiar și în curtea din spate, acolo de unde, dintre câteva zeci de Fiat-uri și Alfa Romeo, ți se aduce o Giulietta ediție Sprint pe care să o conduci până la Geneva și înapoi. Poate că este singura dată în viață când nicio altă apariție nu te satisface la fel. Nici măcar un VW Golf, regele segmentului compact, sau vreun A3 sau Seria 1. Giulietta îți traduce în lumea automobilului acea Italie pe care o simți încă din barul unde o cafea înseamnă o picătură neagră și parfumată ascunsă pe fundul unei cești minuscule.

Emoție de acum 60 de ani

Despre ce face Alfa Romea prin alte clase se vorbește din ce în ce mai puțin. Teoretic, există un Mito în clasa mică și se așteaptă un urmaș pentru sedanul de clasă medie 159. Cea mai recentă lansare se numește 4C și se vrea un concurent pentru Porsche Cayman. Dar, mai important, este să te gândești că parte din ce are de spus Giulietta face trimitere spre vremuri în care sportivele italiene dominau lumea curselor de la cap la coadă. Ediția specială lansată în 2014 vrea să trezească în sufletul cunoscătorilor emoția primei Giulietta de acum 60 de ani – coupe-ul botezat Giulietta Sprint.

Într-o după amiază de martie din 2015, noua Giulietta Sprint te primește cu un design romantic așa cum îi stă bine oricărui produs gândit industrial în dulcele stil Made In Italy. Proporițiile compacte se prelungesc firesc de jur împrejur, iar desenul fascinant al farurilor și al stopurilor cu LED-uri vine ca o trimitere spre lumea supercar-urilor. Ediția se face remarcată mai ales prin jantele de 17 inci cu design aparte și prin spoiler-ului masiv în spate în care a fost înglobat un difuzor cu trimitere tot spre lumea sportivelor. În interior, culorile închise spirjină ideea de Sprint iar principala noutate devine consola centrală dominată de un display color și prietenos pe care găsești toate comenzile necesare sistemelor de sunet și de navigație. În rest, există un aer premium imposibil de confundat iar suprafețele acoperite de plastic dur nu sunt în câmpul vizual al pasagerilor, tocmai pentru a fi ușor de trecut cu vederea. Finisările pe care îți ajunge privirea sunt, dimpotrivă, bordul acoperit în carbon și înscrisurile “Sprint” de pe tetiere și de pe covorașe. În marea de negru și inserții argintii designerii au adăugat și cusăturile roșii atât de bine asortate cu spiritul Alfa Romeo.

Un italian relaxant

Portierele se închid cu un sunet mut, așa cum vrei să simți într-o mașină de ligă superioară, și pornești la drum. Pe măsură ce se întunecă afară, te înconjori de scrisuri roșii iar planșa de bord te privește cu un vitezometru și un turometru imense, cu cifre mari, înclinate. Nu poți spune că îți place din start modul italian în care ți se comunică informațiile de la bord dar îl remarci ca un stil total diferit față de “curentul german” care domină frumosul industriei din zilele noastre. După câteva ore ești însă convins că te poți obișnui să fi altfel. Transmisia automată cu două ambreiaje TCT (Twin Clutch Transmission) devine cea mai inspirată opțiune pentru Giulietta dată fiind grija cu care îți dozează puterea motorului diesel. Termini autostrada Milano – Aosta și treci pe drumul prin Alpi spre tunelul Mont-Blanc și, mai târziu, te oprești pe malul lacului Lemans. Virajele de munte solicită suspensia și te lasă să îți dai seama de un nivel de setare mai confortabil comparativ cu orice model german. Direcția se manvrează ușor chiar și atunci când te-ai aștepta să fie rigidă dar nimic din comportamentul Giuliettei nu îți transmite, vreodată, un sentiment de nesiguranță. Imediat lângă levierul cutiei de viteze te bucuri să umbli din când în când la comutatorul DNA care îți permite să alegi între modurile de condus Sports, Urban și low-grip, o “jucărie” pe care nimeni altcineva nu o oferă în clasa compactă.

Emoție la pachet

După 1000 de km și un parcurs care te poartă, timp de cinci zile, prin Franța și Elveția rămâi cu aceeași impresie plăcută. Modul plăcut în care se manifestă temperamentul italian contrazice tot ce credeai despre Alfa Romeo. Giulietta chiar nu are de ce “să se simtă prost” în fața industriei doar pentru că are un stil diferit față de Audi, BMW sau Mercedes-Benz.

Modelul condus:

Alfa Romeo Giulietta, ediție Sprint, motor 2,0 l motorină (JTDM), 175 CP, tracțiune pe roțile din față, transmisie automată cu 6 rapoarte, accelerație 0 – 100 km/h în 8,8 secunde, viteza maximă 210 km/h, preț de la 25.000 euro. Consum înregistrat în test 6,5 l/100 km.

Testul a fost efectuat pe traseul Milano – Geneva și retur. Mașina a fost pusă la dispoziția StyleReport.ro de FCA (Fiat Chrysler Automobiles) Italy S.p.A.

0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului