Motor

50 de ani de Citroen Ami 6

scris pe 21 Apr 2011 de Constantin Barbu 10061 vizualizări
ami

Lansat pe 24 aprilie 1961 ca o mașină adresată în mod special femeilor, Citroen Ami 6 a devenit în timp un simbol al designului auto francez. Prezentat în catalogul oficial al mărcii sub sloganul “Pour vous Madame”, Ami 6 a devenit cea mai bine vândută mașină de pe piața franceză la vremea respectiva, cu peste un milion de exemplare vândute numai în 1966.

Cu un design spectaculos, definit de luneta inversata, Ami 6 este bazat pe platforma modelului Citroen 2 CV si are un motor bicilindru racit cu aer, cu o capacitate de 602 centimetri cubi si 32CP. Dotat cu o cutie de viteze în 4 rapoarte, consumul se încadra în jurul a 6 litri / 100km, iar viteza maxima atinsa era de 105 km/h.

Lansarea modelului Citroen Ami 6 a marcat și debutul producției la uzina Rennes-La-Janais, care urma să devină una dintre facilitățile de producție cele mai importante ale firmei. Pentru a sărbători aniversarea a 50 de ani de la lansarea modelului l’Ami 6, uzina va fi pe 8 iulie punctul de start al unui Tur al Franței organizat de Amiclub France. Regrupând posesorii modelelor CITROËN Ami 6, Ami 8, Ami Super si M35, clubul va sărbători cei 50 de ani de existență a Ami 6 printr-un tur de 2600 de km, ce vor fi parcurși în 14 etape.

 

3 comentarii

  • Ionel pe 21 Apr 2011

    Foarte buna masinuta. De unde pot cumpara? Tanti banuiesc ca nu mai e in garantie. Desi… daca o dau bonus… ma mai gandesc.

    Reply
  • Observer pe 25 Apr 2011

    Masina este recunoscuta ca fiind una dintre cele mai urate masini fabricate vreodata, dealtfel in monografia “365 masini pe care trebuie sa le conduci” este pomenita ca fiind de remarcat prin uratenia ei. Oribil!

    Reply
  • Nautilus pe 06 May 2011

    @Observer: pentru poporul anti-automobilist care şi-a îngropat de bunăvoie şi nesilit de nimeni mai toate mărcile de lux între 1946-1960, urâţenia lui Ami6 (şi înaintea lui a lui 2CV şi microbuzului H, iar mai aproape de zilele noastre a lui AX) era de dorit.

    Era un semn de detaşare aristocratică faţă de imagine, un anti-cocalarism :D

    ~Nautilus

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului