Motor

„Caleașca” fără emisii a prințului Albert – Lexus LS 600h L Landaulet

scris pe 04 Iul 2011 de Constantin Bacheș 13377 vizualizări
lexus monaco

Mașina aleasă să transporte proaspăta familiei regală de Monaco este un Lexus Hybrid unicat al cărui sistem inteligent de propulsie permite funcționarea în regim electric atunci când se rulează la viteze scăzute. Așa cum s-a și întâmplat pe 2 iulie, în timpul turului oficial ce a urmat ceremoniei.

Modelul unicat Lexus LS 600h L Landaulet, prevăzut cu un acoperiș transparent pentru locurile din spate, a servit ca limuzină oficială în timpul nunții regale a Prințului Albert al doilea de Monaco cu Charlene Wittstock. Alegerea Prințului a avut la bază posibilitatea limuzinei Lexus de a funcționa ecologic, chiar și exclusiv electric la viteze scăzute, grație sistemului Lexus Hybrid Drive ce îmbină funcționalitatea unei motorizări convenționale cu eficiența unui propulsor electric.

Tipul de caroserie denumit Landaulet sau Landaulette presupune un plafon decapotabil pentru locurile din spate și un plafon fix sau niciun plafon pentru locurile din față. Termenul a fost inițial folosit pentru a descrie versiunile coupe ale trăsurilor landau, trăsuri descoperite cu patru locuri. La început, trăsurile Landaulet păstrau acoperișul pliabil doar pentru locurile din spate. Ca și în cazul altor caroserii, stilul Laundaulet a fost împrumutat ulterior la autovehicule dar nu a ajus niciodată un succes de masă. Printre clienții pentru care au fost livrate modele Landaulet se numpără celebrități, demnitari și Înalți Pontifi, toți folosind astfel de caroserii pe platforme Mercedes-Benz. Singurul Landaulet oferit în producția de serie se găsește în portofoliul Maybach din 2009.

Transformarea caroseriei a fost încredințată caroserilor belgieni Carat Duchatelet asistați pe toată perioada procesului de inginerii Lexus cu sediul în Europa la Bruxelles. Operațiunea a durat peste 2000 de ore iar misiunea finală a fost de a menține același nivel tehnologic și calitativ specific oricărui Lexus. Deși caroseria a fost decupată pentru a asigura vizibilitatea cuplului regal așezat în spate, producătorul a reușit să ofere performanțe identice cu limuzina LS 600h L de serie.

Procesul de conversie a început cu o serie de calcule și simulări computerizate, fiind apoi transpus în realitate cu ajutorul modelării 3D. Ramforsarea caroseriei a necesitat transformarea structurii de rezistență pentru a se menține aceeași rigiditate în absența plafonului și a stâlpilor. Pentru început, a fost nevoie ca mare parte din mașină să fie demontată, adică au fost desfăcute aproximativ 20.000 de repere mecanice, componente electronice, echipamente interioare și întreaga tapițerie. Reasamblarea a urmat sub stricta supraveghere a inginerilor Lexus, tocmai pentru a se asigura că produsul final își păstrează caracteristicile originale. Echipa care s-a ocupat să pună totul la loc așa cum a fost a numărat 10 persoane iar toate operațiunile au durat două săptămâni.

Vopsirea și lustruirea a reprezentat o altă etapă importantă. Mașina regală dispune de o nuanță unicat Midnight Blue ce a fost aplicată manual folosind o vopsea nepoluantă dezvoltată special pe bază de apă.

Provocarea plafonului transparent a revenit unui furnizor de echipamente pentru industria aerospațială. LS 600h L Landaulet avea nevoie de un acoperiș format dintr-o singură piesă, fără ramforsări, stâlpi sau orice alt element care să întrerupă suprafața vitrată. Plafonul special a fost construit în Franța de către o companie specializată în componente cu specificații excepționale proiectate pentru helicopetere sau avioane de vânătoare. Produsul final destinat limuzinei Lexus este din policarbonat ușor, are o grosime de numai 8 mm și cântărește 26 kg. Se fixează de caroserie prin intermediul a două piese intermediare și asigură vizibilitate perfectă.

Actuala generație a modelului LS 600h a fost lansată în 2007 și a reprezentat o premieră în industrie din punctul de vedere a propulsiei hibrid. Combină puterea unui motor V8 convențional și a unui propulsor electric astfel încât sistemul furnizează 445 CP cu un consum mediu declarat de 9,3 l/100 km. Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 6,3 s iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. Tracțiunea este integrală.

Turul regal ce a urmat slujbei a implicat viteze scăzute și implicit sistemul de propulsie Lexus Hybrid Drive a rulat exclusiv electric, deci fără emisii de CO2. După ce a fost plimbat în cadrul ceremoniei de pe 2 iulie, modelul unicat Lexus Landaulet LS 600h L se găsește acum expus la muzeul Oceanografic din Monte Carlo.


1 comentariu

  • gigi pe 04 Jul 2011

    .. la fabricarea caruia probabil s-a consumat mai mult petrol decat la oricare alta masina

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului