Hi-Tech

OnLive – gaming fără griji

scris pe 03 Iun 2011 de Constantin Barbu 12717 vizualizări
Screen shot 2011-06-03 at 13.24.16

Vorbeam în urmă cu ceva timp despre cloud computing și modul în care această tehnologie va schimba modul în care facem multe dintre lucrurile uzuale care ne umplu viața digitală. OnLive promite o experiență total nouă: imaginați-vă că veți putea juca același joc video pe orice computer, smartphone sau tabletă, fără să conteze cât de puternic este aparatul, oriunde, oricând.

Sistemul dezvoltat de compania americană este aparent extrem de simplu: în loc să cumpărați periodic un computer foarte puternic sau o consolă de jocuri nouă, vă abonați la serviciul OnLive și aveți acces oricând, oriunde, de pe orice aparat compatibil, la cele mai noi jocuri, în condiții grafice excelente. Toate jocurile sunt stocate și rulate de un server aflat la sute sau chiar mii de kilometri distanță, iar utilizatorul primește imaginile gata randate, ca pe un film extrem de interactiv.

Principala categorie de gadgeturi vizate spre a fi înlcouite de noul sistem sunt în primul rând consolele de jocuri tradiționale. OnLive include în pachetul standard o “micro-consolă”, practic un receptor personalizat care face legătura între utilizator și serverul care rulează jocul. Cutiuța de mici dinemnsiuni poate fi conectată la orice televizor cu un port HDMI și este controlată prin intermediul unui gamepad inclus în pachet, singurul lucru absolut necesar fiind o conexiune rapidă la Internet.

Dacă nu agreați ideea de a folosi televizorul pentru jocuri, OnLive oferă programe-client pentru Windows și Mac, care permit rularea celor mai noi jocuri pe calculatoare cu performanțe grafice reduse. Utilizatorii de Mac, deja obișnuiți să primească multe jocuri cu întârziere (sau chiar deloc), sunt publicul cel mai important din rândul utilizatorilor de calculatoare personale.

După o investiție de peste 40 de milioane de dolari, producătorul taiwanez de smartphone-uri și tablete HTC este primul care oferă utilizatorilor o experiență de gaming completă pe un dispozitiv mobil cu o putere de procesare destul de redusă, dar în mod sigur nu va fi singurul care optează pentru o soluție de cloud gaming. Serviciul este, pentru moment, disponibil doar în America de Nord, dar va fi disponibil global în curând. Detalii suplimentare pe OnLive.com. Mai multe despre cloud computing aici.

10 comentarii

  • Sorin pe 03 Jun 2011

    Informatie veche, detalii insuficiente plus ca daca faceai poutin research gaseai si alte alternative, unele disponibile si la testare. Dar nah, trebuia sa bifezi si tu ca ai muncit pe ziua de azi.

    Reply
    • Constantin Barbu pe 03 Jun 2011

      E un sistem destul de simplu: jocul ruleaza pe un server, utilizatorul il primeste prin micro-consola sau printr-un client software, nu am vazut rostul mai multor detalii tehnice. Iar despre alternative (functionale) nu stiu sa mai fie un sistem asemanator. Orice informatie care noua ne-a scapat este binevenita. Multumim!

      Reply
      • Sorin pe 04 Jun 2011

        Hai sa iti explic putin. Nu intentionez sub nicio forma sa fiu rautacios, arogant etc. Toti invatam pe toata viata asa ca nu ma consider eu mai luminat. Doar am avut impresia ca ai expediat subiectul. :) Am un singur mic repros. Puteai sa verifici foarte usor ce sisteme mai sunt in felul urmator. Google serach: onlive wiki. Accesezi pagina de wiki pentru Onlive. Acolo dai un click pe gaming-on-demand. Dupa care o sa vezi o lista cu mai multi furnizori. Dupa cum am spus, am urmarit subiectul de pe la inceputurile lui. De acolo se intra pe fiecare sau, click pe alt nume popular, in afara de onlive. Adica Gaikai. Este lansat din februrie 2011 cu jocurile Dead Space 2, The Sims 3, Spore si Mass Effect 2. Aici sunt si ceva teste si alte date pentru cei care vor mai multe detalii: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-vs-onlive-article
        http://www.eurogamer.net/videos/digitalfoundry-gaikai-technical-analysis
        [editat de StyleReport.ro]

        Reply
    • Constantin Barbu pe 04 Jun 2011

      Total de acord cu tine. Ideea articolului era de a prezenta, pe scurt, o aplicatie bazata pe cloud computing. Este clar ca se puteau spune mult mai multe, dar nu stiu daca pe un site de lifestyle. Despre Gaikai stiam, dar nu mi s-a parut o alternativa pe masura OnLive. Oricum, esti binevenit oricand cu informatii noi si completari. Cum ai spus tu, cu totii invatam :)

      Reply
  • Florin pe 03 Jun 2011

    Dle Barbu,

    Nu bagati in seama comentariile de genul lui Sorin, se vede ca e voit rauvoitor. Nu am vazut inca nimic despre Onlive in presa, deci nu vad supararea.

    Pentru Sorin:
    Comentariu urat, atitudine de rasfatat, plus ca daca vroiai sa fii mai critic puteai sa gasesti alternative la limbajul de lemn. Dar nah, trebuia sa bifezi si tu ca ai muncit pe ziua de azi.

    Reply
  • gogu pe 03 Jun 2011

    Onlive nu e o noutate pt. cei ce citesc site-uri straine (tomshardware, endgadget etc). Problema de care nu se specifica este ca serverele sunt in SUA iar latency-ul pt. acest serviciu in Romania este prea mare ca sa il faca utilizabil pt. jocuri.
    O idee buna dar pt. moment internetul nu e suficient de dezvoltat asa ca e musai sa ai serverele aproape… ceea ce in RO nu o sa se intample. QED.

    Reply
    • Cristi pe 03 Jun 2011

      Latenta este sesizabila, punct. Oriunde te-ai afla. Nu este un serviciu care sa mearga pe orice joc.

      Reply
    • Anonim pe 04 Jun 2011

      Nu vad contextul in care ai folosit QED.
      Daca va fi cerere mare si din romania, cei de la computer games probabil vor sari sa profite de aceasta nisa si vor investi in servere.

      Reply
  • adrian pe 04 Jun 2011

    Nu merge la noi

    Reply
  • gamer pe 06 Jun 2011

    inteleg ca nu merge in Romania e adevarat ?

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului