Hi-Tech

Nikon D800: 36 de megapixeli și capabilități video avansate

scris pe 07 Feb 2012 de Constantin Barbu 22439 vizualizări
nikond8002_mini-2

Nikon a anunțat marți modelul D800, cu o rezoluție de 36 de megapixeli, cea mai mare din lume pentru o cameră foto în formatul de 35mm. Noul aparat oferă un senzor Full Frame, cu aceeași suprafață cu cea a unui clișeu de film clasic, și oferă o serie de funcții avansate de înregistrare video.

Nikon D800 va capta imagini la o rezoluție de 7360×4912 pixeli, care până în prezent era mai comună pe aparate foto format mediu. Spre deosebire de vârful de gamă Nikon D4, noul D800 nu va putea capta imagini cu un nivel scăzut al zgomotului de imagine în condiții de iluminare slabă, dat fiind numărul extrem de mare de pixeli ai senzorului. Sensibilitatea se întinde de la ISO100 până la ISO6400, cu posibilitatea de extindere până la ISO25600 printr-un mod special.

Caracteristicile clasice pentru un aparat Nikon din gama superioară se păstrează și pe modelul D800: sistemul de focalizare folosește 51 de puncte, corpul aparatului este rezistent la intemperii, iar accentul întregii construcții este pus pe ergonomie și acces facil la toate comenzile. Corpul lui Nikon D800 este construit din magneziu și are o greutate cu aproximativ 10% mai mică decât D700, predecesorul său. Obturatorul a fost testat la 200,000 de cicluri, iar bateria oferă o autonomie de aproximativ 850 de cadre sau 60 de minute de filmare. Stocarea imaginilor și filmelor se realizează pe oricare dintre cele doua tipuri de card compatibile: CF si SD, iar conectarea la calculator se realizeaza prin portul USB 3.0.

Dincolo de funcțiile fotografice, Nikon D800 promite să fie un aparat excelent și pentru captarea de clipuri video în format FullHD 1080P. Puteți vedea o demonstrație a capacităților noului aparat în clipul de mai jos, creat de Sandro Miller, unul dintre cei mai apreciați fotografi portretiști contemporani.

Noul aparat va fi disponibil în luna aprilie la un preț în jurul a 3000 de euro, iar specificațiile complete sunt disponibile pe site-ul Nikon.

18 comentarii

  • popas pe 07 Feb 2012

    Un aparat excelent, dupa specificatii… am facut o comparatie cu rivalul Canon 5D Mark II, pe care insa il bate la toate capitolele, mai putin la microfon (mono la Nikon si stereo la Canon) si la greutate (900 grame la Nikon si 850 grame la Canon).
    Sunt curios care va fi replica Canon – un fel de Canon 5D Mark III sau chiar un Canon 6D.
    Sunt curios daca se poate totusi compensa zgomotul de imagine cu micsorarea rezolutiei la sub 36 Mpx.

    Reply
    • gogu pe 07 Feb 2012

      Se pare ca 5DMkIII sau succesorul va avea 22 MP. Cel putin astea sint zvonurile la ora asta. Sper sa nu fie asa pina la urma.

      Reply
    • Claudiu pe 07 Feb 2012

      5DII are vreo 4 ani de cand este lansat. Sa inteleg ca le-a luat ceva timp celor de la Nikon sa scoata un rival? ;) P.S. Chiar era nevoie de atatia megapixeli …

      Reply
      • popas pe 08 Feb 2012

        Frecventa de aparitie a unui model superior dpdv tehnologic (in gama aparatelor profesionale) este de 3-4 ani. Intr-o asemenea industrie, progresul nu apare de azi pe maine, intrucat nu iti permite tehnologia sa faci un pas inainte intr-un interval mai scurt de timp, dar nici mai tarziu, deoarece vanzarile concurentului iti afecteaza vanzarile propriului produs.
        Cred ca este o conventie intre marii producatori ca odata la 3-4 ani sa scoata un model nou.
        Modelul Canon EOS 5D a aparut in februarie 2007, la o luna de la aparitie lui Nikon D700; crezi ca lui Canon i-a trebuit doar 1 luna sa vina cu o replica??
        Cat despre migapixeli, consider si eu ca este un plus pentru marketing, avand in vedere ca pozele de rezolutie ff mare sunt (in general) indicate penru fotografia de reclama, pentru printuri de foarte mai dimensiuni; in general, asemenea fotografii se obtin cu un aparat foto de studio, iar Nikon D800 si D800E par sa fie mai potrivite pentru portabilitate, avand in vedere dimensiunile reduse.
        Pe de alta parte, si acum 15 ani nu credeam ca este nevoie de o poza cu rezolutie mai mare de 5 megapixeli. Si ca sa plusez cu un exemplu similar, si Bill Gates spunea candva ca 640 KB de memorie sunt arhisuficienti pentru oricine :) ))

        http://en.wikiquote.org/wiki/Talk:Bill_Gates

        Reply
  • giani pe 07 Feb 2012

    Esti tu invidios pe Canon.Simti 50 g?
    ..diferenta…?

    Reply
  • Radu pe 07 Feb 2012

    Nu cred ca pretul se justifica… nu mi se pare cu nimic mai sus decat cele ale concurentei la acelasi nivel. Megapixeli sunt pentru baietii de la marketing, 51 de puncte focus folosesc doar incepatorii (meseriasii folosesc doar unul–arhisuficient). Filmuletul este minunat, dar parerea mea e ca lentilele sunt cele care au facut diferenta. De aceea o sa raman pe D700 si strang cureaua pentru niste obiective high-end.

    Reply
    • Mircea pe 07 Feb 2012

      Serios? Meseriasii folosesc numai un punct de focus? Asta tre sa recunosc ca m-a amuzat teribil. Bag de seama ca tu te-ai si autoproclamat meserias:)).Dragutz.

      Reply
    • popas pe 08 Feb 2012

      mda… sigur ca 1 punct de focalizare este arhisuficient pentru meseriashi :) )) Inseamna ca profesionistii nu au nevoie de niciun punct… TARE!
      Ma cam indoiesc de faptul ca ai un D700, aparat pentru profesionisti, si care are tot 51 puncte de focalizare.
      D800 are niste tehnologii complet noi fata de D700, iar pretul pare sa fie justificat, dar pentru cei care duc fotografia la nivel superior; pentru poze de facebook, este suficient un aparat de 500 RON.
      Desi articolul nu permite intrarea in detalii tehnice, doar ca o descriere sumara a ceea ce poate D800, ce tehnologii include:

      1. Anularea filrului ani-alising, prin pozitionarea a 2 filtre low-pass: primul filtru disperseaza imaginea printr-o usoara blurare – ceea ce duce la eliminarea artefactelor de imagine (efectul moire, ghosting si artefacte antialising), iar cel de-al doilea filtru recompune imaginea, eliminanad practic efectul de blur dat de primul filtru.

      2. autofocusul este mult imbunatatit, intrucat functioneaza la luminozitate foarte scazuta, la -2EV; mai mult, poti selectiona cate puncte vrei sa ai pentru focus: 51, 21, 9 sau chiar 1 punct daca esti meserias!

      3. Auto ISO imbunatatit

      4. USB 3.0

      Reply
      • Radu pe 08 Feb 2012

        Te inseli.. D700 nu e pentru profesionisti… poate D3x.
        Cat despre folosirea unui singur punct de focalizare…de autofocus lock ati auzit sau daca sapuniera nu are asa buton va recomand urmatoarea tehnica: incadrezi subiectul pe centru, apesi declansatorul pana la jumate, se face autofocus si fara sa apesi mai departe pentru declansare re-compui imaginea si de abia in momentul asta apesi pana la capat declansatorul… simplu nu.
        Cat despre D700… acu’ o sa vrei si o poza cu noi doi?

        Reply
        • popas pe 08 Feb 2012

          Dle Radu, intrati pe site-ul Nikon, facand click stanga pe linkul scris de autor in ultima propozitie, si vezi meniul din partea stanga:
          PROFESSIONAL: D4, D3X, D3S, D800, D800E, D700 si D300S
          CONSUMER: D7000, D90, D5100, D5000, D3100 si D3000
          .
          Nikon D700 are senzor FX, adica Full-size, ceea ce il face profesional. Toate aparatele profesionale au senzor full-frame, cu exceptia D300, care este semi-profesional, si face tranzitia intre gama consumer si gama profesionala.
          .
          Cat despre incadrarea pe centru… asta este o greseala de compozitie a fotografiei pe care o fac incepatorii… in fotografia profesionala, nu vei vedea aproape niciodata subiectul incadrat in centul imaginii; exceptiile sunt absolut rarisime, si au la baza o motivatie anume a fotografului. Pe bune, urmariti cateva fotografii profesionale (pe http://www.flickr.com, de exemplu), si veti vedea ca subiectul nu este incadrat in centrul fotografiei.
          Chiar si pentru amanuntul acesta cred ca nu aveti niciun Nikon D700… Este un aparat prea complex pentru un amator care centreaza subiectul in fotografie, si care focuseaza asa cum descrieti dvs.
          .
          Daca sunteti asa “meserias”, sunt curios cum veti face focus pe un subiect in miscare… Nici fotografii profesionisti nu pot focusa bine asemenea subiecte in miscare.
          Mai mult, cum va sti blitzul TTL care este distanta pana la subiect, si deci cata lumina sa dea pentru fotografie, daca dvs aveti un singur focus pe imaginea din centrul imaginii???
          Daca “meseriasii” au nevoie doar de 1 punct de focus, de ce toate aparatele foto profesionale au mai multe puncte de focus???
          Intrebari sunt multe, dar va garantez eu ca nu veti niciun D700 :) Poate D7000, sau poate… o dorinta…

          Reply
          • K pe 08 Feb 2012

            Omul ti-a zis ca face focusul pe centru finderului si apoi muta incadrarea si apasa pana la capat butonul ca sa faca poza. Citeste cu atentie inainte sa fii vehement.. in rest ai dreptate.

            Reply
            • popas pe 09 Feb 2012

              Corect, nu am fost atent la exlicatiile cu recompunerea imaginii… m-am grabit…
              Totusi, nu vad cum poate focaliza o scena dinamica, in care subiectul este in miscare :(
              Sau cum poti focaliza cand faci 10 fotografii/secunda in rafala…
              Daca “meseriasii” ar focaliza cu un singur punct, atunci toate aparatele profesionale ar avea un singur punct de focus, ceea ce nu este asa…

              Reply
  • gore pe 08 Feb 2012

    nu, nu-mi trebuie. are mult prea multi pixeli, 51 de puncte de focus – 15 “cross”, din care la f 8 mai raman probabil vreo 9, af rapid – probabil egal cu cel de la F5. imi prind urechile!
    lasand glume la o parte, D800 e o minune a tehnicii.
    totusi, ma intreb ce lentile ofera 200 de linii pe mm (eventual si in colturi)? ca sa stiu daca ma apuc sa strang bani pentru aparat…

    Reply
  • ska pe 08 Feb 2012

    Si Olympus a scos o mica bijuterie, si tehnic si design wise, nu o prezentati?

    Reply
  • Niconu Leaonida pe 13 Feb 2012

    Arata bine si cu siguranta e tot ce-si doreste un pasionat de fotografie. Imi place Nikon pentru calitatea deosebita a constructiei cel putin in zona peste 1000 euro cand pui mana pe un Nikon te impresioneaza. Oricm pentru un amator D7000 este mai mult decat suficient. Bafta Nikon in continuare !

    Reply
  • ovi pe 21 Jul 2012

    mai cititi despre canon EOS 1D X,toata lumea incremeneste la vederea unui Nikon(mai ales la noi in tzara),pe cand la nivel mondial nu exista o diferenta majora intre cele doua firme…

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului