Hi-Tech

Lumia 900: noul vârf de gamă de la Nokia, pe moment doar pentru SUA

scris pe 10 Ian 2012 de Constantin Barbu 21993 vizualizări
feat_lumia900

Nokia a prezentat cel mai nou model din gama de telefoane Lumia, bazate pe sistemul de operare Windows Phone, Lumia 900. Noul terminal va fi primul telefon Nokia compatibil cu standardul 4G LTE și va avea un ecran AMOLED de 4,3 inci, semnificativ mai mare decât precedentul vârf de gamă, Lumia 800.

Telefonul va avea un procesor de 1,4Ghz cu un singur nucleu, 512MB de memorie RAM și va rula varianta 7.5 “Mango” a sistemului de operare Windows Phone. La fel ca la N9 și Lumia 800, carcasa aparatului va fi confecționată dintr-o singură bucată de policarbonat și va folosi un display tactil ușor curbat. Dotările tehnice mai includ și un senzor foto de 8 megapixeli, probabil identic cu cel de pe modelul 800, plus o a doua cameră, frontală, folosită pentru video-conferințe, care lipsește de pe celelalte modele Windows Phone de la Nokia.

CEO-ul Nokia, Stephen Elop, la lansarea noului telefon

Pentru moment, telefonul va fi disponibil exclusiv pe rețeaua americană AT&T, dar în viitor el va fi disponibil și în Europa, la un preț care nu a fost comunicat.

22 comentarii

  • unul pe 10 Jan 2012

    Degeaba toata tehnologia asta ca nu sunt aplicatii pentru el. E trist sa fii detinator de Nokia in vremurile astea…

    Reply
  • neagoe pe 10 Jan 2012

    Am avut numai Nokia din 1999 pana in 2011. M-am oprit la N8 enervat de blocajele multiple. Devenisem chiar invidios pe fi-miu’ ca telefonul lui de 600 de lei mergea mult mai bine. Am trecut la altceva (din decenta nu dau numele).

    Nokia cu Microsoft? Ca orice Windows (si smartphone Nokia?) care se respecta va necesita cateva restarturi pe zi.

    Nokia nu s-a trezit nici in ceasul al 12-lea si joaca Ruleta ruseasca cu cinci cartuse pline si unul gol.

    Reply
    • Costica pe 10 Jan 2012

      Sincer, eu chiar nu-i inteleg pe cei care vorbesc despre ce nu cunosc… Realitatea este diferita de ceea ce crezi tu, adica scrii din credinta si nu din cunoastere…

      Reply
    • nu conteaza pe 10 Jan 2012

      Eu am N8 de 2 luni si sunt foarte multumit de el. Nu se blocheaza si tine bateria destul in comparatie cu htc-uri sau alte smartphonuri

      Reply
    • Van pe 10 Jan 2012

      Neagoe trebuie sa recunosc ca esti un mare ghinionist, probabil ai nimerit N8-ul nepotrivit. Eu unul sunt detinator de N8 si sincer nu stiu la ce te referi cand ne spui de “blocaje multiple”. Iar legat de cele cateva restarturi pe zi, sa inteleg ca ai detinut si un Nokia cu Windows si ca ai avut probleme si cu asta, asa-i? Cat ghinion domne’!
      Sau poate, mai aproape de adevar a fost Costica cand a zis ca vorbesti in necunostinta de cauza!
      PS: succes la angry birds pe iphone (alb eventual) :) )

      Reply
    • neagoe pe 11 Jan 2012

      Nu stiu de a deranjat ce am spus mai sus. A fost mesajul unui fost client extrem de fidel al Nokia dezamagit de calitatea si performantele telefonelor. Am cedat greu frustrarilor si am tot incercat produsele de top Nokia din ultimii 3-4 ani. Si fiecare a generat dezamagiri mai mici sau mai mari si gauri in buzunare pe masura.

      Sincer, nu pledez impotriva Nokia sau a aliantei cu MS. Este placerea oricui de a folosi ce telefon doreste si sa-i exploateze performante atat cat are nevoie si poate. Bunul simt ar trebui sa ne faca sa intelegem ca pentru unii dintre noi ceea ce a scos Nokia pana acum este mult sub nevoi. Ca (Mobile) Windows-ul (cu ce numar va fi el) va putea sa refaca imaginea sifonata a Nokia ramane de vazut. Eu personal nu mai fac experimente pe bani multi. Cand mobile Windows-ul va fi un produs matur vom mai vedea. Mai greu va fi sa si convinga dupa atat de multi ani si versiuni esuate.

      Nu am iPhone. Nu-mi mai plac chestiile care iti rup buzunarul si care iti incing urechea si capul cand vorbesti mai mult (pb intalnita de altfel si la n8).

      Cine nu poate accepta ca exista si opinii “contra” are o problema de maturitate.

      Reply
      • Van pe 11 Jan 2012

        Opinii contra poate avea oricine dar cu argumente daca vrem intradevar sa nu avem probleme de maturitate. Cand insa ne dam cu parerea cu foarte mare siguranta, despre un produs total necunoscut noua, afirmad ca “orice Windows (si smartphone Nokia?)care se respecta va necesita cateva restarturi pe zi”, va rog sa-mi permiteti sa cred ca nu este decat un comentariu facut in necunostinta de cauza si de ce nu dintr-o puerila atitudine anti-Nokia. Si sa nu imi spuneti ca ati “butonat” vreun Nokia Lumia 800 sau 900, ca nu va cred.
        Observ insa o atitudine ceva mai moderata in al doilea mesaj postat de dvs.
        Ca fost posesor de Nokia E72 si actual posesor de Nokia N8, pe mine unul iOSul si Androidul nu m-au convins sa fac trecerea la un astfel de dispozitiv desi eu le-am testat pe amandoua. De ce? Ca sa fac o gluma, as putea spune: pentru ca si pe Symbian se poate juca foarte bine Angry Birds! ;) )

        Reply
        • neagoe pe 11 Jan 2012

          Hai sa fim seriosi. Nokia nu a avut incotro si a ales Windows-ul. Si nu l-a ales pentru performante sau din speranta ca va recastiga piata pierduta. Colaborarea cu MS este rezultatul lipsei de viziune pentru o foarte lunga perioada, de cand firma se afla in varful pietii. Negarea evolutiei spre smarphone-uri si agatarea de un OS foarte evoluat ca Symbian-ul dar de neadaptat pe touch screen-uri a costat poate cel mai mult Nokia. Toate acestea au permis concurentei sa se instaleze pentru mult timp in fata lor. Ca au ales acum Windows-ul nu face decat sa-i abureasca pe actionari (si pe guvernantii de la Helsinki) ca Nokia va mai fi ce a fost. Mult prea tarziu au realizat ca nu mai au timp sa lucreze la un OS care sa concureze iOS-ul sau Androidul. Tarziu si-au dat seama ca nu mai pot sa creeze ceva fara a se lovi de drepturile de autor ale iOS sau Android. Alegerea Windows nu a fost nici macar conjucturala; socul colaborarii cu MS a fost atat mai mare (actiuni prabusite la bursa) pentru ca foarte multi ani Nokia le-a refuzat vehement propunerile. Dar din respect fata de propriul blazon (eu i-as spune “fudulie”) nu puteau sa accepte ca telefoanele lor sa fie simple caramizi electronice, iar intelighentia sa vina de la un … Android. Oare cu s-ar mai fi diferentiat de Samsung, LG, HTC, etc, ei cei care inainte se faceau ca nici nu stiu care le este concurenta? Ce solutii mai erau (sunt) pe piata? Practic niciuna! Windows-ul nu exista (cel putin “inca”) ca solutie de smartphone-uri. Poate in 2012 ii va da mustata, foarte frumos. Dar pana la maturitate mai e cale foarte lunga. Mai au de convins si enspe mii de producatori de software sa lucreze si pentru ei. Greu! Probabil utilizatorii se vor limita la Solitair … Si toata aceasta istorie s-a suprapus cu furtuna crizei!

          In final o mica prorocire: economia Nokia conteza enorm in economia Finlandei (+/- 30%!?!) si cel mai probabil actionarii se bazeaza ca Nokia face parte din categoria “2 big 2 fail”. Si nu m-as mira sa fie asa. Guvernul ii va sarii in ajutor pentru a nu lasa pe drumuri cateva zeci de mii de muncitori si sa mai falimenteze si nu stiu cate banci creditoare. Si astfel va ajunge tot europeanul cinstit sa cotizeze la experimentul Nokia si Microsoft.

          btw: folosesc echipamente Plantronix (cine stie, cunoaste, cine nu, nu-mi pierd timpul sa explic mai mult: echipamente profesionale, dar la noi pe piata sunt practic inexistenti). Orice N8 (am schimbat 1 in garantie) se blocheaza dupa 5 minute la folosirea handsfree-ului Plactronix integrat al masinii. Uneori mi se blocheaza si la folosirea castii bluetooth. Cu un X6 am intampinat pb asemanatoare. Nu acelasi lucru se intampla cu nicio alta marca de telefon: BB, Samsung, iPhone, LG, HTC testate. Am mai incercat si un 5800 ExpressMusic, o Nokia care nu se bloca. Acum folosesc un BB Torch 9860 si cred ca va fi o prietenie lunga.

          Reply
          • Van pe 11 Jan 2012

            De acord cu tine, in parte. Eu zic ca Nokia a vazut o nisa in piata, fara concurenti puternici la acest moment si a actionat in aceasta directie, alegand sa mearga pe mana Windowsului. Ce ar fi trebuit sa faca Nokia, sa treaca la Android si sa se calce pe bombeuri cu multitudinea de smartphoneuri de pe piata care folosesc acest sistem??!! Si sa presupunem prin absurd ca ai dreptate in ceea ce priveste economia Finlandei si presupusul ajutor ce urmeaza a fi primit de la guvern, tot nu inteleg care e problema cu Windowsul si cu parteneriatul Nokia-Microsoft??!! De unde ideea ca e “naspa” pentru Nokia ca nu are sistemul de operare propriu si ca l-a ales pe cel de la Microsoft??!! Pe cand toti ceilalti care folosesc Androidul “imprumutat” de la Google probabil sunt “cool”, asa-i??!! De unde ideea ca un produs aparut recent, care nici macar nu exista pe piata romaneasca, va fi un esec??!! Si de unde ideea cu “europeanul cinstit” care cotizeaza la experimentul Nokia-Microsoft. Aproape ca ma simt ca pe plantatie, sclav la stapanul Nokia-Microsoft. Sa fim seriosi, in secolul asta nu mai inghitim gogosi din astea!!!
            Eu zic ca in momentul de fata nici Nokia si nici Microsoft(care practic e inexistent pe acest segment) nu-si permit pasi gresiti iar smartphoneurile (si viitoarele tablete) vor fi niste produse reusite.
            BTW: din cate stiu eu, echipamentele sunt Plantronics, nu PlantroniX sau PlaCtroniX.

            Reply
  • Thomas pe 10 Jan 2012

    Sistemul de operare Windows Phone este un imens pas inainte fata de ce a fost si poate in orice clipa concura de pe acelasi nivel cu iphone.
    Cred ca experientele negative pe care cu totii le-am avut acum 15 ani cu Windows sunt pur subiective in judecarea unui produs nou.
    Nokia a facut dupa parerea mea o alegere foarte buna prin asocierea cu MS. Ce alta solutie aveau ? Sa dezvolte in continuare propriul sistem sau sa treaca pe Android ……
    Apropo, aplicatii exista si pentru Windows. Probabil nu milioane ca la iphone dar suficiente :-)

    Reply
    • tibi pe 10 Jan 2012

      De acord 100%. Iar partea aplicatiilor e de fapt un fals argument. Nu cred ca exista utilizator care sa fi surfat prin cele 400 de mii de aplicatii de pe Android sau iPhone. Foloseste 100, a incercat maxim 10 mii sa zicem. Restul sunt doar spatiu de manevra.
      Diferenta este una simpla: in loc de 20 de mii de aplicatii pentru lanterna, rigla, compas, ai doar una pe Windows Phone.
      La fel, MS si Nokia ca sa castige piata (e un razboi pe termen lung, nu uitati) vor face parteneriate si aplicatii personalizate exclusive ptr MS Phone: da, exista si pentru restul, dar aici vor avea content separat sau unele lucruri in plus.
      Nu mai zis imensul avantaj Xbox Live :) Cei 66 mil de utilizatori vor cumpara si un telefon pentru interoperabilitate.
      PS sau Wii inca nu au asa ceva, nici Android sau iPhone.

      Reply
    • Van pe 10 Jan 2012

      Nici nu trebuie sa fie milioane, important e sa nu fie inutile asa cum sunt multe, foarte multe de pe iOS sau android.

      Reply
    • iion pe 06 Sep 2012

      100.000 de aplicatii la data prezentarii seriei Lumia 920/920

      Reply
  • dffdsa pe 10 Jan 2012

    avea optiuni si o sa mearga pe el: meego prin care va concura cu Telefoanele Tableta, asta e viitorul. ia MS cu Symbian vor fi pt gama de jos.

    Reply
  • sorana pe 10 Jan 2012

    eu sunt multumita de N8 desi aplicatia de care am nevoie la lucru nu e compatibila. Este insa pe Nokia 700. N9 insa e un esec total… soft, camera,

    Reply
  • lumia 800 pe 11 Jan 2012

    pentru cei care nu au pus mana pe un lumia cu windows, cred ca nu stiti ce pierdeti, este un sistem extraordinar, tin sa precizez ca are o viteza pe internet, ca nici desktopul si nici laptopul care sunt destul de performante nu au o asemenea viteza, iar ca aplicatii sunt suficiente ce exista ma refer la cele free, ca sunt o gramada dar cu cash, per ansamblu un tel. extraordinar, un minus la baterie, dar atata timp cat te tine o zi cu utilizare la maxim, nu este o problema. eu va recomand sa-l incercati . nu sunt adeptul tel cu touchscreen, dar am zis ca daca scoate nokia ceva sa-mi placa imi voi lua si nu-mi pare rau.

    Reply
  • alex pe 11 Jan 2012

    De fapt, nu e disponibil doar in SUA.
    Se poate vedea disponibilitatea in lume aici: http://events.nokia.com/lumiamomentummap/

    Reply
    • Constantin Barbu pe 11 Jan 2012

      Harta dvs. confirma ca Lumia 900 va fi disponibil, pentru inceput, doar in SUA.

      Reply
      • Flavius pe 11 Jan 2012

        Mai mult ca sigur doar acolo va fi disponibil. El a fost creat special pentru piata din America de Nord.

        Diverse alte modele vor fi create pentru restul pietelor – probabil vor fi Lumia 910 sau ceva asemanator.

        Piata din SUA este cea premium, 150 milioane de utilizatori de smartphone – numarul poate nu e mare, dar ei sunt cei care cumpara high-end smartphones.

        Lumie 900 a fost special conceput pentru 4G – LTE. Viteze de transfer foarte mari si video-conferinte – de notat ca e singurul model care momentan are camera frontala de la Nokia.

        Uite aici unde a fost implementat aceasta infrastructura:
        http://en.wikipedia.org/wiki/File:3GPP_Long_Term_Evolution_Country_Map.svg

        Este costisitoare investitia, de aia nu multe tari se grabesc. Evident ca va merge si pe retelele noastre, dar asta e avantajul lui competitiv, ofera 4G. Pentru noi e doar un telefon cu 4.3 inch fata de 3.8.

        Reply
  • Cos pe 11 Jan 2012

    Am un HTC cu Windows Phone, mentionez sistemul este foarte stabil (un singur crash intr-un an), viteza de access la internet (browsing) nu are rival in momentul actual, usurinta in utilizare
    Un aspect subiectiv: integrare cu sky drive, sincronizare de documnete, poze, office
    Client e-mail decent, aplicatii suficiente pe nevoile propri, jocuri la fel
    Lansat de un an si 2-3 luni, zic ca e pe un drum bun
    Wainting for Lumia in RO

    Reply
  • blana pe 11 Jan 2012

    Ininte de a face comentarii, verificati testele facute de diferite site-uri de specialitate! Windows Mobile 7,5 Mango este de departe cel mai bun sistem de operare pentru telefoane mobile. Da, lipsesc multitudinea de aplicatii pentru iOS sau Android, inca, dar este mult mai rapid/responsiv, mai sigur si primeste update de la Microsoft cand e nevoie… pe cand la restul… Oricum, e mai usor sa vorbesti despre Windows Mobile si sa zici ca e de rahat, cum era versiunea 6 sau precedentele, decat sa te documentezi sau sa testezi!
    Abia astep sa imi iau Nokia Lumia 800 sau 900, inca nu sunt decis care, caci nu am vazut pe viu ambele, unul langa altul, important va fi “look and feel”, diferenta evidenta o face ecran mai mare la 900! Numai bine.

    Reply
  • S3B pe 21 May 2012

    Eu folosesc wp de cand a iesit pe piata . Va asigur k e cel mai rapid sistem operativ la ora actuala.

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului