Hi-Tech

La Seul s-a deschis primul supermarket bidimensional

scris pe 07 Iul 2011 de Constantin Barbu 27371 vizualizări
tesco

Imaginați-vă un nou mod de a face cumpărăturile: în timp ce așteptați să vină metroul, vă alegeți produsele dorite de pe un perete acoperit de imaginea unor rafturi de supermarket folosind un telefon inteligent, iar în câteva ore totul vă este livrat acasă de un curier rapid. Sună fantezist? La Seul deja se întâmplă.

Ideea de a crea un supermarket virtual care să imite în multe privințe unul real a venit din partea retailerului Tesco, prezent în Coreea de Sud sub marca Home Plus. Într-o încercare de a își extinde cota de piață, compania a lansat un proiect-pilot în cadrul căruia a acoperit pereții mai multor stații de metrou cu fotografii la scară 1:1 ale unor rafturi de supermarket. Fiecare produs de pe “raft” are un cod QR unic, asemănător ca principiu de funcționare unui cod de bare obișnuit, care este citit cu ajutorul unei aplicații de telefon mobil. Odată ce coșul virtual a fost umplut, cumpărătorul face plata online automat, iar produsele îi sunt livrate la birou sau acasă în doar câteva ore.

17 comentarii

  • ady pe 07 Jul 2011

    ideea este ca vii acasa de la munca si nu te relaxezi ci continui sa muncesti involumntar ca un robotel..

    Reply
    • Sergiu pe 07 Jul 2011

      De unde ai dedus tu asta ? :) ) Pentru tine o aplicatie care implica automatizarea si eficientizarea unui proces duce la mai multa munca? Unde lucrezi din moment ce o chestie de genu asta iti mareste tie volumul de munca si nu te lasa sa te odihnesti ? :) ) [editat de StyleReport.ro]

      Reply
      • ady pe 07 Jul 2011

        se numeste ”dependenta de munca” sau ”workaholic” in engleza si este o afectiune…

        Reply
    • didi pe 07 Jul 2011

      cum ai ajuns la concluzia asta ?

      Reply
      • Gie pe 10 Jan 2013

        Pai simplu… Ca de vreo zeci de ani incoa tot ce produce omul in bine e folosit de altii ca “sa-i faca privilegiul” omului sa munceasca mai departe, mai mult si mai cu spor. Normal ar fi sa facem cumparaturi, sa socializam, sa intrebam si implicit sa ne relaxam. Dar cum sa faci asta cand ai 10min sa faci cumparaturile?
        Aplicatia in sine e o stupizenie, probabil cu ceva aplicabilitate la asiatici acolo unde daca s-ar duce toti sa faca cumparaturile ar iesi un dezastru.
        Si inca ceva de ce sa mai faca magazin 2d sa-l faca direct online.

        Reply
  • gigi pe 07 Jul 2011

    Urmatorul pas ar fi un ecran tactil in locul hartiei care sa permita mai multa interactiune, sa vezi ingrediente, mai multe poze cu produsul, diverse informatii, review-uri etc si scapi si de obligatia folosirii telefonului.

    Reply
    • Ionut pe 07 Jul 2011

      @gigi
      prin acele QR coduri vezi pe telefon toate detaliile produsului respectiv. Tot ce iti trebuie e doar un telefon un pic mai destept.

      Reply
  • Paula pe 07 Jul 2011

    nu stiu de ce presupuneti ca daca ai scapat de cumparaturi nu poti face si altceva cu timpul liber: sa te plimbi de exemplu, sa citesti sau sa te intalnesti cu prietenii? Daca tot ai timpi morti de asteptat la metrou, de ce sa nu faci ceva util? Mie mi se pare super ideea!

    Reply
    • John pe 14 Jul 2011

      De acord! Nu vad cum impuscarea mai multor iepuri dintr-o lovitura poate sa insemne mai multa munca

      Reply
  • Smaranda pe 07 Jul 2011

    Uau!
    cred ca m-as obisnui intr-o clipa!!!
    [editat de StyleReport.ro]

    Reply
  • Gogu pe 07 Jul 2011

    Si de ce nu ma rog sa faci cumparaturile pe net si le trimit acasa? magazinul online ar fi mai ieftin pentru “Tesco” decit sa acopere peretii la metro. Ideea e veche, si nu vad care ar fi avantajul Tesco, decit atragerea citorva clienti numai, care poate acopera costurile ridicate de a face reclama din metro. Mai ales ca trebuie sa mergi cu metroul ca sa faci aceste cumparaturi. Nu ar fi mai usor, comod, ieftin, sa accesezi Tesco de pe Smartphone si sa faci cumparaturile online? Cred ca e cam ridicol, mai ales ca acele afise cu produse la scara 1:1 ocupa aproape aceeasi suprafata ca magazinul propriu-zis. Ehh poate mult mai mica dar tot nu cred ca e de ajuns o statie de metro ca sa acopere un magazin Tesco. Mai ales daca e si aglomerat incerci sa-ti faci loc printre oameni sa gasesti produsul cutare, etc.

    Reply
    • Silvia pe 04 Sep 2011

      Acolo, la metrou, spre deosebire de mediul online, este doar Tesco. Patrund intr-un spatiu accesat si de oamenii care in mod normal fac cumparaturi traditional, in supermarket.

      Acum, gandeste-te: ei au facut un studiu al pietei in urma careia au dezvoltat solutia asta. Daca tu ti-ai pus o parte din probleme cu siguranta ei le-au analizat mult mai complex.

      Reply
  • Claudiu pe 07 Jul 2011

    Stirea e destul de veche..a aparut acum o luna pe ctrl-d.

    Reply
  • Bebe pe 07 Jul 2011

    Un mod practic pentru Tesco de a-si face reclama si de a castiga pe loc. Presupun ca si-au pus produsele cele mai cautate … Excelenta idee!

    Reply
  • Max pe 07 Jul 2011

    Si mie mi s-ar parea mai usor sa comanzi produsele de pe internet. De ce sa mai pierzi timp sa mergi pana la magazin?

    Reply
  • imparaturosu pe 11 Jul 2011

    n-ati inteles nimic. ideea este ca in felul asta salvezi timp. astepti sa vina metroul? perfect, poti ca in alea 5-10 min sa faci cumparaturile.

    Reply
  • molekualr pe 14 Jul 2011

    ati avut curiozitatea macar sa va uitati la clipul de prezentare? asta inainte de a comenta. mi se pare mai mult decat explicit rationamentul investitiei.
    un concept excelent pt o piata pe masura. nu crd ca o astfel de idee ar fi rentabila la noi de exemplu. ca sa nu mai vorbim ca ai toate sansele ca la o comanda online sa primesti altceva acasa….

    @bebe sa nu mai vorbim si de targetul indirect…telefonul.

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului