Hi-Tech

HP lanseaza ultrabook-ul Folio și noi modele în gama Envy

scris pe 16 Noi 2011 de Constantin Barbu 11319 vizualizări
HP_ENVY_17_and_ENVY_17_3D_FrontLeft_Open_gallery_post-2

HP a anuntat miercuri lansarea primului ultrabook din portofoliul companiei, modelul Folio 13. Noul notebook va folosi un procesor Intel Core i3 sau i5 și va include cel mai puternic acumulator din segmentul ultrabook. Alaturi de noul portabil, HP a anunțat și trei noi modele în gama Envy, construite din aluminiu și dotate cu sisteme de sunet Beats Audio.

Folio 13 are o greutate destul de mare pentru un ultra-portabil, 1,49kg, și o grosime ceva mai mare decât competiția, 18mm. Pentru  început, Folio va fi disponibil în variante cu procesor Core i3 sau Core i5, iar în viitor vor fi disponibile și variante cu mult mai puternicul Core i7. Toate modelele includ în configurația de bază un SSD de 128GB și 4GB de memorie RAM, expansibilă până la 8GB. Folio 13 va include un conector USB 2.0 și încă unul compatibil USB 3.0, plus o mufă HDMI și un conector Ethernet, pentru rețele locale pe fir. Un slot SD, o tastatură luminată și un display cu o rezoluție de 1366×768 de pixeli completează lista dotărilor, dar locul unde noul ultrabook strălucește, conform producătorului, este autonomia de nouă ore.

Dincolo de noul ultraportabil, HP a anunțat și trei modele în gama superioară Envy, cu diagonale de 15 și 17 inci. Primul model nou, Envy 15, are o diagonală de 15 inci și folosește în configurația standard un procesor Intel Core i5, 6GB de memorie RAM, un hard-disk de 500GB și o placă video AMD Radeon cu 1GB memorie integrată. Display-ul are o rezoluție de 1366 x 768 pixeli în configurația standard, dar poate fi înlocuit cu un model FullHD. Modelul de 17 inci, Envy 17, va avea aceleași specificații de bază, dar va include un monitor FullHD în mod standard. Autonomia promisă de HP este de 9 ore pentru modelul de 15 inci și 9,5 ore pentru modelul de 17 inci, care este disponibil și într-o variantă cu display 3D. Întreaga serie Envy folosește sisteme de sunet Beats Audio by Dr. Dre.

Designul noilor modele este extrem de asemănător cu cel al portabilelor unei alte companii, dar per ansamblu construcția din aluminiu arată foarte bine și are toate șansele să fie și foarte durabilă. Preturile pornesc de la 900$ pentru Folio 13 și 1100$ pentru Envy 15. Vârful de gamă, cu ecran 3D de 17 inci pornește de la 1599$ (prețurile pentru Europa nu au fost anunțate până la ora publicării acestui material).

6 comentarii

  • Vlad pe 16 Nov 2011

    Serios acum, astept un ultrabook care sa nu arate fix ca un Macbook Air. Macar ar putea sa NU le faca argintii….

    Reply
    • popas pe 16 Nov 2011

      Cu tot respectul, insa este destul de obositor sa tot auzim aceeasi plangere legata de asemanarea produselor altor companii cu produsele Apple… Sincer!
      Forma unui produs este copiata de la concurenta doar in cazul in care preferinta consumatorului este indreptata catre aspectul produsului, insa la un computer, principalele caracteristici tin de performantele tehnice, si nu de culoarea tastelor, sau a formei ecranului.
      Ganditi-va ca pe aceasta logica, ar insemna ca “n” producatori de becuri sa produca “n” forme de becuri, sau toate autoturismele aparute dupa modelele Ford sa aiba forme total diferite: mai multe faruri, mai multe roti, diferite moduri de functionare a motoarelor, etc.

      Apple face produse premium, bravo lor! Am si eu un computer Apple, dar este inoportun sa ii zeificam pentru formele produselor pe care le scot pe piata.
      Sunt laudati si bravo lor pentru inovatiile patentate de ei: track-pad-ul lor, sistemele lor de operare, App store, etc; dar sa ii tot laudam pentru formele computerelor si sa spunem ca toti producatorii ii copiaza… este exagerat.
      Care este problema ca altii fac computere argintii? Are Apple patent pe aceasta culoare?
      Care este problema ca alti producatori fac laptopuri in carcase de aluminiu? Are Apple patent pentru acest material?
      Si in fond, care este problema ca altii fac produse care se aseamana cu Apple? Credeti ca un cumparator va cumpara un produs al unui concurent Apple pentru a beneficia de imaginea Apple la un pret mai mic? Adica se bucura cumparatorul ca si cum ar purta adidasi Mike, Abibas, Rebok, etc?

      Reply
      • Constantin Barbu pe 16 Nov 2011

        Nu suntem de acord. Designul este socant de asemanator, iar de la companii de talia HP avem pretentii mai mari.

        Reply
      • Vlad pe 17 Nov 2011

        “Cu tot respectul, insa este destul de obositor sa tot auzim aceeasi plangere legata de asemanarea produselor altor companii cu produsele Apple… Sincer!”

        Tot sincer, arata-mi un ultrabook de la Asus, Acer sau HP (cel de mai sus) care nu arata ca un Macbook Air. Deci o fi obositor sa tot auzi asta, dar e justificat.

        “Forma unui produs este copiata de la concurenta doar in cazul in care preferinta consumatorului este indreptata catre aspectul produsului, insa la un computer, principalele caracteristici tin de performantele tehnice, si nu de culoarea tastelor, sau a formei ecranului.”

        Perfect valabil. Si atunci de ce toate ultrabook-urile de pana acum sunt clone MBA? Daca performantele tehnice sunt cele care conteaza?

        “Ganditi-va ca pe aceasta logica, ar insemna ca “n” producatori de becuri sa produca “n” forme de becuri, sau toate autoturismele aparute dupa modelele Ford sa aiba forme total diferite: mai multe faruri, mai multe roti, diferite moduri de functionare a motoarelor, etc.”

        Analogia e gresita. In primul rand, design-ul becurilor e dependent de factori externi deja existenti (lampile de pe piata, diametrul fasungurilor, etc). In al doilea rand, nu cred ca interactioneaza nimeni cu un bec in acelasi fel in care o face cu un laptop.

        Cat despre masini, e evident ca masina cu 4 roti e cea mai buna varianta pentru un turism. Dar asta nu a ucis inovatia in domeniu, Exista masini din tabla, altele au aluminiu, sau fibra de carbon. Asta daca e sa ma rezum la niste caracteristici destul de generale, avand in vedere ca fiecare producator e activ pe partea de inovatie.
        Mai mult decat atat, un automobil permite mult mai multa libertate de creatie decat un laptop.

        “Apple face produse premium, bravo lor! Am si eu un computer Apple, dar este inoportun sa ii zeificam pentru formele produselor pe care le scot pe piata.”

        Nu ii zeifica nimeni, in afara celor care ii copiaza fara jena. In plus, producatorii de ultrabooks au probleme mari legate de a scoate pe piata un produs la un pret sub MBA, deci eticheta “premium” nu se aplica in acest caz.

        “dar sa ii tot laudam pentru formele computerelor si sa spunem ca toti producatorii ii copiaza… este exagerat.”

        Repet: arata-mi un ultrabook care NU arata ca o copie a MBA, si dupa aia vorbim despre ce e exagerat si ce nu.

        Si nu, Apple nu are patent pe culoarea argintie, sau pe carcase de aluminiu. Atata doar ca ma astept de la HP, o firma cu traditie in domeniu, sa vina cu ceva nou in 2011. Nu cu un design pe care Apple l-a prezentat, in premiera, in 2008. Sa inteleg ca aluminiul si culoarea argintie sunt singurele optiuni disponibile?

        “Credeti ca un cumparator va cumpara un produs al unui concurent Apple pentru a beneficia de imaginea Apple la un pret mai mic?”

        Pretul nu va fi mai mic. Ar putea fi mai mic in Romania, dar Romania nu e o piata care sa conteze.

        Cat despre criteriile care il vor face pe un cumparator sa achizitioneze o clona de MBA (care ruleaza Windows), intrebati-i pe HP, Asus si Acer. Ei au ales sa copieze, si ma gandesc ca se bazeaza pe ceva.

        Si nu, nu e la fel ca adidasii pe care scrie “Adibas”. E vorba de un design care s-a dovedit de succes, targetat insa catre utlizatorii de Windows.

        Intrebarea e: e designul de MBA singura optiune? Se pare ca e, pana Apple o sa iasa cu unul nou, care va fi copiat cu sarg de restul, la 3 ani distanta.

        Reply
        • Torax pe 17 Nov 2011

          Cat exces de zel, Doamne.
          Despre HP. Compania a achizitionat VoodooPC acu’ cativa ani, care avea un ultrabook superb, Voodoo Envy. Linia Envy de azi de la HP este mostenitoarea de drept al acelui model. Au rotunjit colturile acelui Voodoo si au ajuns la o forma similara cu un macbook. Eu consider acest lucru design convergent. HP a ajung la o solutie similara cu Apple. Convergenta in design nu inseamna copiere(cum fortezi tu) ci o validare a unei solutii bune.
          Despre asa zisele “clone”. Cu cat mergi mai mult spre minimalism in design, cu atat mai greu este sa gasesti metode VIZBILE de diferentiere. Cand laptop-ul tau este pe deasupra si subtire ca lama de ras, este practic imposibil. La Formula1, fizica din tunelul aerodinamic forteaza acelasi design la masinile tuturor concurentilor.
          Tu vorbesti despre HP de parca e o companie de periute de dinti si e nerusinata pentru ca a copiat un Rembrandt.
          Unii spun ca Apple a copiat cu nerusinare VaioX505 din 2005. Tu poate nu esti de acord. Eu sunt la mijloc, zic ca Apple a fost influentata de Sony. In acelasi fel, Apple prin atentia la design, a influentat pe altii.
          Dell 15z, HP Envy si macbook arata similar pentru ca folosesc aluminiu stantat; carcasa se fabrica astfel din 2 bucati lipite la mijloc. In acest mod se elimina linii intrerupte, iar ca sa nu se taie oamenii in colturile de metal de la imbinare, se rotunjesc colturile. Daca rotunjesti mai putin ajungi la HP Probook care ar arata ca un macbook patratos dupa tine, sau poate te razgandesti si zici ca e noapte si zi.
          Sincer cred ca nu-ti pasa intradevar de HPEnvy si doar de dragul contradictiei repeti ce comenteaza zelosii pe Gizmodo sau alte bloguri tech. Insa de dragul sensibilitatilor tale estetice imi doresc ca Apple sa renunte la emblema luminoasa de pe capac. Nu inteleg cum lumea apreciaza acel efect de kitsch total.

          Reply
        • Torax pe 17 Nov 2011

          Scuze pentru double post. Faptul ca se stanteaza carcasele la Foxconn/Compal in China in fabrici la propriu vecine, care impart linii de producte similare si unite in telul catre eficienta maxima si micsorarea numarului de piese, contribuie la imposibilitatea diferentierii produselor finale :) .

          Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului