Google lansează un serviciu de management al reputației online

Internauții își vor putea controla mai simplu reputația pe internet mulțumită unui nou serviciu oferit de Google. Funcția “Me on the web” (Eu pe Internet) este integrată în profilul Google al fiecărui utilizator și permite setarea de alerte atunci când un set de cuvinte cheie, cum ar fi numele sau adresa de email, sunt postate undeva pe internet.
Noul serviciu este disponibil tuturor celor care folosesc un cont Google la adresa www.google.com/dashboard și permite stabilirea mai multor termeni care sunt căutați periodic, iar când unul dintre ei este găsit, utilizatorul este avertizat printr-un email. Implicit, motorul de căutare oferă avertizări atunci când numele sau adresa de mail a utilizatorului sunt menționate pe o pagină de internet.
Conform unuia dintre blogurile oficiale ale Google, serviciul a fost lansat pentru că “reputația unui utilizator nu este afectată doar de lucrurile pe care acesta le pune pe internet, ci și de lucrurile postate de alții, fie că este vorba de o mențiune pe un blog, o etichetă adăugată unei fotografii sau un răspuns la un mesaj de status public”. Me on the Web oferă internauților și sfaturi privind înlăturarea conținutului nedorit de pe alte pagini. Noul serviciu vine la scurt timp după ce Google a criticat rețeaua de socializare Facebook pentru invadarea intimității utilizatorilor și oferirea de măsuri insuficiente de protecție a datelor personale.
Cand google te anunta ca s-a spus ceva despre tine e… prea tarziu!
Asa e. Pacat ca nu s-au gandit sa te anunte ca s-a spus ceva despre tine inainte de a se spune.
Şi atunci, ce-i de făcut?
@zeltera – Daca nu te anunta nimeni nimic atunci nu vei sti niciodata ca s-a postat ceva despre tine, asa ca eu zic mai bine mai tarziu decat niciodata
da, e un serviciu cam read-only.
nu poti sterge ce s-a zis despte tine pe net, pt ca internetul nu apartine de Google.
poti cel mult sa stergi o informatie defaimatoare la mica intelegere cu web-admin-ul sau in baza unei hotarari judecatoresti (preferabil a unui tribunal american)
sunt de acord cu Zeltera +1
am dat si eu clik pe linkul ala … deocamdata pauza shpritz …nu merge … mai vedem
Google tot incearca sa intre in zona de “social media” si prin tot felul de astfel de initiative incearca sa faca oamenii sa isi completeze profilul lor Google. Deocamdata insa nu cred ca are un mare succes.
De facto aceasta ultima idee este o “limitare” a serviciului lor de Google Alerts, fara a aduce mare lucru in plus.
Cred că este totuşi un început bun. Cel puţin acum poţi verifica buna credinţă a unor web-admini.