Hi-Tech

iPhone 4S, cel mai avansat telefon Apple de până acum

scris pe 04 Oct 2011 de Dragoș Aliciu 84821 vizualizări
100322_N90_BOW_PF_#1Band_no_pings_FL_PHO-10-0110 001

Cu toate că nu este versiunea cu numărul 5 anticipată îndelung, iPhone 4S vine cu dotări tehnice cu totul noi și o funcție unică pe piață. Sub numele Siri se ascunde cel mai avansat mecanism de comandă vocală folosit în prezent de către telefoanele inteligente. Sistemul permite accesarea unor categorii largi de funcții precum și dictarea în timp real pentru limbile engleza, franceză și germană.

Telefonul beneficiază de același procesor folosit în cazul iPad 2, un A5 dual core care oferă o capacitate de calcul de două ori mai mare decât cea în cazul lui iPhone 4 și o putere de procesare grafică de 7 ori mai rapidă. Conform producătorului, 4S va oferi 8 ore de convorbire și o antenă îmbunătățită, care să rezolve problemele modelului precedent. Față de predecesorul său, iPhone 4S este capabil să funcționeze atât pe rețele GSM cât și pe standardul CDMA, cu viteze de transfer de până la 14,4mbps download prin HSDPA, de două ori mai mari decât iPhone 4. Designul telefonului este identic cu cel al modelului precedent, o mișcare pe care Apple a mai făcut-o o dată în trecut, la modelele 3G și 3GS.

Dar poate cea mai importantă noutate a lui iPhone 4S este Siri, sistemul de control cu ajutorul vocii. Siri este capabil să preia comenzi simple precum indicarea temperaturii, potrivirea unei alarme, fusul orar mondial sau afișarea indicelui NASDAQ, dar și să priceapă rugămintea de a-și direcționa posesorul către o anumită adresă sau de a găsi un restaurant bun în apropiere. Mai mult, Siri, poate citi un SMS primit, este capabil să răspundă prin comandă vocală la el și chiar să fixeze o întâlnire în calendarul telefonului cu acea persoană. Pentru început, sistemul va funcționa pentru comenzi în limbile engleză, franceză și germană, iar alte limbi vor fi adăugate pe parcurs.

Camera foto cu un senzor 8 megapixeli captează imagini la o rezoluție maximă de 3264 x 2448 și este cu 1/3 mai rapidă decât versiunea precedentă. Datorită unei diafragme maxime de  f2.4 și senzorului luminat din spate, iPhone 4S primește cu 73% mai multă lumină la realizarea unei fotografii. Capitolul filme este acoperit de producții HD la 1080p cu stabilizare video și reducere a zgomotului.

Sistemul Airplay permite vizualizarea filmelor sau manipularea unor aplicații complexe (jocuri) pe ecranul unui televizor fără fir, folosind ecranul tactil al telefonului ca pe un joystick.

Apple va avea concomitent trei modele iPhone pe piață: 3GS, gratuit pentru abonament pe o perioadă de 2 ani, iPhone 4 care va costa 99$ și 4S, care va costa 199$ cu abonament pentru varianta de 16GB și 299$ pentru varianta de 32GB – prețurile sunt valabile pentru SUA, prețurile pentru Europa nefiind comunicate încă.

Toate trei telefoanele vor funcționa cu noul sistem de operare iOS 5, care aduce mai multe funcții noi, printre care și un sistem nou de notificări și o aplicație prin care utilizatorii își vor putea localiza persoanele din agendă pe o hartă. Pe lista funcțiilor noi se găsesc și o nouă aplicație pentru remindere, care funcționează în tandem cu sistemul GPS: astfel, dacă aveți un reminder pentru a cumpăra lapte, de exemplu, telefonul vă va avertiza chiar când sunteți în apropierea unui magazin alimentar.

Puteți urmări înregistrarea video a conferinței aici.

97 comentarii

  • Mircea pe 04 Oct 2011

    Da, numai ca actiunile Apple scad, scad continuu…
    Toata lumea astepta iphone 5, cu alt design.

    Reply
    • Loverboy pe 05 Oct 2011

      Nu toata lumea. Nu ca ma laud, dar am totul de la Apple: Macbook (Air), iPad, iPod, iPhone 4. Acum imi voi lua 4S direct din state. Sunt sigur ca multi vor face ca mine, haideti sa fim seriosi, una e cand spui “Am un HTC Rasarit De Soare 4 HD”, alta e cand spui “Am ultimul iPhone”!

      Reply
      • popas pe 05 Oct 2011

        Nimeni nu spune faza cu “rasaritul de soare” :) )
        Eu spun ca am ultimul HTC, Amaze… sau ca am un Galaxy II.
        In schimb tu va trebui sa spui ca “Am ultimul iPhone, ala care are Siri – cel mai avansat mecanism de comandă vocală folosit în prezent de către telefoanele inteligente” :) )

        Ramai tu cu iPhone 4S…

        Reply
  • sibiu pe 04 Oct 2011

    erea destul de logic un 4S, iphone 5 peste un an :) iar actiunile vor creste

    Reply
  • nicu pe 04 Oct 2011

    Cum zice si lumea pe Engaded. iPhone 4S e doar o gluma proasta din partea Apple.
    Sa fie oare milioane de oameni care sa isi schimbe telefonul doar pt un procesor si o camera mai buna?

    Reply
    • Nikalai pe 04 Oct 2011

      Nu mon, nu pt camera, sunt DSLR-urile pt asta, dar la un concert e fain sa-l ai cu tine. Lasand gluma la o parte, controlul vocal care is sigur ca o sa fie imbunatatit in timp e superb. Pana acum ma foloseam de hand free prin voice comands sa sun doar. In sfarsit pot fi si mai eficient…..in business.

      Reply
      • nicu pe 04 Oct 2011

        ce voice commands mai?
        Ai sa te opreste pe strada si in loc sa tastezi destinatia X. I sa zici … “calculeaza distanta pana la X”. Eventual ai sa zici si in limba engleza … sa te dai mare pe strada?
        Functiile pt apelare sunt si eu de acord cu ele, sunt folositoare cand conduci … dar in rest … parearea mea e ca is fitze

        Reply
      • Criss pe 05 Oct 2011

        Cred ca glumesti la faza cu concertul!!!

        A reinventat zoomul digital cei de la Apple?
        Ce gluma buna, auzi, sa filmezi la concert cu Iphone… Poate daca cumperi bilete doar la diamond circle….

        Iti recomand un aparat foto compact care filmeaza minim 720p. Sunt o gramada pe piata si au pret de la 300 de ron in sus si filmeaza mult mai bine decat ce zici tu ca face Iphone datorita faptului ca au lentile mai bune si zoom optic.

        Reply
  • Armand pe 04 Oct 2011

    In ritmul asta cu sistemul de control al vocii se vor înlocui secretarele care vor deveni de domeniul trecutului.

    Reply
  • Scooby Doo pe 04 Oct 2011

    Da, la un pret intre 400 si 600 de RON adica 150 de euro, lumea o sa dea buluc sa cumpere Iphone4. E frumos foc si destept si la banii astia e cea mai buna alternativa de pe piata. GPS, camera foto, e un mic calculator. O sa rada tot si Apple o sa faca vanzari fabuloase cu telefonul asta. Cred ca Nokia stia ce urmeaza si de aia a incercat sa mai salveze ce se mai poate salva prin Asia. Apple va rade tot…inclusiv Samsung si alte marci. E o lovitura de piata colosala.

    Reply
    • Vasile pe 04 Oct 2011

      Nu-mi dau seama daca e ironic commentariul tau. Sper ca e

      Reply
      • Scooby Doo pe 04 Oct 2011

        Nu. Nu e ironic deloc. Eu am platit acum 4 ani si jumatate 600 de RON pentru un Nokia 6300, care a fost un telefon foarte bun pentru vremea lui. Dar un telefon. IP4, la aceeasi bani sau chiar un pic mai scump, pana in 10 milioane, e ceva fabulos, e un computer. O sa se vanda foarte bine, inclusiv la tara, inclusiv la aia cu salariul minim.

        Reply
        • cristos pe 04 Oct 2011

          Daca ai visat sa iti iei un iPhone4 nou cu 10 milioane, trezeste-te.

          Nu cred ai inteles nimic: Va costa 99$ in SUA pe un contract de 2 ani (probabil la un abonament mare).

          Urmand logica ta, ar trebui in acest moment sa creasca pe Magheru, in fiecare pom, cate un ciorchine de IP 3G. Desi astept in fiecare zi asta, azi cand am trecut pe acolo, spre dezamagirea mea, nu crescuse nimic. [editat de StyleReport.ro]

          Reply
          • Scooby Doo pe 04 Oct 2011

            Eu inteleg bine si romana si engleza si am vazut foarte clar la ce se refera 99 de dolari, care in Romania inseamna 3 milioane vechi. Ia istoria computerului personal, pentru tine PC ca sa intelegi, si o sa vezi ca initial erau cat o camera si costau cat o casa. Prezentul probabil ca il cunosti si tu. [editat de StyleReport.ro]

            Reply
            • io pe 04 Oct 2011

              de pe http://www.apple.com/iphone/

              “On AT&T, Verizon,
              and Sprint.

              Available October 14

              Starting at $199*

              *Qualified customers only.”

              [editat de StyleReport.ro]

              Reply
            • baubau pe 05 Oct 2011

              Alea sunt preturi pentru piata americana… acolo, toate electronicele sunt mult mai ieftine decat in Europa.
              In Belgia, un IPhone 4 “la liber” este 630-750 euro, la magazinele Mediamarkt.
              Nu vei vedea IPhone 4S la 99 dolari, decat daca are ecranul spart si e nefuncional. Sau, mai asteata vreo 25 ani, si cand va exista Iphone 6S, atunci…
              Din pacate, marea asteptare a produs un mare… fas!
              La ce se astepta lumea, si ce a iesit…

              Sansa uriasa pentru Samsung Galaxy S III si pentru Nexus Prime (cu Android 4), anuntate pentru noiembrie…
              Google a stiut sa isi anunte dispozitivul dupa miscarea Apple… Sansa le surade, consumatorii vor cumpara un dispozitiv care aduce ceva nou.
              Nimeni nu isi schimba autoturismulcu unul identic, daca cel nou are o priza in plus, si daca mai are un torpedou suplimentar.

              Din punctul meu de vedere, IPhone 4 era arhisuficient, oferea mai mult decat trebuie la momentul sau… Insa Apple este in competitie cu producatori colosali, si se pare ca nu poate face fata rapiditatii cu care apar tehnologii noi…
              [editat de StyleReport.ro]

              Reply
              • Marius pe 05 Oct 2011

                Nici nu stiu ce sa zic. Eu inca stau si nu imi dau seama ce fac inginerii aia de la Apple. Procesorul de gata de la Ipad2, nimic nou, poate un pic sa se chinuie sa inghesuie o camera mai buna in aceeasi carcasa, dar in rest nimic de un an de zile. La partea de soft e si mai rau. IO5 notificarile is luate cu totul cu cod si cu developer care le-a facut si bagate.
                Siri ce-a mai tare chestie cu care vine acuma, e o companie abia cumparata. Ei ce mai product? De concediat oameni nu cred ca au concediat, deci nu inteleg ce au facut aia un an intreg.

                Nu pot sa cred ca toti au lucrat la syncronizare si iCloud ala. [editat de StyleReport.ro]

  • Gizmodo pe 04 Oct 2011

    Mult mediatizatul iPhone 5 un mare fis, e aceeasi Marie cu aceeasi palarie!
    Marea revolutie e de fapt un procesor dual-core deja depasit pe telefoanele cu Android (deja sunt procesoare la 1,5 GHz, fata de 1 GHz la marele aifon), si o camera foto de 8 MP (pe unele telefoane deja sunt camere de 12 MP).
    In continuare nimeni de la Apple nu sufla o vorba sa ofere si cocalarilor un slot microSD, un port (mini)USB, un port (mini)HDMI, sa poata folosi site-uri create in Flash, sa-i lase sa schimbe acumulatorul, sa-i lase sa instaleze si alte aplicatii sau muzica decat ce le baga Jobs pe gat la preturile la care vrea muschiul lui.
    [editat de StyleReport.ro]

    Reply
    • crs pe 05 Oct 2011

      ce conteaza ca sunt deja procesoare de 1.5 ? Pot sa fie si quad core , atata timp cat telefonul merge perfect nu trebuie sa ii puna procesor de 2ghz numai ca sa nu comenteze android fanboys. Camera la fel , calitatea pozei nu sta in nr. de megapixeli. Pentru cineva care are iphone 4 deja , da , 4S e cam degeaba, nu merita sa dai bani in plus, dar pentru un user nou e un telefon bun.

      Reply
    • VLAD pe 05 Oct 2011

      Ce ironic. Cei care ii caracterizeaza pe oamenii care au cumparat un iphone ca “victime ale marketingului marca Jobs”, sau “fanboys”, sunt tot cei care inghit pe nemestecate informatii ca procesor cu x Ghz, camera cu x mpx.
      Intr-adevar, astea CHIAR NU au vreo legatura cu marketingul:)

      La ce imi trebuie masina cu 300 CP daca vine la pachet cu o cutie de viteze execrabila? Atunci cand vei intelege ca a discuta despre Ghz si Mpx nu e relevant atunci cand vine vorba de un device care functioneaza smooth, in combinatie perfecta cu OS-ul, acompaniate de un ecosistem de app-uri solid (cel mai solid, de fapt) vei face un mare pas in fata. Pas facut deja de Apple de cativa ani, si se pare ca functioneaza.

      Port mini usb pe iPhone exista deja, te costa 8 pounds in Anglia. Port HDMI? Pentru ce, daca am Airplay? Flash? Te rog, bucura-te tu de el, si de cele doua ore in care o sa ai baterie sa te bucuri de el. Si te rog, nu injura atunci cand telefonul nu iti merge tocmai “lin” cand folosesti flash, bucura-te ca tu ai acces la ceva la care Apple fanboys nu au acces:) Ca asta conteaza, pana la urma, nu?:)

      In plus, din nou, e total ironic sa aud useri android care se lauda despre cum au facut ei “root” pe un OS care e, de fapt, “open”. Si cand aud de useri iPhone care fac jailbreak (de care aproape ca nu mai e nevoie, cu iOS 5, in afara de cazul in care ai nevoie de carrier unlock), toti sar si ne explica despre cum Apple e un “walled garden”, si de-aia Android e mult mai tare. Ca e “open”:) Si tocmai de-aia trebuie root-at.

      Reply
      • baubau pe 05 Oct 2011

        La ce este buna o cutie de viteze superba, daca e pusa pe un motor de Tico? Este uluitor cum toti fanii iPhone se simt atacati de cate ori apare un pas tehnologic pe telefoanele cu platforma Android…

        NU exista port mini USB pe iPhone; asta este o gogoritza :) exista in schimb un “adaptor”…
        Daca ai vreun link trimite-ne si noua sa vedem iPhone cu mini USB.

        Ia priveste aici cum iPhonul vostru ramane in urma telefoanelor cu Android:
        http://www.blaze.io/mobile/iphone-vs-android-45000-tests-prove-whose-browser-is-faster/

        De ce nu as cumpara iPhone:
        1. este complet dependent de iTunes
        2. nu are suport Flash in browser; chiar daca iPhonistii spun ca si asa nu il folosesti pentru ca iti consuma bateria, eu vreau sa nu ma simt limitat; cand vreau sa vad un youtube, pot cu Android; cu iOS nu!
        3. fara multitasking… daca sunt intr-o aplicatie, nu pot citi un mail, nu pot vb cu prietenul care ma suna, decat dupa ce inchid aplicatia respectiva.
        4. complet neergonomic in utilizarea WiFi si bluetooth
        5. fara integrare cu retele sociale
        6. tonurile SMS nu pot fi personalizate (era greu sa fie personalizate? sau aici este cutia de viteze slaba?)
        7. nu poti atasa iPhone la PC prin USB, decat prin iTunes; practic, memoria telefonului este… greu de accesat
        8. nu poti folosi Bluetooth la transferul de fisiere pe alte telefoane mobile
        9. conversatiile video sunt doar intre telefoane iPhone 4
        10. nu exista notificare SMS nou (si asta era greu de implementat?)
        11. nu poti schiba bateria; dezavantajul asta este oaerecum minor, pentru ca nu am schimbat bateria la niciun telefon pana acum;
        12. este ffoarte schump, mult peste preturile competitorilor; este ca si cum as cumpara o Dacia Logan si as plati un pret de Jaguar.
        13. nr aplicatiilor pentru iPhone este depasit numeric de catre cele pentru Android;
        14. aplicatiile pentru iPhone sunt contracost; la Android, gasesti zeci de mii de aplicatii free

        Reply
        • VLAD pe 05 Oct 2011

          Da, exista adaptor. Si ce? Nu tot cu un cablu mini usb standard te contectezi?

          Eu nu ma simt atacat de ce apare pe Android, dar mi se pare total pe langa subiect sa discutam despre Ghz si Mpx, in contextul in care Apple arata deja, de 4 ani, ca ce e important e compatibilitatea perfecta intre hardware si software, nu cati Ghz are procesorul.

          Cat despre link-ul ala pe care mi l-ai dat, e din martie 2011. Deci imi explici cat de varza e iPhone 4S, si argumentezi cu un articol din martie?

          Hai sa vedem cele 14 puncte acum:

          1. Total incorect. Exista softuri care permit transfer cu drag & drop, si asta de pe vremea ipod-ului cu clickwheel.
          2. Pentru mine Flash-ul nu e esential. Nu ma simt limitat, m-as simti mai limitat sa am Flash pe telefon, si de fiecare data cand il folosesc, sa mi se miste tot OS-ul ca o cizma. Pe iPhone ai aplicatie de Youtube, deci nu e problema. In plus, poti folosi Skyfire, daca chiar vrei browsing cu Flash.
          3. Aiurea. Aplicatiile nu se inchid, raman in background, ai oricand acces la ele. Sau nu ai pus mana pe un iPhone de la primul care a aparut?
          4. Aici nu am inteles ce vrei sa spui.
          5. Alo, nu ai vazut prezentarea aseara? Twitter e integrat in iOS 5, si exista App pentru Facebook, si asta de ceva vreme deja.
          6. Cum sa nu poata fi personalizate?
          7. Da, foarte greu. Dai jos o aplicatie de pe Appstore (iti ia sub un minut) si iphone se transforma in flash disk. Fara jailbreak. Asta ca sa nu mai vorbesc de aplicatii desktop, get Diskaid.
          8. Serios acum, asta e o problema?
          9. Daca vreau video, folosesc Skype. Care, apropo, are video si pe iPhone. Si e free download. Deci unde e problema?
          10. Poftim? Serios acum, ce varsta avea iPhone-ul pe care ai pus mana?
          11. Si daca nu e un dezavantaj, de ce e pe lista?
          12. E cel mai bine vandut smartphone. Punct. Asa scump cum e.
          13. Da, pentru ca numarul este totul.
          14. Omule, trebuie sa te intreb din nou, ai tinut vreodata in mana un iPhone? Nu de alta, dar in Appstore e un mare tab pe care scrie “FREE”. Oare ce inseamna?

          Reply
          • popas pe 05 Oct 2011

            Vlad, cand Android Market avea mai putine aplicatii, fanii iPhone se umflau in pene ca Market este saraca, si tot iPhone este mai tare…
            Acum, cand lucrutile s-au schimbat, pentru voi doar “numarul este totul”.

            Ramane la dorinta fiecaruia ce telefon utilizeaza, si mi se pare aiurea ca cei care cumpara iPhone sa fie caracterizati asa cum ai scris tu mai sus: “victime ale marketingului lui Steve Jobs”.
            Personal, eu sunt cu Android, este un sistem care evolueaza mai rapid, ai o multitudine de telefoane de unde sa alegi, pe cand la iPhone, nu.

            Sunt importante si acei x GHz. Chiar si cu o compatibilitate perfecta intre HardWare si SoftWare, iPhone este un telefon slab in fata concurentilor.
            Astept sa vad cum vor fi HTC Amaze si Galaxy III, nu mai vorbesc de Nexus Prime.

            Reply
            • imparaturosu pe 05 Oct 2011

              in continuare Market este saraca. Au foarte multe aplicatii insa toate slabe, foarte putine aplicatii sunt chiar interesante si folositoare. Si nu am iphone, am telefon cu android insa stiu ce vorbesc, in ultimul an piata aplicatiilor android e oarecum stagnanta, aceleasi alicatii, in mare, nimic notabil. Am insa un ipad unde vad ce aplicatii apar in fiecare saptamana pe appstore si, crede-ma, trebuie sa vezi cu ochii tai ca sa intelegi despre ce vorbesc. Si da, numarul nu conteaza, s-a vazut asta in razboiul dintre Irak si USA, conteaza calitatea. Te rog, incearca sa foloseste un ipad/iphone pt 3 zile, incearca aplicatiile din appstore si vino dupa aia sa povestesti impresiile.

              Reply
              • popas pe 05 Oct 2011

                Eu folosesc aplicatii Android, si nu imi lipseste nimic… Ce tip de aplicatii exista in Appstore si nu exista in Market Android? Sunt curios…
                Da-mi 2-3 exemple de ceea ce stie sa faca mai bine un iPhone si nu stie sa faca un tel cu Android…

              • imparaturosu pe 10 Oct 2011

                @popas

                Uite o lista de aplicatii iOS pe care nu le gasesti pe android:

                - GarageBand (cauta pe youtube un demo sa vezi ce poti face cu aplicatia asta, sa ramai masca)
                - iWork
                - FaceTime (better than free crap like Qik)
                - Photobooth
                - iTunes
                - Brushes
                - iMovie
                - o multime de aplicatii medicale, pt muzicieni
                - reviste (de ex National Geographic, pe iOS poti cumpara revista in format digital, gasesti o multime de extra content fata de versiunea tiparita)
                - gazeta sporturilor
                - aplicatia pt Hotnews.ro. Exista si pe android insa versiunea pt android nu permite sa adaugi comentarii iar citirea comentariilor existente se face la gramada, intr-o ordine aleatorie si fara arborele discutiilor.

                Jocuri:
                - Infinity Blade
                - Dark Meadow
                - Shadowgun
                - Plants vs Zombies

                Aici gasesti o lista cu best 10 games for iOS si Android
                http://blog.games.com/2011/07/29/top-10-free-ios-android-games-july/

                Partea ciudata este ca jocurile aflate in top 10 la android sunt jocuri care le jucai pe iOS cu 6-12 luni ani in urma. In top 10 la android sunt 3 variante de angry birds, burn the rope sau fruit slice, jocuri pe care le tot joci de juma de an, nimic nou, nimic notabil.

                Inca doua aspecte importante la care android este in dezavantaj:
                1. nu iti cere parola cand vrei sa cumperi un joc. asta inseamna ca oricine are acces la telefonul tau iti poate cumpara orice joc. Prin oricine inseamna si copilul tau.
                2. Pe android market poti da peste tot felul de content xxx. Nu exista nicio optiune care sa-ti permita sa il ascunzi, sa nu apara asa ceva pe market cand ii dai copilului tau telefonul sa se joace sau sa mai caute jocuri noi pe market. In appstore nu exista continut xxx.

            • VLAD pe 05 Oct 2011

              Calitatea a fost intotdeauna o problema pentru App store Android, si cand aveau app-uri mai putine. Piata Android e mai saraca si acum, pe partea de calitate. Faptul ca orice developer poate vinde orice, fara ca Google sa verifice respectivele aplicatii e motivul principal (a si fost un caz acum o vreme, cu aplicatie plina de spyware). De asemenea, nu stiu daca ai observat, dar app-urile de calitate pentru Android au trecut, in majoritate, prin Appstore-ul Apple inainte de a ajunge acolo.

              Developerii sunt si ei mult mai atrasi de iOS, mai ales pentru ca e mult mai usor sa programezi pentru 2, 3 versiuni de OS (pentru ca utilizatorii iPhone au acces la update-uri de OS, spre deosebire de Android, unde esti la mana provider-ului).

              Am avut Android, folosit in paralel cu iPhone pana acum o luna. Crede-ma, nu se compara calitatea aplicatiilor iOS cu cele pentru Android, dupa cum a zis si imparaturosu mai sus. Nici nu mai vorbesc de stabilitate, freez-uri, meniuri sacadate, etc.

              Nu stiu cum ti se pare tie ca Android evolueaza mai rapid. iOS e deja la versiunea 5, si cum apare un update, ai acces la el IMEDIAT, fara sa fie nevoie sa faci root, flash custom ROM, etc. Am facut din astea suficient pe WinMo, mi-a ajuns.
              De la iOS 5 incolo, nici macar nu vei avea nevoie de calculator sa faci un update. Cu ce te ajuta ca Android evolueaza, daca nu ai acces la update-uri?

              Cat despre xGHZ, nu sunt importanti in cazul Apple, pentru ca ei stiu exact ce cerinte hardware are iOS. Developerii stiu si ei cum sa optimizeze aplicatiile, pentru ca nu trebuie sa le scrie sa se potriveasca cu mii de modele de telefoane.

              Pe Android sunt importanti, pentru ca OS-ul e mult mai putin stabil, si cu cat ai Ghz mai multi, cu atat sunt sanse ca lipsa aia de stabilitate sa nu se simta.

              La Apple criteriul cel mai important e calitatea user experience. De-aia nici nu au introdus features pe care alte telefoane le aveau deja, inainte de a se asigura ca au o implementare facila si eleganta. La ce te ajuta daca ai procesor de 5 GHZ, daca te tine acumulatorul o ora? La fel si HTC, au scos telefon cu 4G LTE, si trebuie sa il opresti ca sa iti ajunga acumulatorul pana seara, cand ajungi la o priza.

              Reply
              • popas pe 05 Oct 2011

                Bine Vlad, ma retrag… iPhonul este cel mai tare.
                Ramane la dorinta cumparatorului ce sa isi cumpere. Intr-adevar, pentru o experienta reusita, nu conteaza neapara nr de MHz, si nici nr de pixeli. Personal, nu doresc sa folosesc produse Apple, deoarece produsele lor limiteaza libertatea de lucru a posesorilor: ba ai nevoie de iTunes, ba nu poti folosi USB, ba nu poti trimite fisiere pe Bluetooth, ba iti trebuie acces full la date pentru a folosi Siri, etc, etc.

                Mr Jobs a spus mereu: “la ce iti trebuie nu stiu ce, daca nu il folosesti?” Ideea este preluata de catre totii iFani: “de ce iti trebuie, daca nu folosesti?”

                iPhone 4 este un telefon foarte OK…

    • andres pe 05 Oct 2011

      Pt toti cei care comenteaza aici despre iPhone si despre produsele apple ca nu au port usb,nu mai au CD-rom si alte chestii..va spun numai un singur lucru…iCloud..si cu asta am spus tot…v-am pupat

      Reply
      • ilidan pe 05 Oct 2011

        icloud e f util daca ai si imac/ipad. altfel dca ai doar telefon, pls zi mi la ce iti foloseste back up si sync la mare altitudine? ca sa sincronizezi telefonul cu ce? sau cumva poti sa faci sync si cu win7 si mi a scapat mie?

        Reply
  • Alexandru pe 04 Oct 2011

    Iphone 4s – o gluma proasta! Se vede cu ochiul liber ca baietii astia au ajuns la fundul sacului cu ideile. Incredibil! sa stai un an de zile ca sa pui un procesor dual core, jenant.

    Reply
    • Lucid pe 05 Oct 2011

      Hard-ul ca hard-ul, dar soft-ul de pe telul asta e revolutionar (Siri). Super mutare a facut Apple cumparand compania respectiva (care e un offspring al DARPA). In urmatorii 2-3 nu o sa vezi ceva comparabil de la concurenta :) [editat de StyleReport.ro]

      Reply
      • Marius pe 05 Oct 2011

        Ca si FaceTime, nu am vazut inca un utilizator de iPhone, so credema ca sunt multi prin preajma care sa ol foloseasca. Is curios cand o sa stie Siri ala limba romana. Ce romana, macar germana si franceza

        Reply
        • unu pe 05 Oct 2011

          Siri o sa stie limba romana imediat cand romanii vor fi o tinta profitabila de spionat.

          Reply
        • noji pe 05 Oct 2011

          Siri Languages

          English (U.S., UK, and Australian), French, German

          [editat de StyleReport.ro]

          Reply
  • Dan pe 04 Oct 2011

    Doua observatii:

    1. Siri merge cu conexiune de date ON!
    2. preturile sunt pe abonamente pe 2 ani, nu la liber.

    Seara faina!

    Reply
  • Titi pe 04 Oct 2011

    Jenant. Chiar ca o gluma proasta. Pai este pe piata romaneasca acum de exemplu HTC Sensation care are deja marile inovatii de la Iphone. Si ca sa nu mai zic ca HTC deja a scos modelul Amaze pe care cred ca o sa il egaleze si Apple cu Iphone 6S

    Reply
    • Lucid pe 05 Oct 2011

      Arata-mi macar un singur soft pe piata care face macar cat 20% din SIRI. [editat de StyleReport.ro]

      Reply
      • ilidan pe 05 Oct 2011

        ce faci frateee cu … “Siri”.. nu acu pe bune zi ne si noua de cate ori ai folosit apelarea vocala la un telefon? o sa dai sms uri in engleza? o sa umbli pe strada/in birou si o sa intrebi ca nebunu ce appointment uri ai si toate astea in engleza? a ok, daca il fac in romana, e chiar f smecher. altfel, e inutil pentru noi.
        asta ca sa nu te intreb daca o sa dai sms uri utilizand, lol…Siri… get real… o sa te trezesti dimineata si o sa intrebi somnoros din pat, in engleza, daca o sa ai nevoie de umbrela?
        e o inovatie foarte tare, recunosc, dar e o treaba in stadiul incipient aruncata pe piata de apple ca sa pretinda ulterior ca ei au fost primii. si mult prea laudata fata de utilizarea ei reala. recunosc ca ar fi haios sa zbier inainte de culcare wake me up at 6 o’clock si robotul sa raspunda dormi cam putin prietene, 4 ore n-ajung, dar mai e pana acolo… [editat de StyleReport.ro]

        Reply
        • Lucid pe 06 Oct 2011

          Da, da si da :)

          In orasul unde traiesc engleza e limba oficiala, romana e vorbita doar de o mana de oameni, iar Siri poate face mult mai mult decat asta: de exemplu ii pot dicta email-urile, ii pot spune sa-mi rezerve bilete la un spectacol la metropolitan opera, sa-mi comande mancare, sau sa-mi caute informatii despre un subiect de interes. E probabil cel mai avansat asistent personal disponibil pe piata.

          … pentru destul de multe tari insa ai dreptate, genul asta de functionalitate nu se justifica

          Reply
    • VLAD pe 05 Oct 2011

      Mda. Si ia zi, cam cate Sensation s-au vandut, worldwide? Presupun ca are si Siri, nu? Da, e fix ca iPhone, dar mai tare:)

      Reply
  • Liviu pe 04 Oct 2011

    da… marea asteptare va fi Galaxy S3 Vor vedea ca Samsung nu se joaca

    Reply
  • eu pe 04 Oct 2011

    Intrebare … Voice recognition va merge doar pe 4S, sau v-a fi o functie a iOS4, implicit folosita de 3GS si iPhone 4.

    Reply
  • Sorin pe 04 Oct 2011

    Pe adresa: store (punct) apple (punct) com (slash) it … se poate comanda deja iPhone4 8GB la pretul de 549 euro … probabil 4S’ul va ajunge undeva la 650 – 700 euro… pret cu care se vinde acum iPhone4 16 GB.

    Reply
  • Reader pe 05 Oct 2011

    eu as astepta sa vad ce va scoate motorola in viitorul apropiat.

    Reply
  • ionel pe 05 Oct 2011

    Isteata miscare. O sa se intample ce s-a intamplat si cu iPhone 3G! O sa practice niste preturi ceva mai mici,o sa il cumpere toti disperatii si apoi o sa ii puna un iOS cu care il vor face nefolosibil. Tot iphone 4 o sa duca greul in continuare.

    Reply
  • Gelu pe 05 Oct 2011

    Eu nu ii inteleg pe baietii astia carora nu le place noul iPhone doar pentru ca ii spune 4S. Daca se numea 5 eeeehhh. iPhone 5 cu dual core, cu voice command, cu camera cu aperture de 2,4 !!!!… eh eh?

    Baieti. Un iPhone inseamna asa:
    1- hardware
    2- sistem de operare
    3- ecosistemul de aplicatii
    4- ecosistemul de hardware.

    Toate aceste 4 lucruri fac ca un iPhone sa fie imbatabil.
    Ce conteaza ca Galaxy are Quad core la 1,5 GHz si iPhone are la 1,2? Daca sistemul meu este optimizat pentru 1,2, de ce trebuie sa am 12 procesoare de 3000 de GHZ?
    Daca am aplicatii frumos desenate, daca am niste oameni de la Apple care controleaza fiecare aplicatie ininatre sa intre in AppStore, daca am un MacBook Pro in fata cu care il sincronizez de nu se poate… de ce este mai bun un Galaxy S2014? Care nu are nici un ecosistem functional si viabil?
    Well, vedeti unde este geniul Apple-ului hulit de multi? In strategia pe mult ani.
    Deci dupa ce terminati sa va lamentati ca nu are 5000de GHz in iPhone, puneti mana si vedeti ce sistem si ce aplicatii are acestdevice.

    So long my friends.

    P.S. Ce am scris mai sus este strict opinia mea. Personala.
    Va rog abtineti-va sa-mi demonstrati ca alt device este mai bun ca nu ma intereseaza.
    Daca vrei sa argumentezi logic, ok. Daca ai doar o lista de ce are celalalt… get lost!

    Reply
    • ilidan pe 05 Oct 2011

      diferenta intre cele doua este urmatoarea:
      1. iPhone este un telefon care face putine dar le face impecabil.
      e pentru cei care vor doar un instrument care sa faca ceva si sa faca bine acel ceva, fara sa conteze ca acelasi ceva e limitat. Aici e corect. iPhone face niste chestii, (multe/putine ramane la latitudinea fiecarui utilizator sa decida) si acele chestii le face f bine.
      N o sa vedem niciodata un utilizator obisnuit de apple ca stie ce sunt aia registri sau ca vrea sa faca overclocking sau ca vrea sa flashuiasca tel cu nu stiu ce mod de iOs. Apple users sunt multumiti cu mail, sms, apeluri, poze si gata. Nu ii deranjeaza ca la power on o sa vada aceleasi randuri/coloane de icon uri, nu ii deranjeaza ca nu poti pune tonuri diferite de sms la fiecare contact ca sa nu te deranjezi daca primesti sms de la boss si sa sari daca e de la familie, nu ii deranjeaza ca nu vad clipurile in flash.

      2. androidul este un telefon care face mult mai multe, dar nu e flawless in executie ca iPhone.

      de aici diferentele intre utilizatori. as simple as that.

      Reply
  • Stefan pe 05 Oct 2011

    Intr-adevar, iPhone-ul si pesemne Apple in ansamblu, reprezinta un ecosistem (totalitatea viețuitoarelor unei biocenoze, alcătuind o unitate naturală), adica un fel de PNG, PRM, o grupare usor identificabila (vezi culoarea preponderent alba, jocul iFart multitouch – pliat perfect personalitatii utilizatorilor etc).

    P.S.: M-a amuzat graficul cresterii exponentiale a market share-ului Mac OS (~7%) fata de Windows (~85%)…

    Reply
  • Adrian pe 05 Oct 2011

    Amuzant cum sare toata lumea sa explice “ce inseamna un iPhone”. :)

    Romanul nu e… roman destul, pana nu e si fudul. Cine poate fi mai smecher decat unul care are iPhone? Mamaa, fita fitelor, cel mai tare din parcare. Asta inseamna iPhone :)

    Pe asta mizeaza si Apple, pe snobi. Worldwide.

    P.S. Va rog, nu incepeti cu “produsele Apple… hardware.. stabilitate….”

    Sunt utilizator de Apple de 14 ani, strict profesional. Produsele lor sunt ok. Preturile… alta poveste. Aici intra in scena marketingul si snobii. :)

    Reply
    • Nikalai pe 05 Oct 2011

      Snobismul eu il vad numai in tine. Gresesti la faza cu worldwide. Mai plimba mintea worldwide.

      Reply
  • eBogdan pe 05 Oct 2011

    O mare dezamagire din partea mea, nu vine decat cu aceleasi chestii pe care principalul concurent, Samsung Galaxy S2 le are deja din primavara acestui an. Cred ca nu este decat inceputul pentru ceea ce va urma sa fie iPhone 5

    Reply
    • gaby pe 05 Oct 2011

      galaxy s2 l-am blocat din prima instalare a unei aplicatii
      galaxy e decat un telefon..nu stie sa faca nimic.. pe cat iphone.. e smartphone+laptop in el.. aplicatiile de pe pc le gasesc si pt iphone… sincronizare..etc..
      plus ca… samsung galaxy este copia fidela a iphone..
      eu prefer originalul..adica iphone!

      Reply
      • aaaa pe 05 Oct 2011

        si Iphone este copia lu LG prada cu diferenta ca LG nu a dat Apple in judecata … probabil ar fi fost mai bine.

        Reply
  • gaby pe 05 Oct 2011

    nu e gluma… e doar dual core.. 4s este cat un laptop.. asa ca.. nu e nici o dezamagire..pt cate face in plus…. sunt sigur ca i5 o sa fie o bomba si mai mare.. dar la ce caracteristici are 4s… deja e mult…

    Reply
    • popas pe 05 Oct 2011

      Dezamagirea vine din faptul ca se astepta un telefon diferit fata de iPhone 4, atat ca forma, cat si ca inovatii tehnologice.
      Aveti sistemul Siri, ok! Sa te vad ca dictezi tu un SMS cand esti intr-o sedinta, sau cand esti la un film, sau oricand ai nevoie de liniste in jur.
      Nu zic… sistemul este o inovatie, poate ca asa vor fi telefoaneme in viitor, dar sa vii cu aceeasi carcasa… e aiurea.
      E ca si cum ai pune componente de BMX intr-o caroserie Dacia 1310… Cine sa o cumpere? :)
      Crezi ca noile tehnologii vor determina consumatorii sa renunte la telefoanele lor pentru unul atat de asemanator cu precedentul? si la un pret de 600-800 euro “fara abonament”?
      Eu cred ca nu, si asta se vede din reactia pietei… actiunile Apple au inceput sa scada puternic, imediat dupa marele fas de prezentare…

      Reply
    • ilidan pe 05 Oct 2011

      asa e.. o sa fie o bomba si mai mare :) )))))))

      Reply
  • Vlad pe 05 Oct 2011

    Sotia are Iphone4 eu Galaxy II.

    O sa incep cu avantajele Iphone fata de Galaxy si vice-versa.

    Iphone:
    Curentul/bateria este mult mai bine optimizata/exploatata
    Back-up/restore mult mai bun
    Poze dupa locatie, data, eveniment

    Galaxy II:
    Ecran, culori, poze, mult mai bune
    Libertate in setari,aplicatii,fisiere
    Contacte, calendar sincronizate cu contul de g-mail, pot sa ii dau wipe sau sa-l pierd oricand, am de unde sa iau contactele.
    Remote? inclusiv remote wipe? gasirea mobilului … pff
    Foldere pe desktop? oooooo la iphone o sa ai 10 pagini de aplicatii
    Task manager, clear memory, etc

    Probabil noul procesor si camera vor sa mai reduca din hadicapul hardware, dar competitorii nu dorm in galosi.

    Reply
    • VLAD pe 05 Oct 2011

      Poate ar trebui sa stai mai mult de vorba cu sotia ta despre iphone-ul ala:)

      Camera de la iphone 4 a fost cea mai buna camera de telefon din gama de 5 mpx. Asta de 8 mpx se pare ca va fi si mai buna.

      Am vazut ecranul de GalaxyS2, nu mi s-a parut mai bun ca retina display de iphone 4. Culorile un pic mai vii, dar cam atat.

      iPhone poate deveni la fel de liber, in 10 minute.

      Contactele, calendarul, si de fapt TOT ce ai pe telefon se sincronizeaza cu iTunes (din 12/10 pe iCloud). Si da, le poti pune dupa aia pe un alt telefon.

      De “Find my phone” ai auzit? E disponibil de mai mult de un an. Si o sa fie mult imbunatatit in iOS 5.

      Foldere exista in iOS de la iOS 4, adica de acum mai bine de un an. Spune-i si sotiei:)

      Task manager exista si pe iOS, nativ, sau imbunatatit dupa jailbreak (cu multifl0w). La fel si clear memory. De fapt, sistemul de multitasking e mai avansat pe iOS decat pe Android.

      Reply
  • Alui pe 05 Oct 2011

    Fara “widgets”(vreau sa vad vremea pentru urmatoarele 4 zile direct pe home screen), fara Flash, fara multitasking adevarat(sa vad si eu ceva echivalent cu “App Protector” pe un iPhone), fara un ecran mai mare(vreau 4.5-5″ si gata). Astea sunt noutatile iPhone 4S.
    Siri e caca-maca, folositor doar ca sa dictezi mesaje, si Android are asa ceva deja, in rest e mai rapid sa apesi 2-3 butoane ca sa faci actinunea respectiva.

    Reply
  • Nyk pe 05 Oct 2011

    Apple e singura companie care a reusit sa-i determine pe oameni sa laude cenzura si faptul ca nu pot folosi dispozitivele din proprietatea lor la adevarata lor capacitate.

    Nu pot decat sa-i felicit. De la Hitler incoace, nu au mai reusit multi asta.

    Hardwareul iPhone, iPad este mai performant decat PCurile de acum 10 ani si este perfect capabil de a rula orice sistem de operare (la fel ca orice netbook), ca de altfel si Adobe Flash si alte aplicatii. Asta daca n-ar fi vorba de restrictiile interminabile.

    Recomand citirea cu a atentie a http://www.defectivebydesign.org pentru a afla de ce Apple este o companie deosebit de periculoasa din punctul de vedere al libertatii utilizatorilor de a face ce doresc cu produsele pe care le-au achizitionat pe bani grei.

    PS: Nici Androidul nu e OK, dar macar te lasa sa instalezi ce programe vrei tu; interesant ca Nokia va lansa un produs care ofera accesul la linia de comanda daca se activeaza “developer mode”; fiind pe pierdere, Nokia a inteles ca utilizatorii de PC ar dori acceasi libertate si pe dispozitivele mobile, dar nimeni in prezent nu le-o ofera.

    Reply
    • AdiS pe 05 Oct 2011

      “Nokia va lansa…” Nokia a lansat de mult asa ceva, N900 cu Maemo (din care se trage actualul MeeGo), adica tot un Linux

      Reply
  • mircea pe 05 Oct 2011

    Incep sa ma dezmeticesc si eu in urma serii de ieri, desi probabil ca am sa o fac cu mult mai bine dupa ce voi vedea inregistrarea video a intilnirii din Cupertino. Nu pot sa spun ca nu am avut un oarecare gust amar, dupa ce am ingurgitat fotografiile si comentariile celor prezenti si oarecum abilitati sa comenteze subiectul. Ma asteptam mai degraba sa fie iPhone 5 si nu iPhone 4S, sa vorbim despre un nou design si o noua smecherie, astfel incit sa se dea impresia ca plecarea lui Steve nu reprezinta atit de mult din punct de vedere negativ. Ca influenta prezentei sale este doar la nivel de coordonare, nu de tehnologie si noutate.
    Si am gresit si eu, la fel ca multi altii.
    Pentru ca Steve a revigorat Apple nu prin produsele in sine, ci prin marketingul original. Prin crearea acelei imagini de companie care aduce ceva magic la indemina utilizatorului, ceva ce nimeni altcineva nu a reusit sa atinga la nivelul acela dezvoltare suficient de cizelata incit sa te faca sa exclami.
    O alta mare problema a senzatiei produse, este ca ei lanseaza de fiecare data ceva mult mai misto decit anul trecut. Si nu lanseaza in fiecare saptamina, ci peste un an. Daca HTC sau Samsung fac cite o dunga pe terminal si il lanseaza sub o alta denumire si cu o reclama care iti spune ce misto e, astia nu fac asta. Si acum, cind totul au facut ceea ce era de facut cu iPhone 4, adica au pus o camera si mai misto, RAM si procesor mai bun, baterie un pic mai buna… toata lumea exclama dezamagita ca uite ce naspa e iPhone4S
    Ca o fi si o pati, ca e o bataie de joc, ca asa ceva nu se poate…
    Well, daca stau si ma gindesc bine, si analizez cum trebuie, cred ca nu e chiar asa…
    Hai sa fim seriosi, daca lansau doua telefoane era nashpa, pentru ca la anul nu prea aveau cu ce sa ne mai surprinda. Daca lansau iPhone 5 , doar cu imbunatatirile astea, era prost ca de fapt nu se chema ca au facut o revolutie tehnologica. Si nu pentru ca ar fi prost, deoarece toate companiile din jur lanseaza cite trei telefoane pe saptamina. Si nu se lamenteaza nimeni cu privire la asta 
    Insa atunci cind toata lumea se asteapta ca Apple sa vina cu mega chestii, ei au decis sa faca in continuare bani. Cum? Pai, au cel mai bine vindut telefon din lume ( iPhone4 ), il aduc la nivel de 2011 cu o camera mult imbunatatita si configuratie tehnica actualizata si … toata lumea striga ca e prost 
    Nu cred asta deloc. Imi dau seama, in schimb, ca lovitura cea mai mare pentru Apple este plecarea lui Steve din lumina reflectoarelor. Ca Tim Cook arata ca un profesor de matematica lezat de faptul ca exista oameni ca Gigi Becali ridicati la rang de persoane publice, ca restul de oameni din Apple sint buni la ceea ce fac, insa chiar daca isi injecteaza in vocabular 254 de cuvinte din categoria “magic”, “minunat”, “miraculos”, “excelent”, “incredibil”… pe care le folosesc ingramadite in prezentarea de 10 minute, nu au acea charisma care te face sa zimbesti si sa cazi in reverie in fata celui care iti arata un dispozitiv electronic… ei bine, asta e problema Apple.
    Nu iPhone 4S, care e foarte misto, nu iPhone 5 care a aparut doar in visele celor care maninca o bucata de piine graham scriind pe site-uri “specializate” in tehnologie sau in imaginatia chinezilor care au produs un miliard de huse de iPhone 5 la 3 dolari legatura de 1 milion de bucati…
    Abia astept sa vad imaginile filmate, abia astept sa vad produsul in sine. Ard de nerabdare sa instalez iOS 5 si ramin in continuare la opinia mea de fanboy declarat: la momentul de fata simbioza de hardware si software dintre iPhone/iPad si iOS este cea mai reusita din lumea acestor device-uri. [editat de StyleReport.ro]

    Reply
  • yyyxxx pe 05 Oct 2011

    problema e ca daca ei lanseaza 1 telefon pe an in timp ce restul lanseaza 2-3 generatii pe an; acest unic model trebuie sa fie intradevar spectaculos ca sa faca fata pana la anu; si asta nu e…

    Reply
    • VLAD pe 05 Oct 2011

      E plina lumea de 3GS care isi fac treaba foarte bine, cu iOS 4 pe ele. La fel cum si MAC-urile de acum cativa ani isi fac treaba la fel de bine.

      Ciudat, nu prea au GHZ multi:)

      Reply
      • popas pe 06 Oct 2011

        da Vlad, si abacurile fac operatii de adunare si scadere foarte bine… Si un 486 merge perfect cu MS-DOS. Ce sa mai… computerele Apple sunt cele mai tari.
        Si Tico merge perfect cu 10Kg de cartofi in portbagaj.

        Reply
        • VLAD pe 07 Oct 2011

          Sa inteleg ca toate telefoanele cu Android (sau altceva decat iOS) sunt vechi de maxim o luna? Sau 6 luni? Sau un an?

          Depinde ce te intereseaza sa faci cu telefonul. Nevasta-mea are un 3GS care pentru ea e foarte OK. Eu, pentru ca ma joc des, si multe dintre jocuri au grafica de calitate, am un iphone 4, si probabil ca o sa imi iau 4s, pe care il consider un update destul de solid (asa ar fi crezut si altii, daca il puneau in alta carcasa, cu design diferit).

          Sunt diverse telefoane pentru diversi oameni, cu diverse nevoi. 3GS este un telefon foarte decent, cu toate ca nu stiu ce succes va avea, avand in vedere ca iphone 4, un smartphone inca excelent, se vinde le 99$ cu abonament (in State).

          Nu am zis ca computerele Apple sunt cele mai tari. Spre deosebire de tine, eu am folosit si Android, deci atunci cand fac o comparatie Android – iOS o fac stiind ce spun. Majoritatea user-ilor de Android de aici (te includ si pe tine aici) au o experienta minima cu produse Apple, si vorbesc din auzite, despre cat de “inchis” e iOS, si cat “deschis” e Android.

          Reply
  • John D. pe 05 Oct 2011

    Dupa ce mi-am spart smart-phone-ul (era in buzunarul din spate de la blugi cind am intrat in masina, RIP), m-am intors la mobilul anilor 90, ceva super-super-basic, pentru ca am ajuns la concluzia ca nu am nevoie de un smart-phone. La asta basic bateria ma tine garantat 1 saptamina daca vorbesc intens si 2 saptamini daca sint in concediu. Imi pot citi mailul si fara un browser fancy. Se leaga prin bluetooth la computerul masinii, si odata conectat asa il pot folosi hands-free prin comenzi vocale complexe (de fapt computerul masinii suporta asta). GPS are masina, built-in (comenzi vocale), deci nu am nevoie de asa ceva in telefon. Ah, iar ca sa imi programez intilnirile, sa imi aduca minte de ziua tatalui meu, sau sa nu uit sa iau lapte, am un gadget extraordinar care ma intelege perfect si cu care comunic instant si sigur: my brain. Hahaha, chiar aveti nevoie sa va treceti in agenda sa luati lapte? E ingrijorator… :)

    Reply
  • Cosmin pe 05 Oct 2011

    Sunt multe comentarii … Ceva legat de SIRI.
    Am vazut ca sunt multi utilizatori de android care nu au
    android voice command. Acelasi lucru ca SIRI. Doar ca a fost scos pe piata in 2010 cu un an inainte ca astia sa vina cu ideea “revolutionara”
    Va rog urmariti urmatorul videoclip.
    http://www.youtube.com/watch?v=gGbYVvU0Z5s
    Eu il am pe galaxy S 1 doar ca nu prea este folositor daca ai accent mai de balta ca al meu . Trebuie sa imi exersez vorbitul in engleza inainte :) )…

    Reply
  • tur virtual pe 05 Oct 2011

    iPhone4S “Siri” este o copie epica a Voice Actions for Android . Dar atunci când Apple o face, este revoluţionar

    http://www.youtube.com/watch?v=gGbYVvU0Z5s

    Reply
    • VLAD pe 05 Oct 2011

      SIRI e cu totul altceva decat un voice recognition, partea extraordinara vine de la AI, care nu, nu e ca la Android. Si e doar la inceput.

      Reply
      • baubau pe 05 Oct 2011

        explica-ne si noua ce anume este “cu totul altceva decat voice recognition”, ce anume e cu AI, si cu ce se diferentiaza fata de Android?
        Daca doar arunci cu niste vorbe… nu te comporti decat ca un fan iPhone… “iPhone este altceva… este un ecosistem, este o simbioza perfecta intre hardware si software… etc”

        Reply
      • Torax pe 05 Oct 2011

        Siri a fost cumparata de Apple, nu e proiectul lor sau cercetarea lor.

        Reply
  • Alui pe 05 Oct 2011

    E prima data cand iPhone n-are nimic in plus fata de telefoanele de top Android.
    Rezolutie mare a ecranului 1/4 HD exista(Atrix, Sensation). Urmeaza sa se lanseze Nexus Prime cu rezolutie de 1280×720 in 11 octombrie.
    “Siri” e Google Talk un pic mai avansat poate, dar tot destul de putin utilizabil. Camere de 8 MPix sunt mai la toate Androidurile de top.
    In rest Android are: widgets, app locker, latitude, pattern screen lock, Flash.

    Reply
  • Sorin pe 05 Oct 2011

    Salut la toata lumea……Sincer nici pe mine nu ma prea convins cu “noul iPhone “ eu am deja 4 si clar ca nu am sa mai dau inca 350 de euro pt. o camera in plus un procesor si SIRI :) ) O sa mai astept inca un an pana sa scoata 5 daca l-or scoate sau iarasi o sa iasa cu un 4AS :) [editat de StyleReport.ro]

    Reply
  • Crilutz pe 05 Oct 2011

    Eu citesc subtitlul ala cu ” ..o funcție unică pe piață” si nu ma prind la ce va referiti. Cum adica, unica? voi chiar nu ati mai vazut telefoane cu comanda vocala?

    Reply
    • Constantin Barbu pe 05 Oct 2011

      Nimic similar, pana in prezent.

      Reply
      • Crilutz pe 05 Oct 2011

        Deci link-ul postat mai sus de altii, pe care-l voi repeta ( http://www.youtube.com/watch?v=gGbYVvU0Z5s ), si care prezinta un feature de Android DE ACUMA UN AN, nu prezinta nimic similar. Ok. Am inteles.

        Reply
        • Constantin Barbu pe 05 Oct 2011

          Nu, din ce am vazut la conferinta Apple nu este acelasi lucru. Am apucat sa testam pe larg comanda vocala pe Android si nu se compara cu ce am vazut aseara. Dar, pana una-alta, pana nu putem testa, nu putem spune daca sistemul chiar functioneaza as advertised. Pe alt palier al discutiei: dat fiind ca Google in mod sigur va lansa un serviciu concurent pe masura Siri, va dati seama unde va ajunge tehnologia comunicarii in limbaj natural cu computerele in 4-5 ani :D ?

          Reply
          • Alui pe 05 Oct 2011

            Cam aceasi valva a fost si cu Facetime. Cati il folosesc? De ce nu foloseste lumea google voice in cazul sms-urilor(l-am testat eu si merge perfect)?
            E o chestie psihologica pur si simplu, oameni prefera sa fie discreti. De aia nu foloseste lumea nici Facetime(Videocall).

            Reply
          • Torax pe 05 Oct 2011

            Siri a fost o aplicatie, cumparata de Apple si integrata in Ios. Nu e nici pe departe o “inovatie” sau un foraj in domeniu pornit de Apple. Tipic Apple au inchis aceasta aplicatie numai pe 4S desi ar putea merge si pe Iphone4 si pe Ipad2. E mult mai rafinata ca default-ul din Android, dar doar pentru ca e un proiect vechi facut de altii.

            Reply
            • VLAD pe 06 Oct 2011

              Da, a fost cumparata de Apple, dar nu stim cate features i s-au adaugat de cand a devenit proprietatea Apple. In plus, nu vad o problema in faptul ca a fost cumparata. Nu e prima data cand Apple gaseste ceva inventat de altii, care nu au viziunea/abilitatea/marketingul sa il faca disponibil pentru public, iar Apple poate sa o faca.

              Cat despre disponibilitatea Siri doar pe 4S, poate e manevra, poate nu. Probabil ar functiona si pe i4 si 3GS, dar daca nu merge impecabil, era de asteptat ca Apple sa nu o lanseze pe telefoanele alea. Chiar si unul din dezvoltatorii SIRI a spus acum cateva zile ca App-ul lor mergea pe 3GS, dar dupa multe shortcut-uri si compromisuri. Compromisuri pe care Apple nu e dispus sa le faca, probabil.

              SIRI pe iPad 2? Hardware e acolo, si nu a zis nimeni ca nu o sa se poata.

              Reply
  • Gigi pe 06 Oct 2011

    Mult mediatizatul iPhone 5 e un mare fis, e aceeasi Marie cu aceeasi palarie!
    Marea revolutie e de fapt un procesor dual-core deja depasit pe telefoanele cu Android (deja sunt procesoare la 1,5 GHz, fata de 1 GHz la marele aifon), si o camera foto de 8 MP (pe unele telefoane deja sunt camere de 12 MP).
    Marele aifon continua sa aiba 512 MB de RAM, cum aveau telefoanele pe vremea lui Pazvante Chiorul.
    In continuare nimeni de la Apple nu sufla o vorba sa ofere si cocalarilor un slot microSD, un port (mini)USB, un port (mini)HDMI, sa poata folosi site-uri create in Flash, sa-i lase sa schimbe acumulatorul, sa-i lase sa instaleze si alte aplicatii sau muzica decat ce le baga Apple pe gat la preturile la care vrea muschiul lor.
    La Apple, singura libertate pe care o ai e sa ai creierul spalat si sa stai in tarcul pe care ti l-au trasat ei, sa nu iesi un centimetru din el, ca o oaie ascultatoare.
    Tot circul asta cu asa-zisul “iPhone 5″ a fost absolut penibil si n-a adus absolut nimic nou, aceiasi cocalari fitosi vor cumpara telefonul doar ca sa-l puna pe masa la terasa sa arate ce poate muschiul lor.
    Iar iPhone4S “Siri” este o copie epica a Voice Actions for Android .
    Dar atunci când Apple o face, este revoluţionar, nu-i asa ?
    Absolut penibil, dar tine la prostime.

    Reply
    • AdiS pe 06 Oct 2011

      IPhone 5 a fost “mediatizat” de oricine in-afara de Apple. Care e vina lor ca totti blogerii si-au dat cu presupusul si au postat tot felul de poze cu “posibilul” IPhone 5 ? Apple nu a scos nici un cuvant legat de asta. “Tot circul asta” a fost facut de altii.
      Gigaherti – Megapixeli – Sâni Mari – Chestie lungă şi groasă. Observi o asemanare ?
      Cat despre cocalari, limbajul tau o dovedeste.
      Si nu, nu am si nici nu voi avea produse Apple.

      Reply
    • VLAD pe 07 Oct 2011

      Omule, ai dat copy/paste la acelasi post pe nu stiu cate comentarii, pe nu stiu cate site-uri. Get a life.

      Reply
  • Marul pe 17 Oct 2011

    Trollii si cu orcii carcotesc iar 4GS-ul se vinde ca painea calda. Ce-i ajuta pe ailalti ca scot produse pe banda rulanta?

    Reply
  • maria pe 19 Jul 2012

    Stie cineva daca iPhone 4s cumparat din tara functioneaza in Japonia cu cartela Softbank la liber?

    Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului