Gourmet

(P) Haute cuisine à Bucharest – Comtesse du Barry

scris pe 22 Iun 2012 de StyleReport.ro 11090 vizualizări
Gourmet - Comtesse du Barry

Sute de ani de gastronomie franceză de vârf au fost condensați în România sub umbrela unei rețele de magazine gourmet. Cu un aer relaxat, intim și o vagă notă retro, băcăniile Comtesse du Barry argumentează prin exemple frumusețea unei experiențe haute cuisine la aproape 1000 de kilometri de locul unde a luat naștere.

Un domn într-o cămașă cu carouri, cuprins de un halat de culoare albastru închis, prezintă produsele aranjate ordonat pe rafturi. Există un frigider cu foie gras și terine din carne, o zonă dedicată ciocolatei fine, compoturi, icre negre, mirodenii și numeroase sticle de vin. „Pateul din ficat de gâscă sau de rață se mănâncă alături de dulceață de ceapă sau smochine, brânzeturile maturate se consumă cu vinuri seci sau alături de prune umplute cu armagnac.“ Cu răbdarea unui băcan priceput, vânzătorul explică regulile de consum pentru fiecare produs. Atât dorința lui de a povesti istoria preparatelor cât și atmosfera liniștită par împrumutate dintr-o altă lume sau mai bine zis dintr-o altă perioadă. Ne aflăm într-unul dintre magazinele gourmet Comtesse du Barry din zona de nord a capitalei, al treilea deschis în București și unul dintre cele șase pe care marca le acoperă în țară.

Povestea Comtesse du Barry începe în 1908, într-un sat mic din sudul Franței. Soții Joseph și Gabrielle Dubarry deschideau pe atunci un magazin de foie gras și delicatese franceze. Inițial doar o băcănie de dimensiuni reduse, afacerea crește în momentul în care firma începe vânzarea produselor gourmet prin corespondență. Cu ajutorul unui catalog cu prețuri, coduri și imagini, Comtesse du Barry devine o marcă recunoscută în toată Franța. În 1974, în urma unei greve a poștei care ține 40 de zile brandul se hotărăște să se extindă și prin primul său boutique exclusivist.

Ani mai târziu, conceptul a fost adaptat și pentru piața românească. În Franța, magazinele Comtesse se bazează mai ales pe foie gras și diverse alte specialități locale, dar în România, pe o piață gourmet în creștere, băcăniile reunesc mai multe produse de calitate recunoscută mondial. Pe lângă o varietate vastă de pateuri din ficat de gâscă și rață, fiecare reprezentanță are în ofertă și caviar osetra, beluga sau jamon Pata Negra (sortiment de carne de porc conservată în sare). Condimentele provin de la Terre Exotique, un producător ce reunește zeci de tipuri de sare, piper, sosuri sau uleiuri adunate de peste tot din lume.

Ciocolata Michel Cluizel este fabricată în Franța cu cacao provenită din plantațiile proprii. Pe lângă Michel Cluizel, bomboanele și alte specialități din ciocolată sunt livrate cu semnătura Maxim’s de Paris. Pentru vinuri, magazinele Comtesse du Barry depășesc granițele Hexagonului pentru o selecție de peste 1.500 de referințe din Portugalia, Spania și Italia. Capitolul distilate este acoperit de armagnac Chateau de Laubade, Cognac Delamain sau calvados Comte Louis de Lauriston, o băutură distilată din cidru de mere și pere. Rămân brânzeturile Brie, Roquefort sau Camembert, Tete de Moine, Perail, Emmental sau Gabietou, fiecare însoțită la vânzare de sfaturi despre cum trebuie consumate pentru un efect optim.

În definitiv, magazinele Comtesse du Barry încearcă să creioneze o experiență gourmet completă. Pot reprezenta un punct de plecare în descoperirea delicateselor sau o reîntâlnire cu preparate deja cunoscute ale pasionaților de frumos și…gustos.

MasterCard Stylemap


Vizualizaţi MasterCard Elite StyleMap pe o hartă mai mare

Programul MasterCard Elite oferă deţinătorilor de carduri Gold, Platinum, World, World Elite™ și Corporate MasterCard® experienţe memorabile de fiecare dată când apelează la serviciile comercianţilor parteneri. Lista acestora este variată, incluzând magazine de lux – îmbrăcăminte, bijuterii, parfumuri sau mobilier, saloane de înfrumuseţare, restaurante şi ciocolaterii cu tradiţie.  La cumpărăturile efectuate cu unul dintre aceste carduri MasterCard (Gold, Platinum, World, World Elite™ sau Corporate®), clienții beneficiază de reduceri de până la 30%, de consiliere, bonusuri, sau cadouri din partea casei, negociate în cadrul unei rețele exclusiviste de parteneri.

Lista completă a locațiilor partenere o găsiți aici.

1 comentariu

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului