Design

Jacuzzi, povestea adevăratelor căzi cu hidromasaj

scris pe 04 Aug 2011 de Dragoș Aliciu 17016 vizualizări
jacuzzi feat

Dacă v-ați fi născut în anii ’20, ați fi spus probabil că jacuzzi este un tip de motor de avion. Același nume v-ar fi sunat cunoscut în jurul anilor ’40 în legătură cu o pompă de grădină. Conexiunea dintre un nume italian oarecare și căzile cu hidromasaj s-a făcut cam în același mod în care Frigidaire, Xerox, Adidas și Jeep au devenit referințe în domeniile lor…

Ingeniozitatea familiei Jacuzzi s-a făcut remarcată chiar de dinainte ca numele lor să devină, vrând-nevrând, folosit pentru orice cadă de baie cu hidromasaj. În jurul anului 1900, cei șapte frați Jacuzzi au emigrat din Italia în Statele Unite și s-au stabilit în California, angajându-se inițial ca mecanici. Rachele avea o pasiune pentru avioane și după ce a proiectat un motor unic în istoria aviației, i-a convins pe toți ceilalți să deschidă împreună o mică fabrică de avioane denumită „Jacuzzi Brothers“. O realizare importantă a companiei a fost primul avion cu un singur motor și cabină închisă pe care serviciul american de poștă îl utiliza să transporte pasageri de la San Francisco la parcul național Yosemite.

În 1925, accidentul unuia dintre avioane a dus la moartea lui Giocondo Jacuzzi așa că frații au renunțat la producția de aparate de zbor. Rachele a transferat cunoștințele companiei în producția de pompe de mare adâncime pentru irigații în agricultură. Din nou, au primit aprecierea statului și o medalie de aur la Expoziția din California.


De acolo și până la căzile cu bule nu a mai fost decât un pas. Întâmplarea a făcut ca în 1948, Candido, să se gândească la un mod care să-i aline durerea băiatului său născut cu artrită reumatică. Și-a folosit experiența acumulată în irigații pentru a construi o pompă pentru uz casnic. Invenția funcționa mai bine decât s-ar fi așteptat și câțiva ani mai târziu, J-300, modelul produs la scară largă al pompei, ajungea în magazinele cu accesorii pentru baie. Pentru a genera publicitate, pompele portabile au fost oferite ca premii pentru diferite emisiuni televizate. Avantajul lor era evident. Puteau fi amplasate în orice cadă, iar comunitatea medicală recunoscuse deja meritele programelor hidro terapeutice. Mai târziu, Kenneth, copilul chinuit de durerile bolii degenerative, a ajuns el însuși director al companiei.

Adevărata vocație a numelui Jacuzzi avea să urmeze de abia în 1968, o dată cu decizia lui Candido Jacuzzi de a lansa prima cadă de baie cu sistem de hidromasaj inclus. Ideea îi aparținuse tânărului Roy Jacuzzi, membru al familiei, implicat în afacere încă din copilărie. Denumită „Baia romană”, cada oferea o experiență îmbunătățită cu jeturi de aer și apă în raport de 50-50%, un detaliu pe care succesul căzilor Jacuzzi se bazează și în prezent. În scurt timp, Jacuzzi a devenit simbolul stilului de viață luxos. Sute de mii de unități au fost instalate în interiorul și exteriorul caselor private și ale centrelor de recreere. Popularitatea a crescut în aceeași măsură în care căzile cu hidromasaj erau cumpărate de vedete ale Hollywood-ului.

Faima numelui Jacuzzi nu ajunsese încă la potențialul ei maxim, iar cada cu hidromasaj rămânea o afacere de nișă în comparație cu vânzarea de pompe de apă, motoare pentru ambarcațiuni și echipamente pentru piscine. De abia la începutul anilor 1970, s-a ajuns la producția de unități mari cu sisteme de încălzire și filtrare. Iar acesta este începutul industriei spa la bază căreia Jacuzzi ocupă o poziție importantă. Au fost lansate și primele reclame, dar cel mai important, produsele companiei au devenit foarte ușor de instalat oriunde și de către orice instalator. Restul este istorie. Producția s-a dezvoltat rapid, iar produsele au ajuns în toată lumea, de la vile particulare până la hoteluri și vase de croazieră. Anii 1990 au marcat preocuparea pentru design, culori și popularizarea ideii de relaxare în cada cu hidromasaj amplasată în spatele casei sau în camera special amenajată.

Poziția de lider al industriei internaționale de profil a fost recompensată cu 990 de milioane de dolari în 2006, anul în care familia Jacuzzi a vândut afacerea fondului de investiții Apollo Management.

2 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului