Design

Designul cu mesaj – H220430

scris pe 20 Iun 2011 de Dragoș Aliciu 8544 vizualizări
featured

Designul modern poate fi interpretat ca limbajul de comunicare ideal. Nu are nevoie de traduceri sau explicații suplimentare și este înțeles de la o singură privire. H220430, un atelier de design din Japonia, crează piese de mobilier după această idee.

În filmul „Up“, căsuța unui bătrân pleca spre aventuri nebănuite cu ajutorul unor baloane prinse de acoperiș. Un studio de design japonez aplică aceeași idee în cazul unui băncuțe pentru o cameră de copii. Deși aduce aminte de filmul de animație, inspirația a venit totuși de la o altă producție fantastică, „Le ballon rouge” (Franța, 1956). Copii nu par să observe însă diferența.

În realitate, baloanele sunt un mod ingenios de a acoperi cele patru ancore care leagă patul de tavan. Formele roșii plutitoare nu sunt fabricate din cauciuc ci din polietilenă, un plastic ușor și modelabil care asunde adevărata structură de rezistență a banchetei.

Din aceeași linie de mobilier pentru copii face parte și scaunul EVA, o piesă modelată dintr-o singură foaie de material reciclabil și legată cu o sfoară. Este rezistent, „prietenos“ cu mediul înconjurător și poate reveni în forma sa inițială la fel de ușor cum a fost montat. Avantajul este că strâns spre a fi pus la păstrare, scaunul devine o planșă decupată, care ocupă foarte puțin spațiu.

H220430 nu este un studio de design dedicat exclusiv copiilor. De altfel, toate creațiile designerilor japonezi se împart între cele cu spirit ludic și cele care conțin un mesaj dincolo de piesa de mobilier în sine. „The mushroom lamp” (Lampa ciupercă) este un semnal de alarmă tras asupra proliferării armelor nucleare și un îndemn la pace, „The crutch table“ (masa cu o cârjă) reprezintă o lucrare despre uzura morală a omenirii și consumerismul exagerat. În același timp, „The mimic bench“ păcălește ochiul într-un fel similar cu patul ținut în aer de baloane.

Întreaga filosofie a celor doi designeri fondatori, Satoshi Itasaka și Takuto Usami, pleacă de ideea că designul este răspunsul ideal pentru multe dintre problemele actuale ale planetei. „Designul bun are puterea de a se răspândi și de a transmite un mesaj la scară largă. În unele cazuri, transmite un mesaj mai clar chiar decât arta sau textul, indiferent de originea sau limba celor care îl privesc.”, spun cei doi în declarația de principii a firmei.


0 comentarii

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului