Călătorii

Întoarcerea Titanicului

scris pe 04 Mar 2013 de Dragoș Aliciu 14297 vizualizări
Calatorii - Titanic II

O companie australiană are planuri pentru construcția unei replici a celui mai celebru vas de croazieră din toate timpurile. Conform proiectului prezentat recent, Titanic II va fi un vapor dotat cu toate utilitățile moderne, dar va respecta fidel întreaga experiență a începutului de secol XX de la interioare și design la stilul de viață al oaspeților.

Titanic II este visul lui Clive Palmer, un om de afaceri australian dispus să readucă la viață strălucirea vaporului de lux construit în 1912. Un proiect grandios, primul vas Titanic a fost la acea vreme cel mai mare vapor de croazieră realizat vreodată. Operat de compania White Star Line, vasul nu a mai ajuns niciodată la destinație, scufundându-se chiar de la prima sa cursă în urma izbirii de un aisberg din Oceanul Atlantic.

Un secol mai târziu, Titanic II apare ca un proiect la fel de îndrăzneț. Vasul a fost proiectat de către biroul de design naval finlandez Deltamarin, specializat în construcții navale de anvergură. Vaporul de croazieră are aproape aceleași dimensiuni, respectă conturul Titanicului construit la Belfast și, cât de fidel posibil, structura internă a ambarcațiunii originale alături de designul recreat din fotografii și desene de epocă. Conform site-ului companiei Blue Star Line, Titanic II are o scară principală, o sală de fumat, Cafe Parisien, un restaurant A la Carte, săli de recepție, o piscină precum și mai multe băi turcești.

În versiunea modernă, Titanic II oferă sisteme de navigație de ultimă generație, motoare diesel eficiente și înlocuiește cele patru hornuri – inutile acum – cu cele mai luxoase cabine disponibile în oferta turistică. Carena ambarcațiunii este sudată și nu prinsă cu nituri ca în varianta originală, dimensiunile ei fiind diferite pentru o mai mare stabilitate a vaporului. Au fost aduse de asemenea numeroase schimbări privitoare la siguranța pasagerilor pentru evitarea unei catastrofe precum cea de la începutul secolului al XX-lea.

Construcția revine șantierului naval chinez CSC Jingling din China și dacă proiectul se desfășoară conform planului, Titanic II ar trebui să plece în prima cursă, de la Southampton la New York, în 2016.

3 comentarii

  • tyty pe 04 Mar 2013

    Mai interesant e cand se va scufunda. Fiind facut in China probabil foarte repede, nu cred ca mai ajunge la iceberg, se scufunda de la sticla de sampanie de botez (daca nu e si asta tot chinezeasca din plastic).

    Reply
    • andrei pe 07 Mar 2013

      Comica opinia ta, dar in momentul de fata China are unele dintre cele mai bune santiere navale.

      Reply
      • Costica pe 08 Mar 2013

        Da, am avut noi grija…sa vedem daca isi vor aminti de noi cand ne vom caciuli la o slujba la ei…

        Reply

Lasați un comentariu

* necesar
* necesar (confidential)
. Prin completarea acestui formular, sunteți de acord cu termenii și condițiile site-ului